Tips gevraagd Maastricht
zondag 19 februari 2017 om 12:39
Hoi allemaal,
Ik neem mijn moeder dinsdag op woensdag mee naar Maastricht voor 2 dagen en 1 overnachting.
Nu heb ik zelf op internet al wat gezocht naar leuke musea, kerken, pleintjes etc.
Heeft iemand misschien nog leuke tips/ activiteiten voor in centrum Maastricht.
Ook ben ik nog op zoek naar leuke winkelstraatjes, lunch/ eettentjes:
Alvast heel erg bedankt!
Liefs
Ik neem mijn moeder dinsdag op woensdag mee naar Maastricht voor 2 dagen en 1 overnachting.
Nu heb ik zelf op internet al wat gezocht naar leuke musea, kerken, pleintjes etc.
Heeft iemand misschien nog leuke tips/ activiteiten voor in centrum Maastricht.
Ook ben ik nog op zoek naar leuke winkelstraatjes, lunch/ eettentjes:
Alvast heel erg bedankt!
Liefs
zondag 19 februari 2017 om 12:47
zondag 19 februari 2017 om 13:25
quote:Elfje112 schreef op 19 februari 2017 @ 12:47:
Voor echt lekkere zuurvlees (en andere dingen) is Minckelers aan de Markt wel aan te raden.
De Onze Lieve Vrouwen Kerk aan het dezelfde naam gelegen plein.
Het centrum van Maastricht is gewoon leuk om doorheen te lopen.
Bij de Bisschopsmolen kun je een workshop vlaai maken volgen.Dat klinkt echt ontzettend leuk! Dankjewel
Voor echt lekkere zuurvlees (en andere dingen) is Minckelers aan de Markt wel aan te raden.
De Onze Lieve Vrouwen Kerk aan het dezelfde naam gelegen plein.
Het centrum van Maastricht is gewoon leuk om doorheen te lopen.
Bij de Bisschopsmolen kun je een workshop vlaai maken volgen.Dat klinkt echt ontzettend leuk! Dankjewel
zondag 19 februari 2017 om 13:39
quote:lisbeth schreef op 19 februari 2017 @ 13:37:
Selexyz en dan een kop koffie daar drinken.
Meer goede restaurants zijn lure, café local, bouchon d'enface, wijckercabinet. Minckeleers vind ik niet altijd super.
Het gebied rondom de stokstraat is leuk en Wijck is ook erg in opkomstVergeet de bosvruchten cheescake daar niet!
Selexyz en dan een kop koffie daar drinken.
Meer goede restaurants zijn lure, café local, bouchon d'enface, wijckercabinet. Minckeleers vind ik niet altijd super.
Het gebied rondom de stokstraat is leuk en Wijck is ook erg in opkomstVergeet de bosvruchten cheescake daar niet!
zondag 19 februari 2017 om 14:14
Maastricht zal al mooi versierd zijn zo vlak voor de carnaval gezellig.
Het bonnefantenmuseum is een mooi museum met vaak mooie tentoonstellingen. En hun vaste collectie. Het gebouw zelf is ook bijzonder van buitenaf.
Een rondvaart over de maas ook leuk om te doen, en een stadswandeling.De grotten.
En voor het avond eten gezellig en lekkere zuurvlees bij Pieke Potloed zit in een zijstraatje van de Grote straat tegenover de Bodyshop.
Het bonnefantenmuseum is een mooi museum met vaak mooie tentoonstellingen. En hun vaste collectie. Het gebouw zelf is ook bijzonder van buitenaf.
Een rondvaart over de maas ook leuk om te doen, en een stadswandeling.De grotten.
En voor het avond eten gezellig en lekkere zuurvlees bij Pieke Potloed zit in een zijstraatje van de Grote straat tegenover de Bodyshop.
zondag 19 februari 2017 om 14:23
zondag 19 februari 2017 om 19:12
Het Kruisherenhotel is mooi om een kopje koffie te drinken of een glas wijn. Het ligt vlakbij het Vrijthof en is gebouwd in een kerk, net als de boekhandel. Een stadswandeling vind ik ook een aanrader. Bij Taart in Helmstraat is het ook fijn zitten. In de Rechtstraat zitten de wat meer bijzondere winkels en in de Stokstraat de duurdere.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin