Tips gevraagd voor weekend Brussel

04-05-2011 15:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips voor een leuk (romantisch) weekend Brussel?

Ik wil mijn vriend verrassen met een leuk weekend weg in juni. Wie heeft er een adres voor een mooi B&B, apart hotel oid? Bij voorkeur in/rond het centrum. Het zal gaan om een overnachting van za op zo en misschien zo op ma. Ook tips voor dingen te doen in de stad zijn welkom! Budget is maximaal 250,- per nacht (dan wordt het wel 1 nacht.. )
anoniem_99303 wijzigde dit bericht op 04-05-2011 15:34
Reden: Budget toevoeging
% gewijzigd
Excuus, niet goed gelezen.
Waarom niet naar Brugge?

Heb net zelf een nachtje geboekt in een zeeer romantisch B&B

Casa romantico

Wilde eerst ook naar Brussel, totdat ik dit tegenkwam..
owja, is middenin het centrum!
ik mag geen reclame maken misschien maar doe het toch : kijk eens op de site hotelspecials.be makkelijke site en makkelijk geboekt !

ook op de site opt.be vind je mooie arrangementjes

er is momenteel tot november 2011 een prachtige tentoonstelling van toetanchamon en zijn graftombes in brussels expo

www.kingtutbrussels.be

mooie plekjes : grote markt, rue des bouchers, warandepark, de buurt van de zavel is heel mooi, de koninklijke serres zijn ook prachtig

kijk eens op de site uitinbrussel.be rubriek stadsgids

enjoy your stay

maar inderdaad ... voor echte romantiek moet je in brugge zijn
Bedankt Belchica, ga ik zeker op kijken!

Waarom niet Brugge? We hebben "wat" met Brussel en hebben iets te vieren vandaar dat ik het toch bij Brussel houd. :-) Maar bedankt voor de tip, een andere keer wordt het zeker Brugge.
Net via hotelspecials.be een heel leuk arrangement geboekt incl. late check-out, champi, chocolade, rozenblaadjes op bed etc. etc. Dus het hotel is alvast geregeld!

Dat hotel in Brugge ziet er ook gaaf uit Ieniemieni!
250 per nacht? In brussel? Door de internationale instellingen zitten hotels in Brussel vol tijdens de week, maar leeg in het weekend. Je kan dus erg goede deals vinden in het weekend.

Ikzelf boek bv altijd via booking.com.

5* hotels als 'Metropole' of 'Conrad' vallen in het weekend zelfs binnen je budget.
Huur een fiets of pak de hop-on-hop-off bus! Dan zie je alle bezienswaardigheden en kun je uitstappen wanneer en waar je wilt.
De serres van Laken zijn prachtig, maar in juni zijn ze alweer dicht. Ken je de stad al een beetje - heb je de standaard toeristische dingen (Grote Markt, Atomium) al gezien? Als je van art nouveau houdt, is het Hortahuis een aanrader. Dat ligt ook in een wijk met veel leuke winkeltjes en restaurantjes (rond place du Châtelain). Of het Stripmuseum (zit in het centrum, ook in een artnouveaugebouw). Alle musea vind je ook hier http://www.brusselsmuseums.be. In welke wijk ligt het hotel?
..
De "standaard" toeristische attracties/bezichtigingen kennen we al een beetje. Hotel wat ik nu geboekt heeft ligt redelijk in het centrum, Thon Hotel Bristol Stephanie. Hadden een leuk arrangement.

Fietsen vind ik wel een idee! De serres van Laken ken ik niet, ga even kijken vooor een museum.

Iemand nog tips mbt (uit) eten, lunch, diner?

Bedankt allen zover!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven