Tips hotel Dubai aan het strand?
zondag 1 december 2019 om 15:43
zondag 1 december 2019 om 16:24
Dubai is een dictatuur. Er vindt onderdrukking plaats van dissidenten en ook martelingen.
In Dubai bestaat moderne slavernij, vooral in de bouw en het huishouden. Het is een soort van ultramoderne kastenmaatschappij. De Emiratie lopen niet tussen de toeristen en de buitenlanders en de armste migranten worden met bussen van en naar de bouwput gebracht (vanaf de arbeiderskampen). Het is het slavenparadijs van de 20e eeuw. De bouwvakkers worden geronseld in ZO-Azie, vooral India. Er wordt ze een hoger loon beloofd dan zij krijgen en hun paspoort wordt ingenomen. Er is sprake van uitbuiting, slechte werk- en leefomstandigheden en onderdrukking. Staken, demonstreren en sociale acties zijn verboden, vakbonden zijn illegaal.
De huishoudelijke hulpen zijn onbeschermd. Ze werken 7 dagen per week en kunnen volledig uitgebuit worden: mishandeling en seksueel misbruik komt voor en de dienstmeisjes kunnen hier geen aangifte van doen.
Mijn tip: ik zou lekker een ander fijn plekje zoeken om vakantie te vieren.
In Dubai bestaat moderne slavernij, vooral in de bouw en het huishouden. Het is een soort van ultramoderne kastenmaatschappij. De Emiratie lopen niet tussen de toeristen en de buitenlanders en de armste migranten worden met bussen van en naar de bouwput gebracht (vanaf de arbeiderskampen). Het is het slavenparadijs van de 20e eeuw. De bouwvakkers worden geronseld in ZO-Azie, vooral India. Er wordt ze een hoger loon beloofd dan zij krijgen en hun paspoort wordt ingenomen. Er is sprake van uitbuiting, slechte werk- en leefomstandigheden en onderdrukking. Staken, demonstreren en sociale acties zijn verboden, vakbonden zijn illegaal.
De huishoudelijke hulpen zijn onbeschermd. Ze werken 7 dagen per week en kunnen volledig uitgebuit worden: mishandeling en seksueel misbruik komt voor en de dienstmeisjes kunnen hier geen aangifte van doen.
zondag 1 december 2019 om 16:49
Wij zijn in september naar dubai geweest en ben blij dat we niet bij het strand zaten. Wij zaten op loopafstand van de dubai mall en de metro en konden zo makkelijk alle kanten op.
Het was ook nog Iets te warm toen om lang buiten te lopen.
Je zou naar een hotel kunnen kijken bij jumeirah beach/ the walk
Het was ook nog Iets te warm toen om lang buiten te lopen.
Je zou naar een hotel kunnen kijken bij jumeirah beach/ the walk
zondag 1 december 2019 om 17:26
Gewoon lekker negeren dat je op vakantie naar een dictatuur gaat, waar hele verschrikkelijke dingen gebeuren.
Zo lang je er zelf maar geen last van hebt.
Toch?
zondag 1 december 2019 om 17:38
zondag 1 december 2019 om 17:56
TO gewoon lekker naar Dubai gaan, het is er prachtig!
Heerlijk eten, lekker grote shoppingmalls en mooie shows bij de fonteinen.
Burj khalifa ‘s avonds is prachtig, dan glittert ie!
Festival city stopping mall is ook een aanrader, mooie Lasershow hebben ze daar!
En aquaventure is ook erg leuk, dat waterpark bij Atlantis the Palm.
Heerlijk eten, lekker grote shoppingmalls en mooie shows bij de fonteinen.
Burj khalifa ‘s avonds is prachtig, dan glittert ie!
Festival city stopping mall is ook een aanrader, mooie Lasershow hebben ze daar!
En aquaventure is ook erg leuk, dat waterpark bij Atlantis the Palm.
zondag 1 december 2019 om 18:20
Onze Polen kunnen weer vertrekken wanneer ze maar willen. Ze krijgen wat ze beloofd is. Er vallen geen doden bij de werkzaamheden. Is niet te vergelijken.
Op internet is weinig te vinden over de misstanden, verreweg de meeste mensen steken lieven hun kop in het zand, inclusief multinationals en regeringen. Ik veroordeel helemaal niemand die naar zulke landen op vakantie wil gaan. Ik heb ze in mijn vriendenkring en als collega. Maar ik vind wel dat je dan goed geïnformeerd moet zijn zodat je een weloverwogen keuze kunt maken. Dat vind ik belangrijk, dat mensen weten hoe het zit.
Oh enne TO: als je daar verkracht wordt, doe maar geen aangifte ...
https://www.nu.nl/buitenland/3530901/no ... racht.html
zondag 1 december 2019 om 18:34
Dit soort reacties zorgt er wel voor dat in ieder geval één persoon Dubai boycot. Ik had nog nooit gehoord over de wantoestanden daar, maar ben door dit topic gaan googlen en ik ben van "ik wil het ooit wel eens zien" naar "niet voor mij" gegaan.
zondag 1 december 2019 om 18:54
Over Dubai wel ja.
Ik heb grappig genoeg nog nooit een topic gezien waar werd gereageerd dat je bijvoorbeeld niet naar China "mag" of Thailand. Toch ook landen waar genoeg aan de hand is (vooral China, maar vergis je niet hoeveel wantoestanden er zijn in Thailand).
zondag 1 december 2019 om 19:35
zondag 1 december 2019 om 19:55
Mooi, aardig van je om dit te melden!
zondag 1 december 2019 om 21:38
Dit dus:
We hebben niks te zoeken bij die golfarabieren. Ik hoop ook dat we snel wind-, zonne- en kernenergie uitbouwen zodat ons geld biet meer naar die klootzakken gaat.humanista schreef: ↑01-12-2019 16:24Dubai is een dictatuur. Er vindt onderdrukking plaats van dissidenten en ook martelingen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“