tips in de buurt van apeldoorn

14-05-2012 08:50 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
De week na pinksteren zit ik met mijn kinderen (7 en 5) een paar dagen alleen op een camping/vakantieparkje (man moet onverwachts nog werken, kids hebben vrij van school, dus stacaravan geboekt).

Wie heeft er tips wat te doen in de buurt? Apenheul gaan we doen als man er is. Juliana Toren zijn we al eens geweest en vond ik vreselijk omdat het zo druk was (maar valt misschien nu mee omdat het geen schoolvakantie is?).

Zijn er nog andere (kleinere/goedkopere) tripjes in de buurt? En wie weet een leuk binnenzwembad in de buurt? (Op het park is alleen een buitenbad, dus las het niet zo warm is....)

Uiteraard zullen we ook lekker in het bos gaan wandelen enzo.
In Dieren zit De Spelerij. Daar kunnen kinderen zelf van alles knutselen, zagen, boren, brood bakken en spelen. Mijn zoon vond het erg leuk.
Zwembad de Malkander, in Apeldoorn is een leuk zwembad.

In Apeldoorn zit ook een kids playground, zo'n binnen speeltuin
malkenschoten

stoomtrein
In Eerbeek zit de Brugkabouter, een pannenkoekhuis met leuke speeltuin
Julianatoren is buiten de schoolvakanties prima te doen.

Veel mensen zijn fan van malkenschoten, een kinderboerderij in Apeldoorn.

Naast de kinderboerderij ligt Malkander, een zwembad.

Recreatiepark bussloo: heb je nu minigolf usa zitten, zelf nog niet geweest maar schijnt een soort veredeld midgetgolf te zijn.

Met de stoomtrein van apeldoorn naar dieren (al rijd die geloof ik alleen in de vakanties)
Yep, Malkenschoten, daar zit dus het zwembad de Malkander, ernaast zit een hele grote kinderboerderij
t smallert in emst is trouwens ook wel leuk als je mooi weer hebt
Dierenpark De Wissel in Epe. KIeinschalige dierentuin met leuke speeltuin, betaalbaar, overzichtelijk..
Burgers Zoo in Arnhem, twintig minuutjes van Apeldoorn. En daarnaast zit het openluchtmuseum.

Paleis Het Loo.

Apenheul
..
De Spelerij/Uitvinderij is inderdaad super!

Onderweg naar Dieren kom je langs De Brugkabouter, een pannenkoekenhuis met speeltuin, ook heel leuk voor een middagje.

Het zwembad in Deventer (de Scheg) is veel leuker dan Malkander.

Verder is kinderboerderij & speeltuin Laag Buurloo gratis.
Als het mooi weer is, goedkoop uitje; het paleisbos. Zet je auto niet op het grote terrein (dat kost ¤ 4,50 belachelijk) een stukje verder rijden op dezelfde weg. Dat is de ingang aan de Amersfoortseweg, precies bij het bordje dat je Apeldoorn in of uitgaat. Daar het bos in. Auto neerzetten. Dan moet je wel wat kleingeld betalen om in het park te lopen (automaat). Neem brood mee en oude appels. Bij het witte huis moet je het park in (is rechts na de automaat) en dan voorbij het witte huis weer rechts. Daar ga je een hek door en dan komen de herten naar je toe om uit je hand te eten (je loopt dus tussen de herten). In mei kun je ook nog (gratis) naar het park van het Oude Loo, dat is dan opengesteld voor publiek.
Grief is just love with nowhere to go
Dank voor de leuke tips allemaal!

Ik blijf het topic volgen en noteer alle tips (heb daar geen internet)
quote:Maleficent schreef op 14 mei 2012 @ 09:30:

Als het mooi weer is, goedkoop uitje; het paleisbos.Je bent me net voor. Na afloop kinderen meenemen naar de poffertjeskraam.
Alles is liefde
Waar zit die poffertjeskraam? Vroeger zat een hele mooie op de Loolaan, maar sinds die weg is ben ik hem kwijt
Oh ja, wat Maleficent zegt. Zeker nu de rhododendrons bloeien, is het daar prachtig!
Nou, ze zijn dit jaar wat laat met bloeien (het is koud) maar de jonge ganzen waren al wel op het meertje

Het Oude Loo is zo mooi omdat het ook echt oud is. Met het theehuisje, het prieel aan het water. Dat watervalhuisje van steen aan het water. En inderdaad die tunnel onder de rododendrons door. Prachtig! Kun je leuke verhalen bij verzinnen voor kleine kinderen.
Dan zullen ze met de Pinksteren, als TO komt, vast prachtig bloeien!

*door topics als dit ga ik me in de super afvragen of Maleficent voor me in de rij staat *
quote:Maleficent schreef op 14 mei 2012 @ 09:30:

Als het mooi weer is, goedkoop uitje; het paleisbos. Zet je auto niet op het grote terrein (dat kost ¤ 4,50 belachelijk) een stukje verder rijden op dezelfde weg. Dat is de ingang aan de Amersfoortseweg, precies bij het bordje dat je Apeldoorn in of uitgaat. Daar het bos in. Auto neerzetten. Dan moet je wel wat kleingeld betalen om in het park te lopen (automaat). Neem brood mee en oude appels. Bij het witte huis moet je het park in (is rechts na de automaat) en dan voorbij het witte huis weer rechts. Daar ga je een hek door en dan komen de herten naar je toe om uit je hand te eten (je loopt dus tussen de herten). In mei kun je ook nog (gratis) naar het park van het Oude Loo, dat is dan opengesteld voor publiek.Fantastisch plan! Ik heb ondertussen zitten googelen, maar snap niet zo goed waar ik dan het bos in moet. OP de plattegrond van het paleis (te zien op de site) staan 2 ingangen aan de Amersfoortseweg. Moet ik dan degene hebben die dichterbij De Naald is? Of juist die andere?
Je moet niet die bij de Naald hebben, maar dus een stukje verder rijden en daar rechts. Het zit meteen bij het blauwe bord dat je Apeldoorn uitrijdt. Kan niet missen.
Duidelijker kan ik het niet maken

N = de Naald

Kruis bij de parkeerplaats die te duur is

Pijltjes bij de weg waar je in moet

P = parkeerplaats

H = hertjes

en OL = de ingang van het Oude Loo.
Super, dank je wel!
Ik weet niet of je jongens of meiden hebt, maar als je jongens hebt is de Veluwse Stoom Maatschappij (VSM) in Beekbergen misschien wel wat.

Ze hebben daar heel veel stoomtreinen staan. Ik weet zo niet wat de treinkaartjes kosten (ik geloof 7 euro voor kinderen en 14 euro voor volwassenen). Maar leuk is het zeker. Moet je wel even kijken voor de dienstregeling.
Bird, ik heb an allebei eentje (j/m dus), maar de trein rijdt niet in die week omdat het geen vakantie is eigenlijk.

Anders was het zeker een leuke tip geweest!
Treinen zijn niet alleen leuk voor jongens hoor, Bird!!!

Als wij een stukje toeren stoppen we trouwens vaak even bij het vliegveldje in Teuge. Met mooi weer en een beetje mazzel kan je er parachutisten zien landen.

Deventer is trouwens ook erg leuk voor een uitstapje vanuit Apeldoorn! Om het iets extra's te geven kan je aan de Gelderse kant van de IJsel parkeren en het pondje nemen. Het speelgoedmuseum in Deventer is ook leuk en niet duur. Ze hebben dit jaar het thema sprookjes en op o.a. zaterdag de 28ste is er een toverlantaarnvoorstelling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven