Tips Normandie

14-08-2011 18:41 13 berichten
Hi!

Volgende week gaan vriend en ik een paar dagen naar Normandie, Ouistreham. Iemand tips? Waar moeten we echt naar toe?

Onze interesse is heel breed qua cultuur/natuur, dus we staan eigenlijk overal voor open. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
St Hilaire d'Harcouet, leuke plaats, Villedieu les Poêles, Mont St Michel, stikdruk, St Malo, ook druk.
verba volant, scripta manent.
Etretat heeft een prachtige kustlijn. Van die grote kliffen. Je kunt er een mooie wandeling maken.
Honfleur, schitterend schilderachtig plaatsje
Het Tapijt van Bayeux, een middeleeuws wandkleed van 70 meter (!) lang, dat het verhaal vertelt van Wilem de Veroveraar. Heel indrukwekkend.
Ik moet helemaal niks!
De D- day stranden zijn ook indrukwekkend, en de oorlogsmusea die je daar omheen vindt. Verwacht trouwens niet dat je daar lekker aan het strand kunt gaan liggen, dat wordt niet gedaan uit respect voor de slachtoffers die daar gevallen zijn.
Bedankt allemaal! Hier kan ik zeker wat mee! Natuurlijk had ik ook een google poging gedaan, maar dan krijg je echt alleen maar hotel en camping resultaten! De kustlijn met kliffen lijkt me inderdaad ook super mooi! Nou thanks!
Wij zijn naar de Dday stranden geweest, zeer indrukwekkend. De musea idem. Wij hebben deze reis gemaakt toen Dday 60 jaar geleden was samen met de kinderen (hobby 2e wereldoorlog), St Mere Eglise waar de parachutist aan de kerktoren hangt, de jongens hebben het er soms nog over..zeer de moeite waard!

Wens jullie een fijne trip toe!
Ja ik hoor ook echt zulke positieve verhalen over deze regio! De D-day stranden moeten inderdaad ook heel indrukwekkend zijn. Nu maar hopen dat het weer een beetje mee zit! Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Mont St Michel is leuk, maar druk! Vroeg gaan dus.

St Malo vond ik ook leuk, en het was helemaal niet druk.

Dinan is ook mooi (en Dinard van horen zeggen ook).

In St Malo heb ik verrukkelijke Kouign-amann gegeten,

Een combinatie van bladerdeeg / suiker / caramel / croissant / roomboter, echt te lekker voor woorden.
Als je al die stranden langs wilt moet je daar twee dagen voor uittrekken, overnachten in Cherbourg is een optie, Cherbourg zelf is ook leuk. Oorlogsmuseum in Caen, aanrader.

Misschien kun je ook nog genieten van de Normandische specialiteit: galettes met cider, vrrrrrrrrrrreselijk lekkerrrrrrrr.
verba volant, scripta manent.
Saint-Malo en Dinan zou ik niet doen, dat is meer dan twee uur rijden. (Ligt in Bretagne.) Er is in Normandië zelf al genoeg te zien.

Caen is echt een leuke stad, waar je ook best wat tijd kan doorbrengen. Mooie winkels! Verder inderdaad de invasiestranden, het Amerikaanse Oorlogskerkhof bij Omaha Beach, de bunkers bij Longues-Sur-Mer, Bayeux (de stad zelf is al erg de moeite waard).
Die Kouign-amann klinkt goed Septembergirl! Caen lijkt me inderdaad ook een leuke stad! Genoeg te zien dus!! Bayeux had in inderdaad ook al het eea over gelezen. Toch ook maar een reisboek besteld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven