Tips Parijs

19-12-2018 15:49 40 berichten
Goed, met de zoekfunctie vond ik niks recenters dan 1.5 jaar geleden en online zie ik door de bomen het bos niet meer ;-D .

Vriend en ik gaan 15 feb een weekend naar Parijs. Vriend weet dat nog niet want het is een verrassing. Over het algemeen trekt hij altijd de "buitenland-kar" en neemt hij me mee op sleeptouw. Ditmaal doe ik het graag andersom. Hij roept al een jaar of 5 dat hij me mee wil nemen naar Parijs omdat ik er nog nooit geweest ben, maar het is er nooit van gekomen.

Afijn, accommodatie en reis zijn geregeld en uiteraard gaan we ff langs de highlights, maar ik zou hem dat weekend ook graag verrassen met nieuwe leuke dingen om te doen/plekken om te bezoeken. Het te besteden budget voor het gehele weekend is zon 200e pp. Met een marge van ongv 50-100pp erbij voor echt leuke dingen. We komen vrijdag om 11u aan en gaan zondag om 19u weer weg.

We houden van wijn, pittoreske restaurantjes, kunst, theater etc. Goed eten willen we nog wel eens een smak geld aan uitgeven. Mijn ervaring in een ander deel van Frankrijk is dat de mooiste pareltjes soms flink verstopt zitten, dus....

Spui maar die tips! Mijn dank is groot!
Echt Frans en vlakbij Gare du Nord: Chez Casimir. Mocht je pas ‘s avonds aankomen met de trein schuif je zo aan tafel.
Thanks voor de uitgebreide post! Ik dacht al dat ik moest reserveren. Oh oh.... *graaft heel diep voor t restant Frans dat is overgebleven na eindexamen*...

Uhmm... bonsoir, je mapelle Feline. Je ne parles pas francais bien mais je voudrais reserver une table pour deux personne sur le seize fevrier. Quelle heure est possible? Sjah, en het dan niet verstaan he... Parler vous Anglais ;-D ?

Anyhoe, iedereen bedankt voor de concrete tips :D . Ik ga proberen een maand van tevoren e.e.a. te reserveren. Ik wil niet alles vastleggen, maar wel wat structuur in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bouillon-chartier.com/fr/
Féline schreef:
19-12-2018 16:09
Dankje Kata! Tips van een Parisienne, bon ;-D !

Hmm, de tickets zijn niet refundable dus hoe dan ook gaan we. Waarom is het niet gezellig?
Ja, Gele Hesjes.
In de tijd van de ASALA (Armeense Terreur) vond ik het ook dreigend en ongezellig. Was begin jaren '80.
Daarna kreeg je de Fouad Ali-Saleh en GIA.
Ik weet dat ik het als kind echt raar vond, overal liepen antiterreur-eenheden, warenhuizen en zelfs supermarkten beveiligt. Ook de basisschool had beveiligers voor de deur.
Overal liepen militairen en politie.
Chartier is inderdaad geweldig. Ik heb inmiddels hun servies bij elkaar.
Dan gaan we op avond 1 naar Chartier. Dan hebben we dat iig gepland. Ik meen te lezen dat ik daar niet hoef/mag reserveren?

En wat betreft de gele hesjes.. ik hoop dat het dan weer rustiger is, maar zo niet is het niet anders.
Nee kan je niet reserveren. Soms moet je lang wachten. Soms heb je geluk en kan je vrijwel meteen naar binnen.
Ben er al paar x geweest

Van de gele hesjes merk je vrij weinig als je de zones vermijd. Maar het metronetwerk ligt wel plat de hele dag. ( veel gesloten stations enz)
Ik denk niet dat ze nog tot februari door gaan hoor.
Heel random, maar in de Rue St Maur (11eme) is er een Afghaans restaurant dat Afghanistan heet. Als je daar in de buurt logeert/terugkomt van Pere Lachaise, dan raad ik je dat echt aan. Superlekker eten, fantastisch vriendelijk personeel en een leuke buurt om daarna nog ergens anders een drankje te doen.
Als je van fotomusea houdt, Maison Européenne de la Photographie.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik vond het reisgidsje 100% parijs, heet nu geloof ik time to momo, ern uitkomst. Staat een aantal wandelingen in door verschillende delen vd stad, met tips voor eten shoppen en bezienswaardigheden onderweg. Vind ik een leuke manier van een stad ontdekken. Ze hebben inmiddels waarschijnlijk ook wel een app
Gele hesjes nu nauwelijks last van (ik woon in Parijs), ik zag op nu.nl nog allerlei onheilspellende berichten afgelopen weekend maar het wordt in de (Nederlandse) media wel een beetje opgeklopt vind ik. Het is echt niet zo dat heel Parijs in de fik staat.

In welke buurt zit je? Dan kan ik misschien wat gerichtere restaurant tips geven. Diner cruise zou ik niet doen, het eten is niet al te best. Een boottocht an zich is wél heel leuk, zie je de stad van een andere kant.
Wederom dank! Zoveel nuttige berichtjes. Echt heel fijn.

Wij verblijven in een appartement aan (in? op?) place Victor Hugo.
Ok, eerlijk gezegd heb ik die buurt niet heel veel tips maar erg lekker vind ik Atelier Vivanda (moet je wel van vlees houden) en over Non Solo Pizze hoor ik ook goede verhalen. Je zit aan metrolijn 2, dus je bent ook zo in Montmartre. Tips daar: Kb coffeeshop (koffie), Buvette, Bouillon, Les Frangins, Aloha café (koffie). Rue des Martyrs is een erg leuke straat om doorheen te struinen vind ik altijd.
En mocht het zonnig zijn, daar in de buurt zit ook Musee de la vie romantique, dat heeft een leuke binnentuin waar je ook wat kunt drinken.

Ik raad iedereen ook altijd aan om naar Canal st Martin te gaan, heel veel leuke winkeltjes en restaurants daar, top om een beetje rond te lopen.
Wij zijn inmiddels in Parijs geweest. Ook tijdens ons verblijf waren de gele hesjes actief. We hadden de topattracties al de dagen ervoor gedaan en op zaterdag zijn we wat verder buiten hun geplande acties wat dingen bekeken. Er was niets van te merken behalve wat gesloten metrostations door de acties. De metro sloeg deze stations over.

Handige app is: next stop Paris. Om je route met de metro te plannen.
Ik gebruik vianavigo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven