Tips route met de auto Duitsland
maandag 28 juli 2025 om 09:39
In september gaan we met de auto richting Duitsland, zo'n 9 uur rijden naar Berchtesgaden. We reizen met een kindje van 1 jaar (15 maanden) die het niet heel leuk vindt in de auto. We zullen dus vaak en wat langer moeten stoppen. Ik ben echter helaas totaal niet bekend in de ze omgeving.
Ik heb de route bekeken en ik kom niet echt verder dan in ieder geval een stop in München. We hebben de tijd om lang te stoppen, dus we kunnen ook 1/2 dagen eerder vertrekken.
Hebben jullie tips? Ik weet dat bijvoorbeeld in Duitsland veel mooie kastelen liggen, en leuke dorpjes.
We moeten helaas vanwege familieomstandigheden erheen, niet gaan is dus geen optie.
(vliegen zou eventueel ook gaan, maar is ook wat omslachtig)
Ik heb de route bekeken en ik kom niet echt verder dan in ieder geval een stop in München. We hebben de tijd om lang te stoppen, dus we kunnen ook 1/2 dagen eerder vertrekken.
Hebben jullie tips? Ik weet dat bijvoorbeeld in Duitsland veel mooie kastelen liggen, en leuke dorpjes.
We moeten helaas vanwege familieomstandigheden erheen, niet gaan is dus geen optie.
(vliegen zou eventueel ook gaan, maar is ook wat omslachtig)
maandag 28 juli 2025 om 10:02
Slot Neuschwanstein kwam ik idd ook tegen, ligt ook mooi op de route.Taskmaster schreef: ↑28-07-2025 09:59Ik zou langs de Geierlay hangbrug en Slot Neuschwanstein rijden. Maar ik heb geen peuter bij me natuurlijk.
Geierlay ziet er ook tof uit, dankjewel!
maandag 28 juli 2025 om 10:26
maandag 28 juli 2025 om 10:35
maandag 28 juli 2025 om 11:09
Dankjewel, handige link!Kattengekje schreef: ↑28-07-2025 10:26Op reisroutes.nl vind je vaak veel info.
https://www.reisroutes.nl/blog/beieren/ ... -wurzburg/
maandag 28 juli 2025 om 11:10
Ah jammer, dan valt die af.MyLittlePony schreef: ↑28-07-2025 10:35Vorige week slot Neuschwanstein bezocht. Zoals hiervoor al gezegd bevestig ik graag: heel slecht idee met klein kind.
En als je geen toegang regelt vooraf: ook voor volwassenen niet zo geweldig eigenlijk
maandag 28 juli 2025 om 11:11
Dit ziet er heel leuk uit! Ik ga het op het lijstje zettenMiss.Marissie schreef: ↑28-07-2025 10:40Volgens mij ligt het wel ongeveer op jullie route: Bad Kissingen. Leuk plaatsje met een mooi park en oude gebouwen.
maandag 28 juli 2025 om 12:53
De betrouwbaarheid van DB is op dit moment dramatisch slecht. Treinen zijn overvol, niet leuk als je met een kinderwagen / bagage moet reizen. Uitval en vertragingen zijn aan de orde van de dag.
maandag 28 juli 2025 om 12:59
maandag 28 juli 2025 om 13:12
Op je route liggen in ieder geval twee steden die een wandeling door het centrum met een ijsje of een terrasje waard zijn, en dat zijn Limburg an der Lahn en Neurenberg. Beide pittoresk!
Wil je al eerder stoppen dan zijn Keulen of Bonn ook goede opties. Bonn is fors kleiner dan Keulen, en daarmee makkelijker als pitstop denk ik. En je zit er ook wat makkelijker in de 'pittoreske vibe' dan in het wel heel gezellige, maar niet per se heel mooie Keulen.
Wil je al eerder stoppen dan zijn Keulen of Bonn ook goede opties. Bonn is fors kleiner dan Keulen, en daarmee makkelijker als pitstop denk ik. En je zit er ook wat makkelijker in de 'pittoreske vibe' dan in het wel heel gezellige, maar niet per se heel mooie Keulen.
maandag 28 juli 2025 om 20:20
Vertragingen van een uur zijn ook met de auto normaal in Duitsland. Als je een ruime overstap plant, gaat het meestal goed. 60% van de snelle treinen heeft helemaal geen vertraging. En de stoptreinen rijden net zo betrouwbaar als in Nederland.margreetder schreef: ↑28-07-2025 12:53De betrouwbaarheid van DB is op dit moment dramatisch slecht. Treinen zijn overvol, niet leuk als je met een kinderwagen / bagage moet reizen. Uitval en vertragingen zijn aan de orde van de dag.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in