Tips voor 13 dagen Nepal

08-04-2017 17:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Mijn vriend en ik gaan volgende maand voor 13 dagen naar Nepal. Dat is niet heel lang, maar we zitten momenteel al 3 maanden in India dus het is voor ons een uitstapje en langer gaat niet. We weten alleen heel goed wat we nu precies willen zien. Sowieso een paar dagen Kathmandu, maar niet te lang uiteraard want in Nepal kan je beter van de natuur genieten.

Ik lees veel over Pokhara, en daar willen we dan ook graag naartoe. We willen alleen geen grote trekking doen, want we hebben de juiste spullen daar niet voor mee en we hebben ook niet het geld om alle spullen daar aan te schaffen. 1- of 2-daagse tripjes willen we wel graag doen.

Maar wat zouden we nog meer kunnen bezoeken? Ik krijg het idee dat we met enkel Kathmandu en Pokhara onze 13 dagen wel gevuld kunnen krijgen, maar we zouden toch nog graag iets anders willen bezoeken wat iets minder toeristisch is. We zijn wel volledig afhankelijk van het openbaar vervoer, dus het moet wel goed aan te reizen zijn.

Iemand ervaringen/tips? Alvast bedankt!
Vanuit Pokhara kun je 5-daagse trekkingen doen waarbij vooral goede schoenen belangrijk zijn. Verder heb je niet zoveel nodig. Het is prachtig en heel erg de moeite waard. Je overnacht in hutten dus je hebt geen extra spullen nodig. Overigens is de uitrusting super goedkoop in Nepal.
quote:prinses30 schreef op 08 april 2017 @ 18:17:

Vanuit Pokhara kun je 5-daagse trekkingen doen waarbij vooral goede schoenen belangrijk zijn. Verder heb je niet zoveel nodig. Het is prachtig en heel erg de moeite waard. Je overnacht in hutten dus je hebt geen extra spullen nodig. Overigens is de uitrusting super goedkoop in Nepal.

Maar je hebt toch wel iets meer nodig dan alleen schoenen? Wij zitten momenteel al een aantal weken in 40 graden en hebben voornamelijk zomer kleding mee, op 1 lange broek, een vest en een jasje na. Het lijkt me dat we het daar in Pokhara wel mee overleven, maar als je echt verder bergen in trekt en daar snachts gaat slapen neem ik aan dat je ook wel meer warmere kleding nodig hebt?

En wat is super goedkoop, kan je richtprijzen geven?
Dat valt wel mee met die kou. Je gaat naar 3000 meter en je slaapt gewoon binnen onder een deken. Wij liepen overdag in korte broek en voor s avonds een joggingbroek.

Als je een rugzak en schoenen hebt kom je een heel end hoor. Wandelstokken zijn ook fijn.

Indicatie van prijzen: schoenen 40, rugzak 25, stokken 10. En echt allemaal goed spul.
quote:prinses30 schreef op 10 april 2017 @ 01:04:

Dat valt wel mee met die kou. Je gaat naar 3000 meter en je slaapt gewoon binnen onder een deken. Wij liepen overdag in korte broek en voor s avonds een joggingbroek.

Als je een rugzak en schoenen hebt kom je een heel end hoor. Wandelstokken zijn ook fijn.

Indicatie van prijzen: schoenen 40, rugzak 25, stokken 10. En echt allemaal goed spul.Hmm dat is zeker nog te overzien ja, ik had het erger verwacht. We gaan het eens bekijken als we in Pokhara zijn! Dankjewel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven