Tips voor Barchem/Lochem?

23-05-2012 14:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, komend weekend ga ik een nachtje weg met 2 vriendinnen, naar Woodbroke Hotel in Barchem. Vrijdags zullen we gaan shoppen/terrassen in Arnhem. Op zaterdag willen we lekker relaxed aan doen. We willen liefst de natuur in, evt picknicken of high tea'en oid. Heeft er iemand leuke tips? :sun:

Ik hoor het graag!!
De Witte Wieven in Zwiep (vlak bij Lochem), is leuk om even rond te lopen tussen de heksen en het ouderwetse speelgoed, je kunt er een hapje eten, heerlijke krentenmik, prima koffie. Voor een high tea moet je naar Zutphen, de Pelikaan. Zutphen heeft op zaterdag markt, je hebt dan wel een parkeerprobleem.
verba volant, scripta manent.
En als je de natuur in wil, moet je de lochemse berg op, ook erg mooi in het bos, kun je leuk picknicken! verder met dit weer is er natuurlijk het zwembad, maar dat is voornamelijk binnen! In Omgeving Borculo is de natuur ook erg mooi en kun je bij de plaatselijke pannenkoekenboerderij Erve Brooks ook lekker eten, plus ook daar genieten van een museum over de geschiedenis, erg leuk.

Pff en verder,
In Zutphen: parkeren bij de AH of achter het station...
De parkeerplaats bij de AH is meestal stampvol.
verba volant, scripta manent.
Mooi mooi, tips!! Aanvullingen blijven welkom!!

In Zutphen parkeren aan de Wilhelminalaan.

Vanaf het Woodbrooke Hotel zelf kan je al mooi wandelen. Stukje verder langs de doorgaande weg bij hotel bonaparte zit in TOP (inforbord vol toeristische routes).

Als je richting Borculo wil kan je mooi de maandagsdijk - lebbebruggedijk fietsen / lopen. Aan weerszijde zitten heideveldjes en andere mooie stukjes natuur. Binnenkoirt bloeien er weer orchideeen.

Aan de noortkant van het kanaal bij lochem ligt landgoed Ampsen, ook mooi om te wandelen.

In Lochem kan je o.a. leuk eeten bij eetcafé Woodstock. Lochem vind ik zelf erg leuk om een beetje doorheen te slenteren.
In lochem en borculo kun je met de zomp over de berkel www.stichtingberkelzomp.nl

Lochem is leuker dan Borculo althans om doorheen te slenteren en heeftleukere terassen

Verder kun je ook lekker eten en hight tea bij bonnaparte in Barchem wel te reserevern.

Lochemse berg is erg leuk om te wandelen.

Wittewieven zwiep vindtik meer iets voor kinderen
Oef, als ik zo zie welke tips er gegeven worden, wordt ik toch wel razend beneiuwd waar iedereen dan woont!
Kanoën is leuker dan zo'n zomp:

http://www.kanoweb.nl/berkel-eibergen.htm

http://www.ultimateadventures.nl/
Witte wieven is idd best een keer leuk, zeker als je niet uit die streek komt, net als de Lochemse/Barchemse berg, zeker met dit weer.

High tea wel lekker dat/als dat in Barchem zelf kan.

Borculo is niet ver maar Erve Brooks is toch Geesteren of Gelselaar?

Voor schoenen moet je dan wel weer in Borculo zijn :-p !
thee schreef op 23 mei 2012 @ 15:14:

Borculo is niet ver maar Erve Brooks is toch Geesteren of Gelselaar?

Voor schoenen moet je dan wel weer in Borculo zijn :-p !

Voor orginelere schoenen kan je beter naar zutphen. :lmao:

Erve brooks licht even ver van borculo als van lochem. Achter gelselaar.

Je kan ook bij ruurlo wandelen en High tea bij hotel Avenarius.
Klopt Erve Brooks ligt in Gelselaar, of liever gezegd, er vlak buiten aan de kant van Lochem / Goor (het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk) maar goed, aangezien Gelselaar een redelijk klein dorp is , dacht ik, laat ik Borculo maar noemen, voordat het gemeente Berkelland werd, was Gelselaar namelijk toch gemeente Borculo...

En schoenen zou ik ook in zutphen halen, zit namelijk ook een schuurman, die net even iets groter is :)

Witte Wieven is inderdaad ook erg leuk, moest er vroeger elke dag langs fietsen wilde ik naar school kunnen, en dat 6 jaar lang :)
@bubbels29 woon je in gelselaar of geesteren da tje daar elke dag langs moest ?

Ik ben ook wel benieuuwd naar wie jullie zijn want zo groot zijn de plaatsen hier niet hihih :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven