Tips voor Barchem/Lochem?
woensdag 23 mei 2012 om 14:07
Hoi, komend weekend ga ik een nachtje weg met 2 vriendinnen, naar Woodbroke Hotel in Barchem. Vrijdags zullen we gaan shoppen/terrassen in Arnhem. Op zaterdag willen we lekker relaxed aan doen. We willen liefst de natuur in, evt picknicken of high tea'en oid. Heeft er iemand leuke tips?
Ik hoor het graag!!
Ik hoor het graag!!
woensdag 23 mei 2012 om 14:21
De Witte Wieven in Zwiep (vlak bij Lochem), is leuk om even rond te lopen tussen de heksen en het ouderwetse speelgoed, je kunt er een hapje eten, heerlijke krentenmik, prima koffie. Voor een high tea moet je naar Zutphen, de Pelikaan. Zutphen heeft op zaterdag markt, je hebt dan wel een parkeerprobleem.
verba volant, scripta manent.
woensdag 23 mei 2012 om 14:28
En als je de natuur in wil, moet je de lochemse berg op, ook erg mooi in het bos, kun je leuk picknicken! verder met dit weer is er natuurlijk het zwembad, maar dat is voornamelijk binnen! In Omgeving Borculo is de natuur ook erg mooi en kun je bij de plaatselijke pannenkoekenboerderij Erve Brooks ook lekker eten, plus ook daar genieten van een museum over de geschiedenis, erg leuk.
Pff en verder,
Pff en verder,
woensdag 23 mei 2012 om 14:56
In Zutphen parkeren aan de Wilhelminalaan.
Vanaf het Woodbrooke Hotel zelf kan je al mooi wandelen. Stukje verder langs de doorgaande weg bij hotel bonaparte zit in TOP (inforbord vol toeristische routes).
Als je richting Borculo wil kan je mooi de maandagsdijk - lebbebruggedijk fietsen / lopen. Aan weerszijde zitten heideveldjes en andere mooie stukjes natuur. Binnenkoirt bloeien er weer orchideeen.
Aan de noortkant van het kanaal bij lochem ligt landgoed Ampsen, ook mooi om te wandelen.
In Lochem kan je o.a. leuk eeten bij eetcafé Woodstock. Lochem vind ik zelf erg leuk om een beetje doorheen te slenteren.
Vanaf het Woodbrooke Hotel zelf kan je al mooi wandelen. Stukje verder langs de doorgaande weg bij hotel bonaparte zit in TOP (inforbord vol toeristische routes).
Als je richting Borculo wil kan je mooi de maandagsdijk - lebbebruggedijk fietsen / lopen. Aan weerszijde zitten heideveldjes en andere mooie stukjes natuur. Binnenkoirt bloeien er weer orchideeen.
Aan de noortkant van het kanaal bij lochem ligt landgoed Ampsen, ook mooi om te wandelen.
In Lochem kan je o.a. leuk eeten bij eetcafé Woodstock. Lochem vind ik zelf erg leuk om een beetje doorheen te slenteren.
woensdag 23 mei 2012 om 15:02
In lochem en borculo kun je met de zomp over de berkel www.stichtingberkelzomp.nl
Lochem is leuker dan Borculo althans om doorheen te slenteren en heeftleukere terassen
Verder kun je ook lekker eten en hight tea bij bonnaparte in Barchem wel te reserevern.
Lochemse berg is erg leuk om te wandelen.
Wittewieven zwiep vindtik meer iets voor kinderen
Lochem is leuker dan Borculo althans om doorheen te slenteren en heeftleukere terassen
Verder kun je ook lekker eten en hight tea bij bonnaparte in Barchem wel te reserevern.
Lochemse berg is erg leuk om te wandelen.
Wittewieven zwiep vindtik meer iets voor kinderen
woensdag 23 mei 2012 om 15:09
Kanoën is leuker dan zo'n zomp:
http://www.kanoweb.nl/berkel-eibergen.htm
http://www.ultimateadventures.nl/
http://www.kanoweb.nl/berkel-eibergen.htm
http://www.ultimateadventures.nl/
woensdag 23 mei 2012 om 15:14
Witte wieven is idd best een keer leuk, zeker als je niet uit die streek komt, net als de Lochemse/Barchemse berg, zeker met dit weer.
High tea wel lekker dat/als dat in Barchem zelf kan.
Borculo is niet ver maar Erve Brooks is toch Geesteren of Gelselaar?
Voor schoenen moet je dan wel weer in Borculo zijn
!
High tea wel lekker dat/als dat in Barchem zelf kan.
Borculo is niet ver maar Erve Brooks is toch Geesteren of Gelselaar?
Voor schoenen moet je dan wel weer in Borculo zijn
woensdag 23 mei 2012 om 18:50
Klopt Erve Brooks ligt in Gelselaar, of liever gezegd, er vlak buiten aan de kant van Lochem / Goor (het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk) maar goed, aangezien Gelselaar een redelijk klein dorp is , dacht ik, laat ik Borculo maar noemen, voordat het gemeente Berkelland werd, was Gelselaar namelijk toch gemeente Borculo...
En schoenen zou ik ook in zutphen halen, zit namelijk ook een schuurman, die net even iets groter is
Witte Wieven is inderdaad ook erg leuk, moest er vroeger elke dag langs fietsen wilde ik naar school kunnen, en dat 6 jaar lang
En schoenen zou ik ook in zutphen halen, zit namelijk ook een schuurman, die net even iets groter is
Witte Wieven is inderdaad ook erg leuk, moest er vroeger elke dag langs fietsen wilde ik naar school kunnen, en dat 6 jaar lang