Tips voor Brugge??
donderdag 14 februari 2013 om 19:15
Brugge is echt een heel leuke stad! Wij zijn naar het chocolademuseum geweest, waar je ook heerlijke chocolade kunt kopen. De stadsbrouwerij is inderdaad ook een aanrader. In de straatjes rond de markt zitten heel veel leuke restaurantjes, met heerlijke mosselgerechten. Oh, we zijn ook nog naar een gratis concert geweest van studenten van het conservatorium. Het was dixieland-avond, dus we zijn in de pauze weg gegaan. Maar wel grappig om eens mee te maken
donderdag 14 februari 2013 om 19:30
interessant in Brugge:
- Groeninghe museum (vlaamse primitieven, grootste verzameling)
- Reien (boottochtje!)
- Burg: stadhuis, Basiliek heilig bloed (romaans onderaan, gothisch boven)
- Belfort op de grote markt
- Onze lieve vrouwe-kerk
- Minnewater met begijnhof
lekker lunchen: de Belegde Boterham, kleine St amandsstraat
en Books & Brunch (eten+lezen)Garenmarkt 30
gewoon rondslenteren, NIET de grote winkelstraten
- Groeninghe museum (vlaamse primitieven, grootste verzameling)
- Reien (boottochtje!)
- Burg: stadhuis, Basiliek heilig bloed (romaans onderaan, gothisch boven)
- Belfort op de grote markt
- Onze lieve vrouwe-kerk
- Minnewater met begijnhof
lekker lunchen: de Belegde Boterham, kleine St amandsstraat
en Books & Brunch (eten+lezen)Garenmarkt 30
gewoon rondslenteren, NIET de grote winkelstraten
not all who wander are lost
donderdag 14 februari 2013 om 19:46
donderdag 14 februari 2013 om 20:38
Gruuthuuse museum, het huis van een vooraanstaande bierbrouwersfamilie. Indrukwekkend!
Chocolademuseum. Daarom!
Heilig Bloed-basiliek- hier is een gotische kapel bovenop een bestaande Romaanse kerk is gebouwd, fantastisch mooi.
En je niks aantrekken van vorstmyschkin, hoewel ik Gent ook leuk vind is Brugge echt fantastisch! Super mooi.
Chocolademuseum. Daarom!
Heilig Bloed-basiliek- hier is een gotische kapel bovenop een bestaande Romaanse kerk is gebouwd, fantastisch mooi.
En je niks aantrekken van vorstmyschkin, hoewel ik Gent ook leuk vind is Brugge echt fantastisch! Super mooi.
woensdag 20 februari 2013 om 15:07
Ik vond het boottochtje erg leuk En we hebben ook een toren beklommen (is dat Belfort?), was ook leuk, en de moeite waard. En verder chocola eten, bier drinken, Vlaamse frieten en nog meer van die clichés!
Edit: o ik zie nu pas dat dat weekend waarschijnlijk allang geweest is. Nou ja, voor een ander misschien nog nuttig
Edit: o ik zie nu pas dat dat weekend waarschijnlijk allang geweest is. Nou ja, voor een ander misschien nog nuttig