Tips voor een weekje Mallorca

21-06-2012 11:07 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik ga in juli kan een week met een vriendin naar Mallorca. Niet de meest chique bestemming maar wel goed te doen qua budget en we willen voornamelijk lekker in de zon liggen met een goed boek.

Geen zuip en stap toestanden dus voor ons.

Ik vroeg me af of jullie hier nog tips hebben voor mooie strandjes, toffe strandtenten, winkels, dagtochtjes etc.

Ik ben al wel eerder geweest maar dat was maar voor 3 dagen en toen heb ik vrij weinig gezien.

Hopelijk zijn er hier kenners aanwezig met leuke tips!Alvast bedankt in ieder geval!
Waar zit je op Mallorca?
Ik krijg er een punthoofd van!
Mallorca is nogal groot, dus het is handig om te weten waar je zit.... Palma heeft wel leuke strandtenten overigens.
ik schaam me...we zitten in el Arenal, dus tips voor omgeving Palma is denk ik het beste bereiken?

Overigens is het geen groot probleem om bus of taxi ergens naartoe te pakken als die plek echt de moeite waard is!
TO, ik wil je topic niet overnemen hoor, maar als iemand nog tips heeft voor Santa Ponca dan zijn die ook welkom. (ga ik zelf heen in de zomer ) Verder lees ik mee!
quote:LolaWax schreef op 21 juni 2012 @ 12:58:

ik schaam me...we zitten in el Arenal, dus tips voor omgeving Palma is denk ik het beste bereiken?

Overigens is het geen groot probleem om bus of taxi ergens naartoe te pakken als die plek echt de moeite waard is!Palma is heel erg leuk, goed eten, leuk winkelen, paar hele leuke strandtenten.
'Geen zuip en stap toestanden dus voor ons'

Serieus, ik zou even contact met het reisburo opnemen om te vragen of je je bestemming nog kan wijzigen in bv. Palma de Mallorca of Santa Ponca. Nergens ergere zuip en staptoestanden gezien, nog vele malen erger als in Lloret, als in El Arenal. Deze toestanden kon ik overigens erg waarderen toen ik 20 was....

Vanuit Arenal kan je makkelijk de bus naar Palma nemen. Palma is een prachtige stad met leuke terrasjes, winkels, pleintjes, prachtige boulevard, etc.

Misschien kan je een dag een auto huren en naar een van de mooie rustige strandjes gaan. Ook leuk om dan op de terugweg door het binnenland van Mallorca te rijden.

Wat ik persoonlijk een heerlijke koele 'culturele' activiteit vond, was het uitje naar de grotten op Mallorca.
haha ik weet het en ken de verhalen! Ben er vorig jaar geweest met mijn zus in hetzelfde hotel en toen vonden we het eigenlijk reuze meevallen, zaten ook aan het randje van Arenal dus niet in de drukte vd bars en clubs etc.

Het is gewoon een makkelijke uitvalsbasis, dichtbij het vliegveld en dichtbij Palma. Vandaar dus de vraag naar mogelijkheden om dagtripjes te maken naar leuke plekken, mooie strandtenten, shoppen, eten etc.
Palma is erg leuk! Leuke stad, mooie cathedraal en wandel ook eens langs de haven.

Wij hebben zelf een auto gehuurd en een paar dagen rond gereden. Zo kom je op de leukste plekjes. Verdwalen kan niet, want het eiland is niet zo groot
Zeker Palma bezoeken, en een brommer huren. In het Zuid-Oosten is een leuk strandje wat zeker de moeite waard is, ben de naam kwijt maar dat weten ze daar wel. Met de brommer goed bereikbaar.

De grotten vond ik ok, je moet ervan houden.
He meiden,

alvast bedankt voor de tips!Hebben jullie namen van de strandtenten die tof waren?
Met het treintje vanaf Palma naar Soller. Soller is leuk, Port de Soller ook. Fortnalux ook leuk (mooiste dorpje van Spanje).

Verder is de jetset meer ten westen van Palma. Dus daar voldoen leuke strandtenten en mensen kijken. Ook leuk is Deia of Valldemossa. Wel heel duur. Veel dikke huizen van de jetset. Volgens mij o.a Madonna. Heel toeristisch is de weg naar Sa Calobra, maar wel mooi. Zou dan wel auto huren en niet georganiseerd.

En tsja, El Arenal, dan zit je wel echt op de verkeerde plek van het eiland, sorry. Zit zelf echt veel liever in Alcudia. Is rustiger, maar nog steeds meer dan voldoende winkels, restaurants, etc. En dichterbij de bergen zodat je nog wat kunt wandelen of racefietsen. Maar volgens mij gingen jullie voor het relaxen dan zou ik gewoon voor een paar dagen een autootje huren en wat rondtuffen. Ik zou verder niet de zuidwesthoek ingaan, vooral veel Duitse badplaatsen. Noorden is veel mooier!

Enjoy!
Ik ga van de zomer ook naar mallorca eerst een week vlakbij cala d'or, iets daar onder nog en daarna nog een paar dagen naar palma. Heb ook een autootje gehuurd. Ga gewoon lekker veel rond rijden naar kleine strandjea en dorpjes, nu al super veel zin in!!
Vlakbij Cala d'Or is Cala Mondrago - echt een fantastisch mooi strandje. Daar moet je zeker langs.
Ik vond Puerto de Pollenca een heel leuk plaatsje, in het noorden, ten westen van Alcudia. Ook het genoemde Soller is mooi gelegen.

Wij zijn gek van botanische tuinen en er is op Mallorca een hele mooie: Botanicactus, een beetje in het zuid-oosten, bij Ses Salines in de buurt. En als je daar dan toch bent: Colonia de San Jordi is een mooi havenplaatsje en in de omgeving liggen hele mooie witte stranden.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven