Tips voor Hawaiï

21-03-2011 21:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij (man, zoon en ik) wonen sinds een jaar in Californië en nu hebben we besloten om in de herfst, samen met vrienden, op vakantie te gaan naar Hawaiï. Dichterbij dan hier komen we niet, dus als we het nu niet doen en we gaan op een gegeven moment terug naar Nederland, komen we er waarschijnlijk nooit meer. Bovendien is de vlucht vanaf San Francisco relatief kort en goedkoop.

Maar, we weten niet precies waar we het beste naartoe kunnen op Hawaiï. We hebben begrepen dat Waikiki het meest toeristisch is en dat willen we het liefst vermijden. We zijn van plan ongeveer twee weken te gaan (in September/Oktober), willen graag een huisje en een auto huren. Het moet een beetje een combinatie van strand en actief worden. Zoon is tegen die tijd bijna een jaar. Heeft er iemand tips? Wat is leuk en wat moet absoluut vermeden worden? Wat is goed om te doen met een kind van bijna een jaar? Zijn er specifieke dingen waar we rekening mee moeten houden? Ik ben benieuwd!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Willen jullie per sé naar Oahu?

Wij zijn op huwelijksreis naar Hawaii geweest en hebben 3 eilanden bezocht, Oahu, The Big Island en Kauai. Ik vond Kauai veruit het mooiste eiland, veel minder massaal en prachtige natuur. Het is wel vrij klein, wij zijn er 6 dagen geweest en toen hadden we alles ruimschoots gezien. Maar wij hadden (natuurlijk) geen kinderen bij.
Wat een beetje ons punt is: ik ben geen held als het om vliegen gaat en ik heb gehoord dat je, als je naar een ander eiland dan The Big Island wil, met zo'n heel klein vliegtuigje moet. Vind ik niet zo'n fijn idee. Maar misschien stel ik me vreselijk aan.

Ik hoef verder ook geen vreselijke luxe, maar omdat we onze zoon bij ons hebben, moet het niet al te primitief zijn, zeg maar.
Waikiki ligt niet op The big Island, dat ligt op Oahu.

En het zijn niet van die hele kleine vliegtuigjes hoor, die tussen de eilanden vliegen maar gewone wat kleinere vliegtuigen (ik heb geen verstand van vliegtuigtypes). Je zit gemiddeld maar 15-30 minuten in het vliegtuig vanaf Honolulu naar een van de andere eilanden. Wij zaten gewoon in een hotel, dus over huisjes kan ik je niets vertellen.
Ik ga in mei, alle tips voor kauai en hawaii big island zijn ook hier welkom ;)
Ben zo'n 10 jaar geleden op the big island geweest en vond het er prachtig! Overigens vlieg je volgens mij daar niet direct op maar eerst op Oahu en daarna met een kleiner vliegtuig naar Hilo. Had enorm last van mijn oren (en de jetlag vanuit nederland) maar het was het helemaal waard!

Wilde dit jaar graag terug (ben er 25 geworden en wilde er weer een verjaardag vieren) maar 8 maanden zwanger naar hawaii vliegen gaat m niet worden... dan maar als vooruitzicht als ik 45 wordt
Ik ben naar 4 eilanden geweest. Oahu, The Big Island Hawaii, Maui en Kauai.

Zelf vond ik Kauai het mooiste eiland maar daar ben je met 3 dagen ook wel uitgekeken hoor.

The Big Island Hawaii is mooi omdat het zo divers is, oostkant is vulkanisch, westkant is heel groen.

Maui en Oahu zijn beiden ok waarvan Honolulu op Oahu dus echt supertoeristisch is en Honolulu is ook echt een grote stad. Maar zodra je de stad uitrijdt naar de Northshore dan is hier niets van terug te vinden hoor, gewoon kleine dorpjes etc.

Met een kind van 1 jaar en niet zoo toeristisch zou ik kiezen voor the Northshore van Oahu of bij Kihei, Wailea of Lahaina te Maui.

Kauai is meer mooi voor het sightseeing dan voor "strandvakantie".

Maar er vliegen volgens mij 3 maatschappijen elk uur tussen de eilanden dus genoeg keuze om nog last minute te beslissen om een ander eiland te gaan bezoeken. En de vliegtuigen zijn gewoon net zo groot als een vliegtuig wat hier tussen A'dam en Londen of andere Europese steden vliegt of bv de Easyjet vliegtuigen.
Maar het allermooist is een huisje huren bij de Na'apali Cliffs kust op Kauai. De kustweg naar de Na'apali Cliffs is al supermooi op zich!
Ik heb die Na'pali Cliffs even geGoogled en dat ziet er inderdaad heel erg mooi uit, zeg! Lijkt me wel wat om daar ene huisje te huren!
Elk eiland heeft zijn eigen charme en bezienswaardigheden en het is echt heel persoonlijk welk eiland iemand het leukst/mooist vindt. Dus ik zou zeggen gewoon gaan en genieten! Maar 1 week per eiland is genoeg hoor dus met 2 weken kan je makkelijk 2 eilanden aandoen zonder teveel gezeul met koffers en kiddo.
Het schijnt wel veel te regenen op Kauai? Daarom is alles daar blijkbaar zo mooi groen? Da's niet echt de bedoeling. Nou ja, dat mooie groen is prima, alleen die regen niet .
Vanuit SF of LA kun je ook op Maui aanvliegen. Dus misschien is dat een optie? Ik vond het een mooi, groen eiland. Prima om te relaxen, maar ook leuk om dingen te ondernemen.
Fortis et liber
Toen ik er was heb ik op geen enkel eiland regen gezien (of ik had geluk?)

Zelfs niet in Hilo op the Big Island waar het het meest schijnt te regenen.
Wij hebben alleen op The Big Island een keer een wolkbreuk gezien, binnen 10 minuten stond de hele straat blank. Maar daarna klaarde het meteen weer op. Op de andere eilanden geen regen gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven