Tips voor vakantie in Denemarken

03-01-2015 23:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op mijn vorige topic (ervaringen met feriepartner.nl) de volgende vraag...



We hebben verschillende mooie huisjes gezien in West-Jutland, onder andere rondom Bork havn. Het idee is om daar in de zomervakantie twee weken met opa, oma en dreumes (bijna-peuter) naartoe te gaan. Maar is er genoeg te doen? We hoeven niet echt vermaakt te worden (Er is zee!), maar gezellige plaatsjes, een markt, dierentuintje, etc. stellen we wel op prijs. Op Zoover lees ik verschillende reacties, vandaar dat ik het hier vraag.



Voor de volledigheid: we zijn op zoek naar een niet te klein huisje met drie slaapkamers, enige luxe (vaatwasser) en geen oubollig zooitje. Reisafstand maximaal zo'n 7,5-8 uur vanaf Utrecht.



Wat is een aanrader, waar is het leuk en waarom?



Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook aan het kijken, op casamundo staan mooie huisjes.



Wij zaten een paar jaar terug in de buurt van Hvide Sande, maar de auto ging stuk en dan zit je overal wel ver vanaf... West Jutland is een beetje zoals de Waddeneilanden, ik vind dat heerlijk maar mijn man minder...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ribe Biferie vonden wij heel fijn. Het stadje ribe is mooi, en lopend te bereiken. Verder zijn we naar een Waddeneiland geweest, het vikingcentrum in ribe, esbjerg, legoland, een safaripark (givskud).
Alle reacties Link kopieren
"Tips voor vakantie in Denemarken" ... een goed boek meenemen!



Sorry, grapje ... ik vind Denemarken nogal saai.

Kopenhagen zelf vind ik wel leuk: top-stad.
Wij zijn naar Oost Jutland geweest. Daar is voor kinderen een hoop te zien en doen. Ook lekker dichtbij. Legoland is ontzettend leuk maar vooral vanaf de peuterleeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar Noord Jutland geweest en hebben het geweldig gehad. Wij zaten in een heel mooi park waar heel veel te doen was met mooie huisjes (Skallerup).

De omgeving was ook erg mooi en genoeg plaatsjes om te bekijken. Wij zijn er 2 weken geweest. Ik zou de volgende keer wel de 2 weken verdelen over 2 gedeeltes van Jutland. Maar ik ben een fan van Denemarken (en Scandinavië).
Alle reacties Link kopieren
Twee weken op 1 plek was voor ons ook te lang. Dus de tip van sunlover sluit ik me bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!

Omdat onze dreumes nog nooit echt lang gereisd heeft, hebben we besloten om naar het zuiden of westen van Jutland te gaan. Nu nog het mooiste/leukste/beste huisje kiezen.



Iemand nog tips voor leuke activiteiten/ bezienswaardigheden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven