Tips voor vakantie naar Malta

28-08-2013 22:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over twee weken met me vriend 8 dagen naar Malta, lekker even genieten! Verblijven in porto azzurro in St. Pauls bay en vroeg me af of er mensen tips hebben wat we echt moeten zien, waar mooie stranden zijn? Is het nodig om een auto te huren of kom je ook een eind met openbaar vervoer?

We houden beide van een beetje afwisseling ene dag lekker relaxt dagje aan strand en andere dag wat zien van de bestemming.

Alle tips zijn welkom!
Er zijn heel weinig zandstranden dus veel mooie stranden ga je er niet vinden.

Wij hebben het zonder auto gedaan. Dat is prima te doen, alleen ben je wel sneller met want met de bus moet je altijd (echt altijd) via een centraal punt in Valetta gaan.

Malta is geen mooi eiland. Er zijn mooie steden (Medina), maar qua omgeving vond ik het niet mooi. Nu ben ik sowieso geen fan van mediterrane eilanden in de zomer: vreselijk dor (en wij zijn ook in september geweest destijds).

Wat mij toen ook tegenviel was dat er nog best heel veel Engelse, erg luidruchtige toeristen waren, ondanks het feit dat het hoogseizoen al voorbij was. Ik weet even niet meer waar we toen precies zaten. Ik heb wel eens in St. Paul's bay gelogeerd, maar dat was als kleuter dus daar weet ik helemaal niks meer van.

Ga een dagje naar Gozo, dat is nog wel leuk en naar Medina en Valetta, natuurlijk. En voor de rest: de andere klassiekers (blauwe grot, de archeologische sites...). Je zal er vast ook wel veel watersporten kunnen doen, dat herinner ik mij niet meteen. Een collega is er ook wel eens gaan duiken rond Gozo. Dat vond hij ook nog wel de moeite.

Veel plezier!
Ik vond Malta geweldig!

Valletta echt wat een heerlijke stad! Rondreizen met de bus of een keer een jeepje huren en overvaren naar gozo, leuke vissersplaatsjes, Mdina vond ik prachtig. Was er ook een keer 's avonds in het donker, hele stad verlicht en kaarsen en prachtige kerkdienst bijgewoond met zang.

Ben ook uitgeweest in St Julians, zwieren tot diep in de nacht!

Noemde ik Valletta al?? Koffie drinken op het pleintje, wandelen langs de haven..

Kan nog wel even doorgaan
DTEEZ!
Was ook mijn eerste opmerking: zandstranden zijn er niet (of mss aangelegd) wel kiezel stranden.
We zijn naar een soort van onbewoond eilandje gegaan met een boot en daar gezwommen dat was echt wel de moeite waard!
Gozo en Medina.
Thnx voor de info kiezelstranden overleef ik ook wel !

Valletta en medina zijn dus zeker aanraders, word dus meer stadjes en terrasjes wat ik zo van jullie begrijp.

Gaat er een veerboot of iets dergelijks naar gozo? En gaan de bussen tot laat ?

Ik ben een beetje een controlfreak qua dingen voorbereiden en weten over de bestemming waar ik heen ga vandaar de vragen;)
Ik ben er al een aantal keer geweest. Mijn schoonmoeder is Malteser en woont daar.

Vind het een erg leuk eiland.

Zandstranden van Malta: Golden Bay, Mellieha Bay, Ghajn Tuffieha Bay, Ramla Bay en de Pretty Bay.

Erg leuke grote zondagse markt: Marsaxlokk.

Lekkere chocolade taart eten bij Fontanella in Mdina.

Stappen in Paceville, St Julians.

Winkelen in Valletta.

Bugibba en Sliema ook leuk om rond te slenteren.

Alles is makkelijk met de bus te bereiken vanaf Valletta.

Veel plezier!
Er gaat een veerboot naar Gozo. En de bussen rijden tot 22.00/23.00 uur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven