Trein van Nl naar Brussel
donderdag 7 november 2019 om 16:27
Als je van plan bent om je vriendin vaker te bezoeken kun je eens kijken voor zo'n kaart van de Belgische spoorwegen waar je 10 x mee kunt reizen. Dan betaal je tot aan de grens het Nederlandse tarief en dan kun je verder reizen met zo'n kaartje. Of je kunt eens kijken naar een Belgisch weekendretour.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
donderdag 7 november 2019 om 16:32
Als je kijkt op de site van NS International kun je makkelijk zien hoe duur het is om op een bepaald moment naar Brussel te reizen. Je kunt dan ook makkelijk zien wat de minimumprijs is. Soms krijg je nog korting ivm je leeftijd of omdat je al een abonnement bij de NS krijgt. Maar ga voor een retour maar uit van minimaal 40 euro.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 7 november 2019 om 16:42
Ik woon in Roosendaal en als ik naar Antwerpen ga ga ik met de auto naar Essen en stap daar op.Tot vorig jaar kon je op het station Roosendaal goedkopere kaartjes kopen voor België (Belgische prijzen dus) maar sinds er bedacht is de route over Breda te laten gaan, werkt dat niet meer volgens mij.
maar misschien word je hier wijzer: https://www.belgiantrain.be/nl.
Een weekendretour in België is echt goedkoop,(12,60 €) maar eerst in Essen komen dus,
Een weekendretour in België is echt goedkoop,(12,60 €) maar eerst in Essen komen dus,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 7 november 2019 om 17:16
Dat van Breda had ik al gemerkt ja.nlies schreef: ↑07-11-2019 16:42Ik woon in Roosendaal en als ik naar Antwerpen ga ga ik met de auto naar Essen en stap daar op.Tot vorig jaar kon je op het station Roosendaal goedkopere kaartjes kopen voor België (Belgische prijzen dus) maar sinds er bedacht is de route over Breda te laten gaan, werkt dat niet meer volgens mij.
Voor een paar jaar terug ben ik eens via Roosendaal gegaan.
Niet naar vriendin trouwens, maar geen idee meer hoe ik dat gedaan heb.
donderdag 7 november 2019 om 17:18
Sowieso een actiekaartje, mar dan nog van NL naar BelgiëAnoniem262821034 schreef: ↑07-11-2019 16:54Afhankelijk van waar je vandaan komt is misschien een AH-kaartje voordelig (alleen voor het Nederlandse stuk uiteraard).
donderdag 7 november 2019 om 18:51
Heel ver van te voren boeken, hoe eerder je boekt hoe goedkoper en kies een tijd die wellicht niet zo populair is.
Verwijder ook je cookies en soms kan het schelen als je de trein boekt via de locale aanbieder en niet NSinternationaal. Was bij mij steeds hetzelfde qua prijzen maar ik hoor dat het wel eens scheelt. En wellicht kun je vanaf Roosendaal ofzo ook een bus pakken tot net over de grens met België en dan zo verder reizen met de bus of Belgische trein.
Aangezien je van Groningen komt is het misschien ook goedkoper om een kaartje van de kruidvat, hema, AH te kopen voor het Nederlandse deel naar Roosendaal en dan Roosendaal Brussel ook apart.
Verwijder ook je cookies en soms kan het schelen als je de trein boekt via de locale aanbieder en niet NSinternationaal. Was bij mij steeds hetzelfde qua prijzen maar ik hoor dat het wel eens scheelt. En wellicht kun je vanaf Roosendaal ofzo ook een bus pakken tot net over de grens met België en dan zo verder reizen met de bus of Belgische trein.
Aangezien je van Groningen komt is het misschien ook goedkoper om een kaartje van de kruidvat, hema, AH te kopen voor het Nederlandse deel naar Roosendaal en dan Roosendaal Brussel ook apart.
donderdag 7 november 2019 om 19:32
donderdag 7 november 2019 om 22:21
Via Roosendaal is weleens goedkoper inderdaad. Probeer eens hoeveel het kost met twee kaartjes, eentje Groningen-Roosendaal en eentje Roosendaal-Brussel.
Flixbussen zijn nog goedkoper.
Essen ligt in België. Maar Essen ligt ook in Duitsland, dus kies de goeie
Als je een kortingskaart in Nederland hebt, een AH-kaartje ofzo, kijk dan of die geldig zijn tot het laatste station in NL of tot de grens. Ik heb een keer gezien dat de halve trein er een boete voor kreeg.
Verder is de Vlaamse weekendretourkorting de moeite.
Flixbussen zijn nog goedkoper.
Essen ligt in België. Maar Essen ligt ook in Duitsland, dus kies de goeie
Als je een kortingskaart in Nederland hebt, een AH-kaartje ofzo, kijk dan of die geldig zijn tot het laatste station in NL of tot de grens. Ik heb een keer gezien dat de halve trein er een boete voor kreeg.
Verder is de Vlaamse weekendretourkorting de moeite.