Trein van Nl naar Brussel

07-11-2019 15:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een vriendin bezoeken die in Brussel woont.
De trein tickets zijn best prijzig.
Met geluk kun je via Roosendaal goedkoper reizen.Hier iemand een idee, tip, advies hoe goedkoper te reizen?
Ben mij suf aan het zoeken.
ja op voorhand plannen en sparen dan he, tegenwoordig is er een site waar je tickets kunt kopen brussel parijs voor 15 euro voor een stoel enkel. weet niet of dat ook al voor amsterdam bestaat.
Flixbus misschien ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Als je van plan bent om je vriendin vaker te bezoeken kun je eens kijken voor zo'n kaart van de Belgische spoorwegen waar je 10 x mee kunt reizen. Dan betaal je tot aan de grens het Nederlandse tarief en dan kun je verder reizen met zo'n kaartje. Of je kunt eens kijken naar een Belgisch weekendretour.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als je kijkt op de site van NS International kun je makkelijk zien hoe duur het is om op een bepaald moment naar Brussel te reizen. Je kunt dan ook makkelijk zien wat de minimumprijs is. Soms krijg je nog korting ivm je leeftijd of omdat je al een abonnement bij de NS krijgt. Maar ga voor een retour maar uit van minimaal 40 euro.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik woon in Roosendaal en als ik naar Antwerpen ga ga ik met de auto naar Essen en stap daar op.Tot vorig jaar kon je op het station Roosendaal goedkopere kaartjes kopen voor België (Belgische prijzen dus) maar sinds er bedacht is de route over Breda te laten gaan, werkt dat niet meer volgens mij.
maar misschien word je hier wijzer: https://www.belgiantrain.be/nl.
Een weekendretour in België is echt goedkoop,(12,60 €) maar eerst in Essen komen dus,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Afhankelijk van waar je vandaan komt is misschien een AH-kaartje voordelig (alleen voor het Nederlandse stuk uiteraard).
.
nlies schreef:
07-11-2019 16:42
Ik woon in Roosendaal en als ik naar Antwerpen ga ga ik met de auto naar Essen en stap daar op.Tot vorig jaar kon je op het station Roosendaal goedkopere kaartjes kopen voor België (Belgische prijzen dus) maar sinds er bedacht is de route over Breda te laten gaan, werkt dat niet meer volgens mij.
maar misschien word je hier wijzer: https://www.belgiantrain.be/nl.
Een weekendretour in België is echt goedkoop,(12,60 €) maar eerst in Essen komen dus,
Dat van Breda had ik al gemerkt ja.
Voor een paar jaar terug ben ik eens via Roosendaal gegaan.
Niet naar vriendin trouwens, maar geen idee meer hoe ik dat gedaan heb.
Ik lees bedragen van 37,00 en veel hoger op sites.
Ik ga nog eens rondkijken.
Anoniem262821034 schreef:
07-11-2019 16:54
Afhankelijk van waar je vandaan komt is misschien een AH-kaartje voordelig (alleen voor het Nederlandse stuk uiteraard).
Sowieso een actiekaartje, mar dan nog van NL naar België
.
twixx wijzigde dit bericht op 07-11-2019 17:21
96.49% gewijzigd
twixx schreef:
07-11-2019 17:19
Essen is in België?
Ik kom uit Groningen
Sorry ik deed wat verkeerd
twixx schreef:
07-11-2019 17:21
Ja, |Essen ligt zo'n 8 km onder Roosendaal, net over de grens dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe langer van te voren hoe goedkoper.
Heel ver van te voren boeken, hoe eerder je boekt hoe goedkoper en kies een tijd die wellicht niet zo populair is.

Verwijder ook je cookies en soms kan het schelen als je de trein boekt via de locale aanbieder en niet NSinternationaal. Was bij mij steeds hetzelfde qua prijzen maar ik hoor dat het wel eens scheelt. En wellicht kun je vanaf Roosendaal ofzo ook een bus pakken tot net over de grens met België en dan zo verder reizen met de bus of Belgische trein.

Aangezien je van Groningen komt is het misschien ook goedkoper om een kaartje van de kruidvat, hema, AH te kopen voor het Nederlandse deel naar Roosendaal en dan Roosendaal Brussel ook apart.
Kijk ook eens via de Belgische site: https://www.b-europe.com/NL
Snjókorn falla, á allt og alla
Vanaf Amsterdam en Rotterdam kan je ook nog de Eurostar nemen. Bij die geldt ook, verder van te voren boeken is goedkoper.
Wel goedkoop zal het niet worden denk ik.
Eigenlijk bizar dat je zo ver van tevoren moet boeken.
Als ik naar essen rijdt, kan ik net zo goed doorrijden met de auto denk ik.
Via Roosendaal is weleens goedkoper inderdaad. Probeer eens hoeveel het kost met twee kaartjes, eentje Groningen-Roosendaal en eentje Roosendaal-Brussel.

Flixbussen zijn nog goedkoper.

Essen ligt in België. Maar Essen ligt ook in Duitsland, dus kies de goeie ;)

Als je een kortingskaart in Nederland hebt, een AH-kaartje ofzo, kijk dan of die geldig zijn tot het laatste station in NL of tot de grens. Ik heb een keer gezien dat de halve trein er een boete voor kreeg.

Verder is de Vlaamse weekendretourkorting de moeite.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven