Trouwen in Japan

18-07-2016 15:33 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Even een nieuwe nick aangemaakt in verband met herkenbaarheid (alhoewel ik door de situatie die ik nu ga schetsen toch vast wel herkend zal worden ).

Het zit zo: mijn vriendin en ik gaan trouwen!!!

Alhoewel we nog niets concreets op papier hebben staan of geboekt hebben, hebben we wel een idee hoe we onze trouwerij willen houden: namelijk graag kleinschalig. Als we beginnen te tellen komen op niet zo heel veel mensen:



Ik en mijn vriendin

van 'mijn' kant: ouders, zus (+haar vriend), oma, oma, twee goede vrienden

van 'haar' kant: vader, broer (+zijn vriendin), oma, oma&opa, twee goede vriendinnen

--------------------+

18 mensen in totaal



Verder willen we eigenlijk niemand uitnodigen, ook geen ooms en tantes o.i.d. Niet omdat we niet van ze houden of zo, maar omdat we ze maar eens per jaar zien en dus niet een heel goede band hebben.



We willen graag trouwen in Japan omdat dit land voor mijn aanstaande heel speciaal is. Ze is altijd al verzot geweest op Japan, ze heeft zelf ook de taal geleerd, en we zijn er samen ook al een paar keer geweest. (In de toekomst willen we misschien ook wel emigreren naar Japan. Nouja, 'misschien'; mijn vriendin wil sowieso emigreren het enige wat haar nog tegenhoudt ben ik Ik twijfel ergens nog, maar ja, als zij dit echt wil dan ga ik natuurlijk heel graag mee! Ik kan niet zonder haar leven )

En Japan is voor ons beide ook heel speciaal, omdat zij mij in dit land ten huwelijk heeft gevraagd.



Nou goed, Japan dus! We zitten alleen wel in dubio met een aantal zaken. Zo wil ik graag mijn oma's uitnodigen maar ik weet niet of dat heel verstandig is, door de lange vlucht... Mijn ene oma vloog tot voor kort elk jaar naar Amerika (ze heeft daar familie wonen) en zij zal niet zo'n probleem hebben met zo'n lange vlucht.

Maar mijn andere oma heeft nog nooit gevlogen, en nu moet ze helemaal naar Japan!? Zij is lichamelijk ook de jongste niet meer, en ik wil haar eigenlijk die vlucht niet aandoen... Ik weet haast zeker dat ze wel mee zou gaan naar Japan om bij de trouwerij aanwezig te zijn als ik het haar vraag, maar dat zou ze dan puur om mij doen... Want als het even kan "zou ze voor geen goud gaan vliegen." De kwestie is dus of ik zo'n groot offer wel kan en mag verlangen van mijn oma? Moet ik haar dit wel aandoen?



En als die oma niet meegaat, (niet meekan), willen we eigenlijk helemaal geen oma's en opa uitnodigen... Of is dat heel cru?



Dan heb ik nog een goede vriend die ik er wel heel graag bij wil hebben, alleen hij heeft nu een vriendin.. Nou is het punt dat ik deze vriendin niet zo heel goed ken (ze is wel aardig verder, maar ons contact is heel oppervlakkig wat dat betreft). Het liefst zou ik alleen mijn goede vriend uitnodigen en zijn vriendin dus niet... Maar ik weet niet of ik dat kan maken? Ik zou daar zelf ook niet gecharmeerd van zijn denk ik, als alleen ik werd uitgenodigd en mijn partner mocht niet mee... Ik wil onze vriendschap ook niet bederven verder.

Wat zouden jullie hiermee doen?



Zo, sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is. Vragen/tips/opmerkingen/suggesties zijn allemaal welkom!
Alle reacties Link kopieren
pffff wat kunnen mensen toch zeuren je krijgt een reis naar japan alles wordt geregeld!Als het goede vrienden zijn zou ik er een paar vrije dagen graag aan besteden.sterker nog ik zou het een hele eer vinden.Ik vind het een leuk maar wel uitdagend plan ik hoop dat jullie alles geregeld krijgen maar zo te lezen gaat dat echt wel lukken!ben benieuwd hoe jullie gasten zullen reageren als ze het plan horen .O en ik zou zeker de opa's en oma's vragen zijn volwassen mensen en indien geen ernstige verwardheid uitstekend zelf in staat om zelf een keuze te maken.
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen onderweg met een veredelde stadsbus met vleugels, een week uit het lood door de jetlag......verwacht je dat de genodigden in jubelen uitbarsten als je ze uitnodigt?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Grappig deze 2 berichten onder elkaar. Ik ben het eens met kerrie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Als je een reis wint sla je die toch ook niet af omdat je al je vakantiedagen al besteed/geboekt hebt?
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:25:

Als je een reis wint sla je die toch ook niet af omdat je al je vakantiedagen al besteed/geboekt hebt?Dat zal wel moeten he als je je baan wilt behouden!
Alle reacties Link kopieren
De meesten hebben maar een week vakantie per jaar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ymora schreef op 18 juli 2016 @ 17:26:

[...]





Dat zal wel moeten he als je je baan wilt behouden!Welk bedrijf misgunt een werknemer nu een weekje extra verlof als ie dat onbetaald wil opnemen? Zwangeren hebben ze meer last van qua afwezigheid.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 18 juli 2016 @ 17:27:

De meesten hebben maar een week vakantie per jaar?Nee hoor. Maar 3 weken in de zomer met het gezin, een weekje skien in de winter en wat losse dagen voor rondom kerst of voor belangrijke of onverwachte dingen en je bent er al doorheen. Je kunt dan toch niet van je gasten zonder overleg verwachten dat ze daar een week vanaf halen. Misschien vinden ze het geen enkel probleem, dan is het helemaal top! Maar overleggen kan geen kwaad. Zo weet ik bijvoorbeeld van vrienden dat ze volgend jaar een verre reis willen maken samen, zelfde geldt voor mijn zus. Daarom moet je ook overleggen, bij zo'n verre reis van langere periode dan een normale bruiloft is dat wel zo handig als je iedereen erbij wilt hebben
Alle reacties Link kopieren
Minimum is 5 toch? Maar dan nog, is zo op. Als je in de zomer 3 weken bijv gaat, dan nog ergens een weekje en een paar losse dagen hier en daar en je bent er al.

Ik vind het heel netjes dat je voor iedereen alles wil betalen, maar ik zou me wel voor het blok gezet voelen en niet zomaar ja zeggen.

Een week lang met familie opgescheept zitten, en naar bruiloft gaan.. geen tijd voor jezelf hebben (ja, tenzij je er dus een vakantie aan vastplakt) omdat je constant gezellig moet meedoen enz. En het kost je dan 1 week verlof, als je maar 5 weken hebt hakt dat er wel in.

Het is dan wel leuk om naar Japan te gaan en alles wordt betaald, maar het is niet de reis die je zelf gepland hebt en kan doen wat je wil. Ik vind het nogal wat wat je van je gasten vraagt..
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:25:

Als je een reis wint sla je die toch ook niet af omdat je al je vakantiedagen al besteed/geboekt hebt?



Mijn baas wil meedenkend zijn.

Maar ik moet mijn verlof toch écht op tijd aanvragen (ook al is 't onbetaald) en niet op 't drukste moment van 't jaar.

Of als er anderen al verlof hebben.



Als ik dus een reis krijg aangeboden in januari / februari: Jammer maar helaas, te druk qua werk. Middenin de afsluit.

Als ik een reis krijg aangeboden in juli of augustus: Jammer maar helaas, alle collega's hebben dan vrijaf en de boel moet blijven draaien.



Mijn baas maakt het dan weer geen zier uit of ik betaald of onbetaald verlof neem.

Maar hij betaalt wel mijn rekeningen niet.

En als ik te lang ga en te weinig werk dat jaar, kost het mij bovendien ook nog es verlofdagen het volgende jaar (hier in BE worden je verlofdagen berekend op wat je het vorig jaar hebt gewerkt).
@ bruiloft verplaatsen voor hoogzwangere: logisch, zou ik ook doen. Sterker nog, de bruiloft van mijn beste vriendin (in Italië) is verplaatst omdat ik dacht hoogzwanger te zijn op dat tijdstip. Is uiteindelijk een miskraam geworden dus ze hebben het voor niets verplaatst. De vraag is wel hoe lang je vervolgens gaat wachten (in mijn geval was het vervroegd zodat ik nog zou mogen vliegen) maar ik denk dat kersverse ouders er niet op zitten te wachten. Maar je kunt dit ook in overleg bespreken. Net als met de oma's. Als veel mensen het niet zien zitten, verzin je een plan b.



@negatieve reacties: ik zou het supertof vinden als mijn broer/zus/vriendin een reisje voor mij naar Japan zou betalen en daar ook nog zou trouwen. Die negativiteit snap ik dus niet. Wel zou ik graag mijn partner meenemen. Dan is het toch wat leuker je vakantiedagen te besteden. Laatst ook een bruiloft in Australië gehad. Nooit eerder geweest, mensen nooit ontmoet voor die bruiloft (ik was aanhang) en toch een super ervaring. Maar ik had het niet gewaardeerd als ik thuis had moeten blijven.



Als ik jullie was zou ik het open in de groep gooien van mensen die je sowieso mee wilt. Mochten die mensen het een goed idee vinden, dan kijk je samen hoe en of je de probleemgevallen kunt oplossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:30:

[...]



Welk bedrijf misgunt een werknemer nu een weekje extra verlof als ie dat onbetaald wil opnemen? Zwangeren hebben ze meer last van qua afwezigheid.



Nou ik nodig je uit op mijn werk hahaha. Als je dagen op zijn of de bezetting is niet goed dan kan ik er mooi naar fluiten helaas. Onbetaald verlof heeft ook nog nooit iemand gekregen.



Ik ben zelf ook gek op reizen hoor en al helemaal naar azie. Maar mensen zijn soms nu eenmaal beperkt door werk en ik zou ook nooit willen dat iemand voor mij iets met z'n vakantiedagen zou doen wat hij eigenlijk liever niet doet en anders invult, zo belangrijk vind ik mezelf niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Ymora schreef op 18 juli 2016 @ 17:36:

Ik ben zelf ook gek op reizen hoor en al helemaal naar azie. Maar mensen zijn soms nu eenmaal beperkt door werk en ik zou ook nooit willen dat iemand voor mij iets met z'n vakantiedagen zou doen wat hij eigenlijk liever niet doet en anders invult, zo belangrijk vind ik mezelf niet Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Ik heb een hekel aan lang vliegen en heb er helemaal geen zin in om naar de andere kant van de wereld te gaan. Maar ik ben blijkbaar erg zuur omdat ik niet zou staan te juichen als iemand me hiervoor zou uitnodigen.
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Dure grap niet voor iedereen weggelegd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ymora schreef op 18 juli 2016 @ 17:36:

[...]





Nou ik nodig je uit op mijn werk hahaha. Als je dagen op zijn of de bezetting is niet goed dan kan ik er mooi naar fluiten helaas. Onbetaald verlof heeft ook nog nooit iemand gekregen.



Ik ben zelf ook gek op reizen hoor en al helemaal naar azie. Maar mensen zijn soms nu eenmaal beperkt door werk en ik zou ook nooit willen dat iemand voor mij iets met z'n vakantiedagen zou doen wat hij eigenlijk liever niet doet en anders invult, zo belangrijk vind ik mezelf niet Eigenlijk is dat dus slavernij als je verplicht bent 47 weken per jaar te werken... Zou er zsm proberen weg te raken en n andere baan te vinden. Je leeft immers niet om te werken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 16:59:

Bizar die mensen die niets zonder partner willen doen. Als voor mij een week Japan wordt betaald zou ik daar best onbetaald verlof voor over hebben zodat mn andere reisplannen ook gewoon door kunnen gaan.



Absoluut mee eens!



Niet moeilijker maken dan het is, jullie willen trouwen in Japan, daar wil je een paar mensen bij hebben waarvoor je ook alle kosten op je wil nemen. Ik vind het behoorlijk genereus dus met piepers zou geen rekening houden. Graag of niet. Je kan altijd nog een feest geven bij terugkomst voor anderen. Of voor hen die er niet bij willen/kunnen zijn in Japan.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:45:

[...]



Eigenlijk is dat dus slavernij als je verplicht bent 47 weken per jaar te werken... Zou er zsm proberen weg te raken en n andere baan te vinden. Je leeft immers niet om te werken.Volgens mij word je ook betaald om 47 weken per jaar te werken. Dus om het dan slavernij te noemen.........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 juli 2016 @ 17:42:

[...]



Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Ik heb een hekel aan lang vliegen en heb er helemaal geen zin in om naar de andere kant van de wereld te gaan. Maar ik ben blijkbaar erg zuur omdat ik niet zou staan te juichen als iemand me hiervoor zou uitnodigen.



Ik vind dat helemaal niet raar. Ik ben zelf dol op reizen en ga deze zomer weer naar Azie. Maar ik vul wel graag mijn eigen reizen en vakanties in op m'n eigen manier. En jij ook en dat is ieders goed recht! Ik ben dan ook geen fan van familievakanties en dat soort dingen. Vakantie is nou net dat ene moment dat je lekker kunt doen wat je zelf leuk vindt!



En ik vind sowieso verwachten dat iedereen je plan leuk vindt en staat te springen want het is immers jouw bruiloft dus iedereen moet blij zijn en je betaalt voor iedereen, niet zo sympathiek. Klinkt als "mijn wil is wet", er niet rekening mee houdend dat mensen andere meningen hebben en naar de andere kant van de wereld gaan niet iets is wat iedereen wil.
Tja ik zou het belangrijker vinden, dat degenen waar ik van hou en die het zo geweldig zouden vinden, erbij zijn. Ik zou zo'n evenement mijn grootouders niet willen ontzeggen. Dus ik vind het behoorlijk egoïstisch persoonlijk en het zou voor mij echt een smet op mijn bruiloft zijn als ik die oudjes zoiets zou ontzeggen. Ik ben ook van hier trouwen en dan huwelijksreis Japan.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 18 juli 2016 @ 17:45:

[...]



Eigenlijk is dat dus slavernij als je verplicht bent 47 weken per jaar te werken... Zou er zsm proberen weg te raken en n andere baan te vinden. Je leeft immers niet om te werken.Hahahah die snap ik niet. Ik krijg betaald om te werken en heb dat geld ook nodig ook. Daarnaast heb ik toch 5 weken per jaar vakantie. Die mag ik opnemen in overleg met werkgever en in drukke periodes kan dit niet en is er een ander moment om het wel te doen. Volgens mij is dat niet raar en is dat hoe het bij het gros van de werknemers gaat
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 18 juli 2016 @ 17:48:

[...]



Volgens mij word je ook betaald om 47 weken per jaar te werken. Dus om het dan slavernij te noemen.........Je wordt betaald naar uren dus als je minder uren wil maken (maar 32 ipv 40) krijg je ook gewoon minder idem als je een week of meer extra verlof neemt.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou óf iedereen, óf niemand uitnodigen. Anders krijg je toch scheve ogen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Ymora schreef op 18 juli 2016 @ 17:50:

[...]





Hahahah die snap ik niet. Ik krijg betaald om te werken en heb dat geld ook nodig ook. Daarnaast heb ik toch 5 weken per jaar vakantie. Die mag ik opnemen in overleg met werkgever en in drukke periodes kan dit niet en is er een ander moment om het wel te doen. Volgens mij is dat niet raar en is dat hoe het bij het gros van de werknemers gaat



Ik zou het dan weer "gek" vinden dat mijn baas zegt "Neem maar zoveel verlof als je wil".



Als ik een week onbetaald verlof neem, blijft mijn werk liggen.

En mag ik daarna dubbel zo hard werken om de achterstand zo snel mogelijk weg te werken.



1 of 2 weken onbetaald zijn rustig mogelijk bij ons (het werk blijft liggen, maar dat moet ik nadien dus maar zelf oplossen).

Een maand héél misschien ook nog wel.

Maar meer ... dan gaat mijn baas gewoon op zoek naar iemand die wél wil werken.

Ik heb immers een contract met mijn baas ondertekend dat ik daar x uur per week doe het hele jaar door op dag x, y en z met x dagen verlof.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 18 juli 2016 @ 15:49:

Tenzij ik familie ben, vlieg ik echt niet effe half de wereld af voor een bruiloft.

Nee, zeker niet. Een bruiloft zegt mij niet veel. Voor het paar wil ik dan wel komen maar ze moeten niet tever willen gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hoe ouder ik word hoe belachelijker ik de verhouding vind tussen 11 maanden moeten werken en slechts 1 maand verlof.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven