Tunesie in mei

04-01-2010 20:54 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

We denken erover om met ons gezin in mei een weekje heerlijk te gaan relaxen op een All in Resort in Tunesie. Ik was namelijk in de veronderstelling dat het daar in mei vrijwel altijd prachtig weer is. Nu sprak ik vanmorgen iemand die dat betwijfelde. Iemand hier ervaring mee? We zijn ook met twee kleintjes, dus het hoeft ook weer niet al te warm te zijn...Ik hoor het graag!
Ik ben zelf in het Zuiden geweest en daar is het een stuk minder toeristisch (rondreis gemaakt maar ook paar dagen op Djerba geweest eilandje voor de kust). De all-in hotels zijn gigantisch groot en met een prive strand (wat ook wel noodzakelijk is dus kijk hier goed naar). Het hotel op Djerba was prima maar dat is natuurlijk niet echt Tunesie. Als jullie niet buiten het resort willen komen zou je het wel kunnen doen. Maar (in het geval van Djerba) is er buiten het resort echt totaal niets te beleven (lees soort van verlaten gebied vol met resorts). In het Noorden is het veel drukker maar daar zijn volgens mij ook veel meer vervelende mannen.

Bij onze rondreis in het zuiden hebben wij trouwens geen last gehad van vervelende mannen. Denk dat het komt omdat hier veel minder toeristen komen en wij echt diep de binnenlanden in zijn gegaan met een Tunesische gids en chauffeur. En dat laatste helpt heel erg goed. Hij sprak de taal en kende de cultuur waardoor wij nergens zijn lastiggevallen. Wij hadden de reis geboekt via Neckerman.

Persoonlijk zou ik liever naar een (Zuid) Europees land gaan omdat het mij leuker lijkt om ook eens buiten het resort te komen. In landen als Spanje en Griekenland, Malta etc heb je gezellige winkelstraten, restaurants en boulevards. Daar hoef jij in Turkije of Tunesie echt niet op te rekenen.
In Turkije heb je hele leuke winkelstraten, restaurants en boulevards. Ga maar eens naar Istanbul.
Ik geloof ook niet dat ik nog een keer wil, we zijn in Hammamet geweest en het was precies zoals al is geschreven. Opdringerige mannen, de hele tijd gesis achter je, terwijl ik gewoon met mijn vriend liep.

Ga ook nooit in een Medina, daar is het nog erger. Wat een drama, opdringerige, brutale verkopers. Ik ben daar bij een winkelje nog in mijn kont geknepen door zo'n verkoper. Bleh!

We wilden toen ook gauw de Medina uit, maar mijn god, wat een doolhof zeg!

Maar goed, als je lekker op je resort blijft, valt het misschien wel mee. Het weer is iig lekker!
Istanbul is inderdaad geweldig. Maar dat is dan ook een moderne en grote stad en (naar mijn ervaring) heel anders dan een badplaats.

In de badplaatsen in Turkije, Tunesie en Egypte waar ik ben geweest (allen na rondreizen zou er nooit weken willen zitten) heb je geen gezellige boulevards met restaurantjes en winkels zoals je die in Zuid-Europa hebt. Deze landen draaien namelijk volledig op grote all-in resorts waar het de bedoeling is dat gasten in het resort blijven. Daarbuiten is bijna niets. In Egypte was wel een soort boulevard (na)gebouwd (Hurghada) maar dat is niet te vergelijken met landen als Spanje en Griekenland. Geen gezellig terras waar mensen tot laat in de avond nog buiten eten maar veel opdringerige verkopers en vervelende mannen. Verder veel families en vrouwen in gewaden. Daar loop je toch iets minder vrij rond in je westerse zomerkleding.

In landen als Spanje, Malta en Griekenland zijn tot diep in de nacht veel mensen op straat, zitten mensen op het terras en eten ze buiten in eethuisjes. Dat zijn dingen die in all-in landen niet meer bestaan vanwege de resorts.
Ik ben het niet helemaal eens dat er in Turkije geen boulevards en winkelstraten zitten. Ben vorig jaar in Bitez geweest en daar zat gewoon een boulevard met winkeltjes, restaurantjes en terrasjes te over. In Bodrum kun je ook prima winkelen en volgens mij ik ben daar nog niet geweest zeker ook in kusadasi, alanya en antalya. Maar ik heb dan ook niet in zo'n all in resort gezeten. Die all in resorts zitten altijd ver van de dorpen en steden verlaten en dus geen fuck te beleven behalve in het resort zelf. Ik zou zelf noooooit in zo'n resort gaan zitten, vrijwillige gevangenschap is dat. Ik vond malta juist heel saai, vooral quawra wat een doods plaatsje was dat zeg. De beetje winkels die daar waren waren na etenstijd dicht en nergens leuke terrasjes. Dat was eens maar nooit meer. Overigens wonen op malta ook tunesiers en door 1 zo'n gast nog lastiggevallen ook nog, ging die gek met zijn auto achter mij aanrijden tot ik in mijn hotel verdween. Dus tunesie kan noooooooit op mijn komst rekenen al krijg ik een miljoen toe!!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Kijk je moet natuurlijk niet naar de "Turkse riviera" gaan, maar Turkije heeft prachtige plekjes, ook aan zee, maar je moet even zoeken en niet naar een resort gaan.
up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven