Tunesie in mei
maandag 4 januari 2010 om 20:54
Hallo,
We denken erover om met ons gezin in mei een weekje heerlijk te gaan relaxen op een All in Resort in Tunesie. Ik was namelijk in de veronderstelling dat het daar in mei vrijwel altijd prachtig weer is. Nu sprak ik vanmorgen iemand die dat betwijfelde. Iemand hier ervaring mee? We zijn ook met twee kleintjes, dus het hoeft ook weer niet al te warm te zijn...Ik hoor het graag!
We denken erover om met ons gezin in mei een weekje heerlijk te gaan relaxen op een All in Resort in Tunesie. Ik was namelijk in de veronderstelling dat het daar in mei vrijwel altijd prachtig weer is. Nu sprak ik vanmorgen iemand die dat betwijfelde. Iemand hier ervaring mee? We zijn ook met twee kleintjes, dus het hoeft ook weer niet al te warm te zijn...Ik hoor het graag!
maandag 4 januari 2010 om 21:05
Naar mijn weten is het in Mei ook wel redelijk weer.
Kijk een op deze sites:
http://www.elmarreizen.nl ... nesie/Achtergronden_2.asp
http://www.landenspecials ... gging_klimaat_cultuur.htm
Mocht je nog twijfelen kun je altijd even bij een reisbureau naar binnen lopen voor informatie!
Succes
Kijk een op deze sites:
http://www.elmarreizen.nl ... nesie/Achtergronden_2.asp
http://www.landenspecials ... gging_klimaat_cultuur.htm
Mocht je nog twijfelen kun je altijd even bij een reisbureau naar binnen lopen voor informatie!
Succes
maandag 4 januari 2010 om 21:14
quote:impala schreef op 04 januari 2010 @ 21:08:
Stond Tunesie laatst niet met stip bovenaan in de poll van landen waar je noooooit meer naartoe wilt ? Ik heb toen ook nog meegestemd ja. Tunesie was voor mij eenmalige actie
Ben je er al eens geweest?
Klopt ja, met stip op 1 bij mij wat kutlanden betreft.
Als je lekker dichtbij van de zon wilt genieten, denk dan ook 'ns aan Gambia.
Stond Tunesie laatst niet met stip bovenaan in de poll van landen waar je noooooit meer naartoe wilt ? Ik heb toen ook nog meegestemd ja. Tunesie was voor mij eenmalige actie
Klopt ja, met stip op 1 bij mij wat kutlanden betreft.
Als je lekker dichtbij van de zon wilt genieten, denk dan ook 'ns aan Gambia.
maandag 4 januari 2010 om 21:34
Ik ben twee keer in Tunesië geweest waarvan 1 keer in mei. Was prima te doen, alleen de Sahara niet (52 graden in de zon was niet echt lekker). De laatste keer was wel in 1993 (huh, ik word oud geloof ik) dus echt recent is mijn ervaring niet. Nou maakt dat qua weer niet zoveel uit maar als er hier zoveel anti-Tunesië-mensen zijn is er misschien toch iets veranderd daar.
maandag 4 januari 2010 om 22:16
quote:impala schreef op 04 januari 2010 @ 21:45:
Ja, de zon schijnt er wel vaak. En daar is ook alles mee gezegd.
Ik kan dat Tunesie-kutland topic helaas nergens meer vinden...
Stond bol van de argumenten tégen.Opdringerige kerels en zo, die je zo ongeveer half verkrachten terwijl je met je eigen vent loopt.
Ja, de zon schijnt er wel vaak. En daar is ook alles mee gezegd.
Ik kan dat Tunesie-kutland topic helaas nergens meer vinden...
Stond bol van de argumenten tégen.Opdringerige kerels en zo, die je zo ongeveer half verkrachten terwijl je met je eigen vent loopt.
dinsdag 5 januari 2010 om 20:41
Even voor de duidelijkheid. We gaan naar een erg luxe all in resort, kom dus waarschijnlijk niet veel buiten het hotel, en dus ook geen last van opdringerige mensen.
Het gaat mij er puur om dat we in mei heerlijk een week willen genieten van zon, zee en strand, en liever niet meer dan 3 uur willen vliegen i.v.m. kleine kinderen, maar wel mooi weer willen hebben.
Moppetoet, kon je ook al in zee zwemmen, of was de temperatuur van het zeewater nog erg koud?
Het gaat mij er puur om dat we in mei heerlijk een week willen genieten van zon, zee en strand, en liever niet meer dan 3 uur willen vliegen i.v.m. kleine kinderen, maar wel mooi weer willen hebben.
Moppetoet, kon je ook al in zee zwemmen, of was de temperatuur van het zeewater nog erg koud?
woensdag 6 januari 2010 om 16:10
woensdag 6 januari 2010 om 20:43
Wij zijn eens in juni naar Tunesie geweest (Sousse) en toen hadden we prachtig weer, volgens mij tussen de 25 en 30 graden. Dus ik denk dat het in mei ook wel lekker zal zijn.
Ik hou niet zo van zwemmen in de zee, dus ik weet niet meer of die al lekker warm was.
Ik denk trouwens dat ik hier de enige ben die niet zo negatief is over Tunesie, wij hebben weinig last gehad van opdringerige mensen. En als je zelf al aangeeft dat je vooral op je resort blijft zal het helemaal wel meevallen.
Ik hou niet zo van zwemmen in de zee, dus ik weet niet meer of die al lekker warm was.
Ik denk trouwens dat ik hier de enige ben die niet zo negatief is over Tunesie, wij hebben weinig last gehad van opdringerige mensen. En als je zelf al aangeeft dat je vooral op je resort blijft zal het helemaal wel meevallen.
zaterdag 9 januari 2010 om 01:09
Toch een beetje zonde om de hele dag op het resort te blijven lijkt mij? Dan kan je net zo goed naar ieder willekeurig zon- zee- en strandland gaan. Naar de wat meer vrouwvriendelijkere landen als spanje, italie, griekenland, griekse eilanden, malta, canarische eilanden en zelfs turkije.
De negatieve tunesie verhalen stonden onder het topic: naar welk land wil je nooit meer naar toe? Zoiets in ieder geval. Door dat topic weet ik dat ik als single vrouw daar zeker niet naar toe moet maar las daar nog meer zaken als vrouwen die bijna aangerand worden terwijl manlief in de buurt is, en dat ze aan kleine kinderen lopen te friemelen terwijl je er bij staat. En dat ze nogal onbeschofd en agresief zouden zijn.
Maar je moet uiteraard zelf een keuze maken en als je toch op het resort blijft dan maakt het niet uit, ik neem aan dat het resort een eigen prive strand heeft?
De negatieve tunesie verhalen stonden onder het topic: naar welk land wil je nooit meer naar toe? Zoiets in ieder geval. Door dat topic weet ik dat ik als single vrouw daar zeker niet naar toe moet maar las daar nog meer zaken als vrouwen die bijna aangerand worden terwijl manlief in de buurt is, en dat ze aan kleine kinderen lopen te friemelen terwijl je er bij staat. En dat ze nogal onbeschofd en agresief zouden zijn.
Maar je moet uiteraard zelf een keuze maken en als je toch op het resort blijft dan maakt het niet uit, ik neem aan dat het resort een eigen prive strand heeft?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
maandag 18 januari 2010 om 13:39
Paar jaar terug in eind Mei naar Tunesië geweest (Samira Club in Hammamet). Prachtig weer gehad. Lekker in het zwembad gezwommen en op het strand gelegen.
Behalve de verkopers van toeristische toertjes in het resort helemaal geen last gehad van opdringerige mannen.
Scheelt misschien wel dat mijn man arabisch spreekt.
En ons resort lag niet direct bij de toeristische centra, maar er een beetje buitenaf. Groep hotels, maar daar buiten was er niet echt iets te beleven.
Wij gaan zeker nog wel een keer terug, maar eerst nog wat andere landen zien...
Behalve de verkopers van toeristische toertjes in het resort helemaal geen last gehad van opdringerige mannen.
Scheelt misschien wel dat mijn man arabisch spreekt.
En ons resort lag niet direct bij de toeristische centra, maar er een beetje buitenaf. Groep hotels, maar daar buiten was er niet echt iets te beleven.
Wij gaan zeker nog wel een keer terug, maar eerst nog wat andere landen zien...
maandag 25 januari 2010 om 21:12
Hey. Ben 2 keer in het voorjaar naar Tunesië geweest. Beide keren prima weer. Vraag me wel af of de mensen die klagen over opdringerige mannen al op veel andere plekken in Afrika zijn geweest. Ik ben inmiddels in redelijk wat landen geweest en vond Tunesië prima te doen. Het ligt er gewoon aan hoe je je opstelt.
Veel plezier!
Veel plezier!
vrijdag 29 januari 2010 om 23:25
In mei kan het weer in Tunesie echt prachtig zijn!! maar het zeewater is wel nog fris, ofwel te koud voor mij
Ik ben zeer zeker een positief Tunesie ganger. Ik vind het een heerlijk land en kom er erg graag, nu al zo'n 14 jaar.
Ook als single vrouw heb ik me nog nooit onveilig gevoeld.
Het is een compleet andere cultuur en de mentaliteit is verschillend aan wat wij hier misschien gewend zijn. Jemoet er soms wat doorheen kijken.
Met een glimlach, een beetje respect en geduld kan je er een prima vakantie hebben.
Ik ben zeer zeker een positief Tunesie ganger. Ik vind het een heerlijk land en kom er erg graag, nu al zo'n 14 jaar.
Ook als single vrouw heb ik me nog nooit onveilig gevoeld.
Het is een compleet andere cultuur en de mentaliteit is verschillend aan wat wij hier misschien gewend zijn. Jemoet er soms wat doorheen kijken.
Met een glimlach, een beetje respect en geduld kan je er een prima vakantie hebben.