Twee persoonsoplossing kamperen
maandag 17 juni 2013 om 19:53
Deze zomer gaan wij kamperen. Tot nu toe sliepen wij altijd op twee opblaasmatjes die ik in een overtrek doe. Ik doe de slaapzak in een dekbedovertrek. Op zich gaat dat goed, maar de dekbedovertrek is nogal zwaar en lomp. Hoe doen andere stellen dat als ze gaan kamperen? Ik heb al tweepersoons lakenzakken gezien, maar dat lijkt me erg onhandig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 17 juni 2013 om 20:24
@eiland, dat is niet het probleem, maar ik wil graag iets tussen de slaapzak en mezelf, een soort laken dus. Mijn probleem is meer dat mijn overtrek zo'n lomp ding is en dus vele plek inneemt in de auto, maar misschien moet ik eens op zoek naar een dunnere dekbedovertrek.
maandag 17 juni 2013 om 20:29
Wij gebruiken een lakenzak. Ik vind het erg fijn, van katoen en een van zijde. Die van katoen heb ik iets verder open getornd zodat we er wat makkelijker in en uit kunnen. Dacht dat t super benauwd was maar ik vind het echt stom dat ik er niet eerder aan dacht. Vriendin van mij heeft een dekbedovertrek waar ze in liggen als lakenzak. Dus gat waar dekbed in moet aan de bovenkant. Wel een zonder instopstrook en drukkers enzo kopen. Voordeel is dat ze iets ruimer zijn en niet zo duur
maandag 17 juni 2013 om 21:00
Wij slapen apart ieder in onze eigen slaapzak.
We hebben ze wel eens aan elkaar geritst maar dat was geen succes omdat we beiden nogal draaierig zijn in onze slaap.
Dus we kruipen lekker tegen elkaar aan en als we echt gaan slapen, ieder in zijn eigen slaapzak.
Maar als het echt warm is gebruiken we gewoon geen slaapzak.
We hebben ook ieder een eigen matje ( ik slaap graag hard en vriend zacht).
We hebben ze wel eens aan elkaar geritst maar dat was geen succes omdat we beiden nogal draaierig zijn in onze slaap.
Dus we kruipen lekker tegen elkaar aan en als we echt gaan slapen, ieder in zijn eigen slaapzak.
Maar als het echt warm is gebruiken we gewoon geen slaapzak.
We hebben ook ieder een eigen matje ( ik slaap graag hard en vriend zacht).
maandag 17 juni 2013 om 21:34
Als het teveel ruimte inneemt van die vacuumzakken kopen bij de Blokker. Kost iets van 4 euro per 2 stuks. Je hebt er alleen een stofzuiger voor nodig. Die heb je thuis en zijn er meestal ergens op een camping ook wel.... Dat scheelt echt enorm. Zo worden onze dekbedden dunne plakken en nemen dan niet zoveel ruimte in in de auto.
maandag 17 juni 2013 om 21:45
Ik kampeer al zo'n 40 jaar, hellup ik word heeeeeel oud . Vroeger als kind had ik zo'n binnen slaapzak (laken), vreselijk vond ik dat. Lag constant in de knoop, later met man gewoon inderdaad 2 slaapzakken aan elkaar op matjes en later op luchtbed. Simpel. Er zijn ind. altijd wel wasserettes te vinden om te wassen en zodoende heb je geen extra bagage. Kamperen moet wat mij betreft ook iets primitiefs hebben Dit jaar voor 't eerst niet meer kamperen, vind het enorm jammer maar het zit er niet meer in.
Optimist tot in de kist!
maandag 17 juni 2013 om 22:46
dinsdag 18 juni 2013 om 08:52
OK, bedankt voor alle suggesties. Ik ga gewoon onder de slaapzak liggen, ga nog wel even op zoek naar een dun en compacte dekbedovertrek. Ik vind het prima hoor, ik vroeg me alleen af of iemand nog een creatieve oplossing had. En inderdaad, luxe komt thuis wel weer. Dat maakt kamperen juist zo leuk.