Twee persoonsoplossing kamperen

17-06-2013 19:53 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer gaan wij kamperen. Tot nu toe sliepen wij altijd op twee opblaasmatjes die ik in een overtrek doe. Ik doe de slaapzak in een dekbedovertrek. Op zich gaat dat goed, maar de dekbedovertrek is nogal zwaar en lomp. Hoe doen andere stellen dat als ze gaan kamperen? Ik heb al tweepersoons lakenzakken gezien, maar dat lijkt me erg onhandig.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wij sliepen altijd op luchtbed, een oud dekbed met overtrek mee van thuis met de zomerdeken erin, en extra deken mee op voeteinde.
Twee dezelfde slaapzakken kopen, die kun je aan elkaar ritsen. Krijg je 1 grote slaapzak.
Tweepersoonsluchtbed, met deken en hoeslaken erop. Dekbed met oude overtrek mee, slaapt prima samen.
@eiland, dat is niet het probleem, maar ik wil graag iets tussen de slaapzak en mezelf, een soort laken dus. Mijn probleem is meer dat mijn overtrek zo'n lomp ding is en dus vele plek inneemt in de auto, maar misschien moet ik eens op zoek naar een dunnere dekbedovertrek.
Wij gebruiken een lakenzak. Ik vind het erg fijn, van katoen en een van zijde. Die van katoen heb ik iets verder open getornd zodat we er wat makkelijker in en uit kunnen. Dacht dat t super benauwd was maar ik vind het echt stom dat ik er niet eerder aan dacht. Vriendin van mij heeft een dekbedovertrek waar ze in liggen als lakenzak. Dus gat waar dekbed in moet aan de bovenkant. Wel een zonder instopstrook en drukkers enzo kopen. Voordeel is dat ze iets ruimer zijn en niet zo duur
Wij nemen altijd twee oude eenpersoonsdekbedden mee en slapen op een tweeperdoonsmatras.

Dekbedden doe ik de overtrek altijd om heen.
Wij slapen apart ieder in onze eigen slaapzak.

We hebben ze wel eens aan elkaar geritst maar dat was geen succes omdat we beiden nogal draaierig zijn in onze slaap.

Dus we kruipen lekker tegen elkaar aan en als we echt gaan slapen, ieder in zijn eigen slaapzak.

Maar als het echt warm is gebruiken we gewoon geen slaapzak.

We hebben ook ieder een eigen matje ( ik slaap graag hard en vriend zacht).
2 persoons luchtbed en 2 aan elkaar geritste slaapzakken. Slaapt prima
2 persoons luchtbed met hoeslaken eromheen en opengeritste katoen slaapzak voor ons tweeën. Werkt prima!
2 aparte zelf-opblazende slaapmatten en dezelfde 2 1-persoons wollen dekbedden als thuis. Verder hetzelfde beddengoed als thuis.
Een 2 persoonsluchtbed en het normale dekbed en de kussens (die we thuis dus ook gebruiken).
Als het teveel ruimte inneemt van die vacuumzakken kopen bij de Blokker. Kost iets van 4 euro per 2 stuks. Je hebt er alleen een stofzuiger voor nodig. Die heb je thuis en zijn er meestal ergens op een camping ook wel.... Dat scheelt echt enorm. Zo worden onze dekbedden dunne plakken en nemen dan niet zoveel ruimte in in de auto.
quote:citronella schreef op 17 juni 2013 @ 21:08:

2 persoons luchtbed en 2 aan elkaar geritste slaapzakken. Slaapt primaDit dus. En als het echt zweterig weer is gewoon ff een wasserette opzoeken.
Ik kampeer al zo'n 40 jaar, hellup ik word heeeeeel oud . Vroeger als kind had ik zo'n binnen slaapzak (laken), vreselijk vond ik dat. Lag constant in de knoop, later met man gewoon inderdaad 2 slaapzakken aan elkaar op matjes en later op luchtbed. Simpel. Er zijn ind. altijd wel wasserettes te vinden om te wassen en zodoende heb je geen extra bagage. Kamperen moet wat mij betreft ook iets primitiefs hebben Dit jaar voor 't eerst niet meer kamperen, vind het enorm jammer maar het zit er niet meer in.
Optimist tot in de kist!
Is dit niet iets geschikts voor je?

http://www.wehkamp.nl/Zoe ... 20Page&cmid=WEH&VIEW=Grid
Idd gewoon primitief in je slaapzak gaan liggen zonder hoeslakens of lakenzakken ik was die in principe ook niet op vakantie, doe ik thuis wel weer.
OK, bedankt voor alle suggesties. Ik ga gewoon onder de slaapzak liggen, ga nog wel even op zoek naar een dun en compacte dekbedovertrek. Ik vind het prima hoor, ik vroeg me alleen af of iemand nog een creatieve oplossing had. En inderdaad, luxe komt thuis wel weer. Dat maakt kamperen juist zo leuk.
bij de ikea hebben ze vaak van die goedkope (= dunne )dekbedhoezen.
Bij de Zeeman en de Wibra hebben ze ook goedkope en dunne dekbedhoezen, daar heb ik er ook eentje van voor als we gaan kamperen. Lichtgewicht en van zo'n stof die heel snel droogt (mocht je toch willen wassen op vakantie).
Ik heb er juist één van Ikea en ik vind dat die zo lomp is en zoveel ruimte inneemt in de auto. Maar zeeman is een goede, ik zal er eens kijken. Bedankt voor de tips!
ja maar je hebt ikea en ikea. vooral die in de aanbiedingsbakken zijn vaak erg dun
deze is bijvoorbeeld maar 1 kg terwijl deze 1,4 kilo is. geen idee of er nog lichtere zijn
O ja, ik ben getrouwd met een katoen fetisjist, dus minder dan 100% katoen komt er niet in.
Die ik van de Wibra heb ik wel 100 procent katoen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven