Typisch Nederlands kado
zaterdag 20 april 2019 om 12:03
Hoi,
Ik ga binnenkort logeren bij buitenlandse vrienden. Ik wil een typisch Nederlands kado meenemen om te bedanken. Ik mag alleen handbagage meenemen dus echt groot mag het niet zijn. Ik heb al hagelslag, drop en stroopwafels bedacht maar heeft iemand anders nog een briljant idee? Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ga binnenkort logeren bij buitenlandse vrienden. Ik wil een typisch Nederlands kado meenemen om te bedanken. Ik mag alleen handbagage meenemen dus echt groot mag het niet zijn. Ik heb al hagelslag, drop en stroopwafels bedacht maar heeft iemand anders nog een briljant idee? Alvast bedankt voor het meedenken.
zaterdag 20 april 2019 om 13:57
Tulpenbollen niet doen. Die komen niet uit in een ander klimaat of indien niet goed geplant. Oliebollenmix ook niet - moeten ze gaan uitvogelen hoe ze die bakken..
Drop lusten de meeste buitenlanders niet. Alleen voor Zuid Afrikanen moet ik altijd drop meenemen, maar alleen Engelse drop en Rotella's.
Ik zou echt zeggen stroopwafels in een. leuk blik. Ik krijg echt altijd vragen en opmerkingen over stroopwafels. Iedereen is er gek op. Ik neem ze elke keer mee naar de compound.
Drop lusten de meeste buitenlanders niet. Alleen voor Zuid Afrikanen moet ik altijd drop meenemen, maar alleen Engelse drop en Rotella's.
Ik zou echt zeggen stroopwafels in een. leuk blik. Ik krijg echt altijd vragen en opmerkingen over stroopwafels. Iedereen is er gek op. Ik neem ze elke keer mee naar de compound.
zaterdag 20 april 2019 om 14:01
Leuk! Iemand die alle ideeën van een ander afzeiktMystery schreef: ↑20-04-2019 13:57Tulpenbollen niet doen. Die komen niet uit in een ander klimaat of indien niet goed geplant. Oliebollenmix ook niet - moeten ze gaan uitvogelen hoe ze die bakken..
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
zaterdag 20 april 2019 om 14:05
Ja hoor, in het vliegtuiglolapaloeza schreef: ↑20-04-2019 12:10Nijntje spullen, delftsblauwe klompjes of windmolentje, tasje met van gogh printje, zakje wiet.
Houten tulp!
(Bij ons bij de VVV)
zaterdag 20 april 2019 om 14:14
Goed punt. Heb het even opgezocht!MarvelousMrsMaisel schreef: ↑20-04-2019 13:52Ik vraag me af of een kaasschaaf mee in de handbagage mag...
Van de website van Schiphol:
Verboden voorwerpen:
"Voorwerpen met een scherpe punt of rand waarmee ernstig letsel kan worden toegebracht.
Scherpe voorwerpen die als wapen kunnen dienen, mag je ook niet meenemen in je handbagage. Dit kunnen ook huis-tuin-en-keuken voorwerpen zijn!
IJsbijlen en ijspriemen
Scheermesjes
Creditcardmessen
Cuttermessen
Messen met een blad langer dan 6 cm
Scharen met bladen langer dan 6 cm, gemeten vanaf het scharnierpunt
Vechtsportmateriaal met een scherp punt of rand
Zwaarden en sabels
Breekijzers
Boren en boorkoppen, inclusief draagbare draadloze elektrische boren
Gereedschap met een blad of schacht van meer dan 6 cm, dat als wapen kan worden gebruikt, zoals draagbare draadloze elektrische zagen
Zagen, inclusief draagbare draadloze elektrische zagen
Soldeerlampen
Penschietpistolen en schiethamers
Etc.
Maar wel:
Scherpe voorwerpen waarvan het scherpe gedeelte niet langer dan 6 cm is en wegwerpscheermesjes met een vast scheerblad."
Ik heb mijn kaasschaaf even opgemeten en het mes daarvan is 5 cm. Die zou dus gewoon mee mogen!
vaucluse wijzigde dit bericht op 20-04-2019 14:15
0.55% gewijzigd
zaterdag 20 april 2019 om 14:15
Een opvouwbare tas van Ecozz met de afbeelding van een Nederlands meesterwerk.

https://www.feelgoodecostore.nl/duurzam ... ppers.html

https://www.feelgoodecostore.nl/duurzam ... ppers.html
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 20 april 2019 om 14:23
En er kan echt heel veel in
En er zit nog een rits in ook!
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 20 april 2019 om 14:50
Daar hou ik ook wel van, lief.whateverever schreef: ↑20-04-2019 14:47Ik zou liever een kussend delfts blauw paartje krijgen.
Maar ik kan kitsch ook wel echt waarderen, anderen misschien minder, dan is dat een prima idee.
Little minds have little worries, big minds have no time for worries.
zaterdag 20 april 2019 om 16:57
Stampertje12 schreef: ↑20-04-2019 12:20Een cadeaubon van een tientje. Veel Nederlandser kun je het niet krijgen...
Nee joh, een cadeautje wat je zelf hebt gekregen en wat je niks aan vond, gewoon doorgeven, is authentieker.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zaterdag 20 april 2019 om 17:26
Iets hoeft toch niet per definitie een Nederlandse uitvinding te zijn? De kaasschaaf is wel zodanig in onze cultuur ingesleten dat het wel bij het Nederlandse leven hoort. Het is niet iets wat wereldwijd bekend is.nerdopviva schreef: ↑20-04-2019 14:27Een kaasschaaf is niet typisch Nederlands. Het wordt in veel landen om ons heen gebruikt en het is een Noorse uitvinding.
Natuurlijk niet als je naar Duitsland of Noorwegen gaat, maar als je verder weg gaat is het toch best een leuk en origineel cadeautje.
zaterdag 20 april 2019 om 17:33
Mensen kopen hun kaas meestal in plakjes of geraspt in het buitenland dus dan is een kaasschaaf geen praktisch kado.Vaucluse schreef: ↑20-04-2019 17:26Iets hoeft toch niet per definitie een Nederlandse uitvinding te zijn? De kaasschaaf is wel zodanig in onze cultuur ingesleten dat het wel bij het Nederlandse leven hoort. Het is niet iets wat wereldwijd bekend is.
Natuurlijk niet als je naar Duitsland of Noorwegen gaat, maar als je verder weg gaat is het toch best een leuk en origineel cadeautje.
zaterdag 20 april 2019 om 17:36