Ötztal, welke plaats?

28-05-2020 20:40 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na onze oorspronkelijke vakantie voor deze zomer te hebben geannuleerd zijn we een beetje aan het rondkijken naar een andere vakantie.
We willen wel graag naar Oostenrijk en ik zag dat je via de website van het Ötztal kunt kosteloos kunt annuleren tot een week voor aankomst en dat risico durf ik wel te nemen.

Nu zijn we aan het zoeken naar wen accommodatie en twijfelen we over de plek. In Sölden zijn veel accomodaties, maar ik zag dat er rondom Oetz veel leuke dingen te doen zijn voor de kinderen (kids park, widiversum etc) en dat is nog best wel weer een stukje rijden van Sölden.

Nu ben ik dus aan het kijken naar een accommodatie rondom Oetz maar vraag ik me af of dat verder ook een leuke plaats is of dat we toch beter naar Sölden kunnen gaan omdat daar veel meer te beleven is...

Heeft iemand tips of advies? :)

Aanvulling: het is Serfaus geworden (ander dal dus)!
hokus_pokus wijzigde dit bericht op 30-05-2020 20:33
3.20% gewijzigd
Almdudler schreef:
28-05-2020 22:52
Ohja, nog wel een kleine tip...
Neem een lekkere koele Almdudler na een mooie wandeling ;-D
haha, zet ik op m'n lijstje! Volgens mij heb ik dat de vorige keer in Oostenrijk wel eens gedronken maar was ik er niet zo'n fan van....
Mochten we dit jaar gaan doe ik nog een poging :)
heavydrizzle schreef:
29-05-2020 08:33
Wij zaten een paar jaar geleden een dal verderop in het Pitztal, dat was ook geweldig (de Pitztaler Gletsjer is een aanrader, evenals ook al aangeraden de Kaunertaler Gletsjer). Op een dag met slecht weer hadden wij het idee opgevat om te gaan zwemmen in het overdekte zwembad in Sölden, maar dat idee hadden meer mensen, dus dat was in de rij staan om naar binnen te kunnen. Dat zal nu nog wel meer beperkt zijn lijkt me. Volgens mij kun je daar in de buurt ook nog naar dat Ötzi-museum.

Ik vond het echt een prachtige omgeving daar maar je bent wel echt afhankelijk van mooi weer, want om nou in de regen over modderige paden van een berg af te gaan glibberen... Ik zou dus (persoonlijk, maar ik heb echt een hekel aan én iets te veel ervaring met slecht weer op vakantie) niet te vroeg boeken, omboekgarantie of niet. Voor hetzelfde geld zit je daar in de regen terwijl het hier of in de Ardennen wel droog en zonnig is..
Probleem met wachten tot de vakantie is dat er dan hoogstwaarschijnlijk geen of alleen nog maar dure accommodaties zijn.
En 't is geen omboekgarantie, je krijgt gewoon je geld terug, maakt niet uit om welke reden je annuleert. Je hoeft ook geen aanbetaling oid te doen. Kan ik toch net zo goed nu boeken en als 't niet kan (om wat voor reden dan ook) annuleren?

Pitztal ga ik ook even naar kijken, dank je!
Almdudler schreef:
29-05-2020 09:13
Wat aan de Kaunertaler Gletscher dan weer leuk is, is dat ze daar een gletscherspleet hebben waar je door heen kan lopen. Echt heel fascinerend om te zien hoe dat ijs er uit ziet, kraakhelder!
Ook kun je daar met de Karlsjochbahn omhoog, sta je met je ene been in Italië, andere been in Oostenrijk. Zwitserland kun je ook zien liggen.
Vooral de weg naar de Gletscher toe is echt geweldig. Een heel bijzonder landschap vind ik het daar.
Vanaf de Maut (tol) kronkel je in 26 km en dito haarspeldbochten (ongeveer) naar 2750 meter.

Zoek ook eens naar verblijven in het Oberinntal. Serfaus/Fiss/Ladis is echt een toeristentrekker en een heus walhalla voor kinderen.
Ga ik doen! Als ze daar dezelfde annuleringsvoorwaarden hebben is dat ook een optie!
En die gletcherspleet lijkt me echt gaaf, al wel eens eerder gedaan in een ander land, maar de kinderen nog niet :)
Dank voor je tips!
Adelaar81 schreef:
29-05-2020 09:59
Omdat mensen er wel genoeg van hebben in hun eigen woonplaats rond te hangen en dat advies zoals al aangekondigd volgende week hoogstwaarschijnlijk wordt bijgesteld. Als je zelf iets boekt dat annuleerbaar is, is het met 1 druk op de knop ook weer geannuleerd als we toch echt niet mogen reizen.

Ik heb nog 9 weken verlof staan omdat we een lange reis in de planning hadden zitten voor deze zomer (die helaas geannuleerd is) en werkgever is niet bereid al die dagen terug te boeken; ik heb dan weer geen zin om de 3 tot 4 weken die ik dan moet gebruiken in mijn eigen achtertuin door te brengen en hebben in een aantal landen annuleerbare boekingen gedaan. Zoals veel anderen mikken wij nu ook op een wandelvakantie in Oostenrijk of eventueel Ijsland. Dat laatste afhankelijk van hoe dat aantonen dat je geen Corona hebt gaat lopen cq hoe duur die testen gaan zijn.
Dat dus! Ik werk in het onderwijs en kan mijn vakantie dus niet verzetten. ik zit inmiddels al 11 weken thuis en hoewel ik 't daar prima naar mijn zin heb vind ik een ander uitzicht en omgeving toch ook wel fijn :)

ik zag ook dat ijsland de grenzen weer open gooit. Daar wil ik ook ooit nog naartoe, maar daar wachten we mee tot de kinderen iets groter zijn.
Almdudler schreef:
29-05-2020 09:13
Zoek ook eens naar verblijven in het Oberinntal. Serfaus/Fiss/Ladis is echt een toeristentrekker en een heus walhalla voor kinderen.

Nou Ik heb je advies opgevolgd en een verblijf in Serfaus geboekt. (Voor die regio gelden dezelfde voorwaarden dus geen risico)

Mocht je nog tips meer hebben dan zijn die welkom! :)
Zanahoria schreef:
28-05-2020 20:45

Maar nu bewust voor de zomervakantie een vakantie naar het buitenland boeken, dan ben je echt niet goed bezig.

O? Vertel? Jij hebt andere informatie dan het RIVM?
hokus_pokus schreef:
30-05-2020 10:19
Nou Ik heb je advies opgevolgd en een verblijf in Serfaus geboekt. (Voor die regio gelden dezelfde voorwaarden dus geen risico)

Mocht je nog tips meer hebben dan zijn die welkom! :)
Nice!

- Sowieso een keer naar Samnaun (Zwitserland) rijden, daar kun je tanken voor (momenteel) €0,88 per liter (benzine). Normaal schommelt de prijs tussen de €1,00 en €1,05.. Niet bij de eerste de beste tanken, eerst doorrijden naar het dorpje, dan zie je zo waar het tanken het goedkoopst is. Het dorpje is belastingvrij en alleen via de Oostenrijkse kant aan te rijden. Drank, tabak en sieraden zijn daar een stuk goedkoper. Let er wel op dat er een max is van wat je mee mag meenemen. 1 liter >20% en 1 slof sigaretten per persoon. Ook qua sieraden een max aan euro's zonder dat je ze moet aangeven. Betalen kan daar wel in euro's!
- Kaunertaler Gletscher is wel 'n aanrader vind ik, de weg er naar toe is schitterend, als je geluk hebt kun je murmeltieren en steenbokken zien. De weg er heen is ook voor kinderen ingericht met elke keer een ander punt waar wat te zien is.
- Zammer Lochputz bij Zams (dorpje tegen Landeck aan)
- Weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar als ze goed kunnen wandelen zou je bij Fendels omhoog kunnen met de stoeltjeslift en naar de Anton-Renck Hütte lopen. Als jullie niet van die wandelaars zijn zou je ook bij de Fendler Alm kunnen stoppen. Dat is niet zo ver lopen, maar daar aangekomen toch wel een schitterend uitzicht!
- Ook vanuit hier kun je het rondje rijden dat ik eerder vertelde, leuk dagtripje met echt wel een (vond ik) mediterraans gevoel als je daar door Italië rijdt. Heel anders dan de Oostenrijk kant. En het leuke van Sud-Tirol is dat ze daar nog steeds Duits praten al is het Italië.
- Badesee beneden in Ried.. Vind ik vele malen leuker dan het naastgelegen chloorzwembad.
Ik zou een beetje voorin het dal blijven, tot zo ongeveer Umhausen. Sölden ligt echt aan het einde van het dal en als je bijv. een dagje naar een ander dal of naar Imst of Innsbruck zou willen, dan is dat echt nog een flinke trip het dal uit. Zelfde geldt voor Kühtai, het is best slingerend weer naar beneden en in het dorpje zelf is niet zo heel veel te doen, tenzij je een wandelfanaat bent, dan zit je daar meer dan goed. Tegelijk kun je vanuit Oetz daar ook een keer naar toe rijden.
O mosterd, je hebt al een ander dal gekozen. Misschien voor een ander dan maar...
Oh, en als je over de Fernpass Oostenrijk in gaat, zou je eventueel Highline 179 aan kunnen doen, daar kom je langs. Is wel te ver rijden om "even" heen te gaan, dat wel.
Almdudler schreef:
30-05-2020 10:46
Nice!

- Sowieso een keer naar Samnaun (Zwitserland) rijden, daar kun je tanken voor (momenteel) €0,88 per liter (benzine). Normaal schommelt de prijs tussen de €1,00 en €1,05.. Niet bij de eerste de beste tanken, eerst doorrijden naar het dorpje, dan zie je zo waar het tanken het goedkoopst is. Het dorpje is belastingvrij en alleen via de Oostenrijkse kant aan te rijden. Drank, tabak en sieraden zijn daar een stuk goedkoper. Let er wel op dat er een max is van wat je mee mag meenemen. 1 liter >20% en 1 slof sigaretten per persoon. Ook qua sieraden een max aan euro's zonder dat je ze moet aangeven. Betalen kan daar wel in euro's!
- Kaunertaler Gletscher is wel 'n aanrader vind ik, de weg er naar toe is schitterend, als je geluk hebt kun je murmeltieren en steenbokken zien. De weg er heen is ook voor kinderen ingericht met elke keer een ander punt waar wat te zien is.
- Zammer Lochputz bij Zams (dorpje tegen Landeck aan)
- Weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar als ze goed kunnen wandelen zou je bij Fendels omhoog kunnen met de stoeltjeslift en naar de Anton-Renck Hütte lopen. Als jullie niet van die wandelaars zijn zou je ook bij de Fendler Alm kunnen stoppen. Dat is niet zo ver lopen, maar daar aangekomen toch wel een schitterend uitzicht!
- Ook vanuit hier kun je het rondje rijden dat ik eerder vertelde, leuk dagtripje met echt wel een (vond ik) mediterraans gevoel als je daar door Italië rijdt. Heel anders dan de Oostenrijk kant. En het leuke van Sud-Tirol is dat ze daar nog steeds Duits praten al is het Italië.
- Badesee beneden in Ried.. Vind ik vele malen leuker dan het naastgelegen chloorzwembad.
Dank je wel!! Zet ze allemaal op m’n lijsjte!
spuka schreef:
30-05-2020 12:47
O mosterd, je hebt al een ander dal gekozen. Misschien voor een ander dan maar...
Of voor volgend jaar! Bedankt :)
Almdudler schreef:
30-05-2020 13:19
Oh, en als je over de Fernpass Oostenrijk in gaat, zou je eventueel Highline 179 aan kunnen doen, daar kom je langs. Is wel te ver rijden om "even" heen te gaan, dat wel.
O_o doodeng! Wel leuk om even te kijken misschien maar daar ga ik echt niet over hahaha
Ohja, als je besluit om in Fendels (met de lift) omhoog te gaan, dan is het een absolute aanrader om met de mountaincarts naar beneden te crossen over de rodelbahn. Zeker de kinderen zullen dat leuk vinden ;-D

En die highline ziet er enger uit dan het is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven