Ötztal, welke plaats?

28-05-2020 20:40 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na onze oorspronkelijke vakantie voor deze zomer te hebben geannuleerd zijn we een beetje aan het rondkijken naar een andere vakantie.
We willen wel graag naar Oostenrijk en ik zag dat je via de website van het Ötztal kunt kosteloos kunt annuleren tot een week voor aankomst en dat risico durf ik wel te nemen.

Nu zijn we aan het zoeken naar wen accommodatie en twijfelen we over de plek. In Sölden zijn veel accomodaties, maar ik zag dat er rondom Oetz veel leuke dingen te doen zijn voor de kinderen (kids park, widiversum etc) en dat is nog best wel weer een stukje rijden van Sölden.

Nu ben ik dus aan het kijken naar een accommodatie rondom Oetz maar vraag ik me af of dat verder ook een leuke plaats is of dat we toch beter naar Sölden kunnen gaan omdat daar veel meer te beleven is...

Heeft iemand tips of advies? :)


Aanvulling: het is Serfaus geworden (ander dal dus)!
hokus_pokus wijzigde dit bericht op 30-05-2020 20:33
3.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies is: in Nederland blijven.
Oh wacht, dit is landelijk advies.

Als je al een vakantie hebt geboekt en je kunt niet annuleren, dan snap ik twijfelende mensen.
Maar nu bewust voor de zomervakantie een vakantie naar het buitenland boeken, dan ben je echt niet goed bezig.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
28-05-2020 20:45
Mijn advies is: in Nederland blijven.
Oh wacht, dit is landelijk advies.

Als je al een vakantie hebt geboekt en je kunt niet annuleren, dan snap ik twijfelende mensen.
Maar nu bewust voor de zomervakantie een vakantie naar het buitenland boeken, dan ben je echt niet goed bezig.
Ik heb in de persconferentie Van gisteren begrepen dat vakanties naar landen waar de risico’s hetzelfde zijn als NL waarschijnlijk weer mogen/kunnen in de zomer. Dat landelijk advies gaat dus waarschijnlijk aangepast worden komende week/weken.
Het duurt nog 2 maanden voor we eventueel zouden gaan en zoals gezegd kunnen we tot een week van tevoren kosteloos annuleren dus als t niet kan/mag/goed voelt gaan we niet.

Maar dan gaan we misschien volgend jaar wel dus zijn tips voor die regio nog steeds heel welkom
Alle reacties Link kopieren
Oetz wel eens geweest. Sautens ook 2x zit daar ook in de buurt. Solden ben je dan zo en Italië is ook zo te rijden. Umhausen zit er vlakbij, zit ook een enorm mooie hoge waterval. Pak dan ook de timmelsjoch hochalpenstrasse otztal super mooi en daar rijd je dus Italië in. Imst is goed te doen, kuhtai ook. Innsbruck is dan ook niet al te ver. Maar wij rijden altijd erg veel in Oostenrijk.
hokus_pokus schreef:
28-05-2020 20:55
Ik heb in de persconferentie Van gisteren begrepen dat vakanties naar landen waar de risico’s hetzelfde zijn als NL waarschijnlijk weer mogen/kunnen in de zomer. Dat landelijk advies gaat dus waarschijnlijk aangepast worden komende week/weken.
Het duurt nog 2 maanden voor we eventueel zouden gaan en zoals gezegd kunnen we tot een week van tevoren kosteloos annuleren dus als t niet kan/mag/goed voelt gaan we niet.

Maar dan gaan we misschien volgend jaar wel dus zijn tips voor die regio nog steeds heel welkom
Ik zou pas boeken als daar echt meer zekerheid over is. Waarom zou je nu bewust risico gaan lopen dat je vakantie niet door kan gaan straks? Krijgen die organisaties het straks weer druk met vouchers en terugbetalingen als het niet door gaat.
Hou er rekening mee dat overal, net als in Nederland, strenge maatregelen zullen gelden deze zomer. Reserveren voor een restaurant (ver vantevoren), excursies of andere groepsactiviteiten zullen beperkt zijn, voor zwembaden gelden mogelijk tijdsloten, misschien moet je een mondkapje dragen in openbare ruimtes, etc etc. Dus los van of de grenzen weer open gaan, hoe relaxt is je vakantie nog met al die maatregelen? Dat lijkt mij vooral iets om over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-05-2020 21:31
Ik zou pas boeken als daar echt meer zekerheid over is. Waarom zou je nu bewust risico gaan lopen dat je vakantie niet door kan gaan straks? Krijgen die organisaties het straks weer druk met vouchers en terugbetalingen als het niet door gaat.
Omdat annuleren een kwestie van 1 druk op de knop is? Geen vouchers of ander gedoe. Die hele regio heeft een gezamenlijk annuleringsplan etc voor deze zomer opgezet, waarom zouden we daar geen gebruik van maken? Die mogelijkheid bieden ze toch niet voor niks?
De grens NL-Dsld gaat weer open (nooit echt dicht geweest hier in de buurt) en die van Dsld-oostenrijk 15 juni ook.

En zou het daar, midden in de natuur, veel ruimte, accommodatie met eigen keuken, voorzieningen etc nou zoveel ‘gevaarlijker’ zijn dan hier in het dichtbevolkte NL?

We zitten aan een bepaalde periode in de zomervakantie vast en willen niet achter ‘t net vissen straks of alleen nog uit onbetaalbare accommodaties kunnen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
JustMeDaan schreef:
28-05-2020 21:09
Oetz wel eens geweest. Sautens ook 2x zit daar ook in de buurt. Solden ben je dan zo en Italië is ook zo te rijden. Umhausen zit er vlakbij, zit ook een enorm mooie hoge waterval. Pak dan ook de timmelsjoch hochalpenstrasse otztal super mooi en daar rijd je dus Italië in. Imst is goed te doen, kuhtai ook. Innsbruck is dan ook niet al te ver. Maar wij rijden altijd erg veel in Oostenrijk.
Dank je!!
Alle reacties Link kopieren
JustMeDaan schreef:
28-05-2020 21:09
Oetz wel eens geweest. Sautens ook 2x zit daar ook in de buurt. Solden ben je dan zo en Italië is ook zo te rijden. Umhausen zit er vlakbij, zit ook een enorm mooie hoge waterval. Pak dan ook de timmelsjoch hochalpenstrasse otztal super mooi en daar rijd je dus Italië in. Imst is goed te doen, kuhtai ook. Innsbruck is dan ook niet al te ver. Maar wij rijden altijd erg veel in Oostenrijk.

Timmelsjoch is mooi! En die weg naar het Kuhtai is ook echt heel mooi. Wil daar in de winter nog wel een keer een dagje skiën, vind het wel een bijzonder skigebied daar, in de middle of nowhere.

Je kan een rondje Ötz, Timmelsjoch, Meran, Reschen (stuwmeer met kerktoren in het water), Kauns/Kaunerberg, Wenns (dan ga je binnendoor ipv over de 180) Immst, Ötz rijden. Prima dagtocht per auto.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
28-05-2020 21:40
Hou er rekening mee dat overal, net als in Nederland, strenge maatregelen zullen gelden deze zomer. Reserveren voor een restaurant (ver vantevoren), excursies of andere groepsactiviteiten zullen beperkt zijn, voor zwembaden gelden mogelijk tijdsloten, misschien moet je een mondkapje dragen in openbare ruimtes, etc etc. Dus los van of de grenzen weer open gaan, hoe relaxt is je vakantie nog met al die maatregelen? Dat lijkt mij vooral iets om over na te denken.
Geen probleem! Appartement met keuken dus zelf koken of wat afhalen, verder vooral veel wandelen, beetje zwemmen in meertjes, naar een speeltuin etc.
Excursies, groepsactiviteiten, uit eten etc hoeft allemaal niet en mondkapje opdoen in een winkel is ook geen probleem. En wie weet gelden die maatregelen over 2 mnd helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
28-05-2020 21:50
Timmelsjoch is mooi! En die weg naar het Kuhtai is ook echt heel mooi. Wil daar in de winter nog wel een keer een dagje skiën, vind het wel een bijzonder skigebied daar, in de middle of nowhere.

Je kan een rondje Ötz, Timmelsjoch, Meran, Reschen (stuwmeer met kerktoren in het water), Kauns/Kaunerberg, Wenns (dan ga je binnendoor ipv over de 180) Immst, Ötz rijden. Prima dagtocht per auto.
Dank je!!

We zijn nu vooral aan het kijken in welke plek we eventueel een accommodatie willen huren, Oetz of Solden? Wat zou je daarvoor adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
28-05-2020 21:40
Hou er rekening mee dat overal, net als in Nederland, strenge maatregelen zullen gelden deze zomer. Reserveren voor een restaurant (ver vantevoren), excursies of andere groepsactiviteiten zullen beperkt zijn, voor zwembaden gelden mogelijk tijdsloten, misschien moet je een mondkapje dragen in openbare ruimtes, etc etc. Dus los van of de grenzen weer open gaan, hoe relaxt is je vakantie nog met al die maatregelen? Dat lijkt mij vooral iets om over na te denken.
Wat is het probleem?
Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Zelf koken, met je gezin lekker de natuur in, ontspannen in de bergen, lezen op je veranda...

Of zit jij over 2 maanden met 30 graden in je achtertuin in Nederland...

of nog suffer: van mensen die denken goed bezig te zijn door in NL te blijven, maar dan met de hele bubs naar de volle campings parken, en het strand, naar het bos, naar het meer.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
28-05-2020 21:59
Wat is het probleem?
Het is gewoon een kwestie van aanpassen. Zelf koken, met je gezin lekker de natuur in, ontspannen in de bergen, lezen op je veranda...

Of zit jij over 2 maanden met 30 graden in je achtertuin in Nederland...

of nog suffer: van mensen die denken goed bezig te zijn door in NL te blijven, maar dan met de hele bubs naar de volle campings parken, en het strand, naar het bos, naar het meer.
:kneel:

Exact dat dus! Als we deze zomer niks mogen behalve een beetje wandelen en in de natuur zijn dan graag ergens anders dan de plek waar we inmiddels al weken zitten :)
Alle reacties Link kopieren
hokus_pokus schreef:
28-05-2020 21:53
Dank je!!

We zijn nu vooral aan het kijken in welke plek we eventueel een accommodatie willen huren, Oetz of Solden? Wat zou je daarvoor adviseren?
Geen idee, ik verblijf altijd twee dalen verderop, daar kan ik je wel genoeg over vertellen ;-D
Wel ooit een blauwe maandag in Haiming op de camping gestaan, maar dat had meer te maken met gebrek aan vervoer, we waren aan het interrailen :rolling:
hokus_pokus schreef:
28-05-2020 22:07
:kneel:

Exact dat dus! Als we deze zomer niks mogen behalve een beetje wandelen en in de natuur zijn dan graag ergens anders dan de plek waar we inmiddels al weken zitten :)
Het is maar hoe je erin staat. Ik vind het zonde om mijn vakantiedagen en geld te spenderen aan een vakantie waarbij ik met van alles rekening moet houden. Dan blijf ik net zo lief thuis rekening houden met allerlei maatregelen. Wandelen en zelf koken is dan ook niet bepaald mijn idee van een vakantie ;)
Kissie30 schreef:
28-05-2020 22:25
Het is maar hoe je erin staat. Ik vind het zonde om mijn vakantiedagen en geld te spenderen aan een vakantie waarbij ik met van alles rekening moet houden. Dan blijf ik net zo lief thuis rekening houden met allerlei maatregelen. Wandelen en zelf koken is dan ook niet bepaald mijn idee van een vakantie ;)
Dan doe jij het niet.

T.o. Solden is echt een super mooie omgeving. Meer tips dan hier al gegeven zijn, heb ik niet.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
28-05-2020 22:25
Het is maar hoe je erin staat. Ik vind het zonde om mijn vakantiedagen en geld te spenderen aan een vakantie waarbij ik met van alles rekening moet houden. Dan blijf ik net zo lief thuis rekening houden met allerlei maatregelen. Wandelen en zelf koken is dan ook niet bepaald mijn idee van een vakantie ;)
Legio werkgevers die willen dat je je vakantie niet in het najaar opneemt (waaronder die van mij) dus ik ga lekker naar het buitenland wandelen en van de natuur genieten.

Mijn idee van vakantie is juist geen overvolle clubs, stranden en grote campings en al helemaal niet in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, nog wel een kleine tip...
Neem een lekkere koele Almdudler na een mooie wandeling ;-D
Alle reacties Link kopieren
Nooit van gehoord, maar goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten een paar jaar geleden een dal verderop in het Pitztal, dat was ook geweldig (de Pitztaler Gletsjer is een aanrader, evenals ook al aangeraden de Kaunertaler Gletsjer). Op een dag met slecht weer hadden wij het idee opgevat om te gaan zwemmen in het overdekte zwembad in Sölden, maar dat idee hadden meer mensen, dus dat was in de rij staan om naar binnen te kunnen. Dat zal nu nog wel meer beperkt zijn lijkt me. Volgens mij kun je daar in de buurt ook nog naar dat Ötzi-museum.

Ik vond het echt een prachtige omgeving daar maar je bent wel echt afhankelijk van mooi weer, want om nou in de regen over modderige paden van een berg af te gaan glibberen... Ik zou dus (persoonlijk, maar ik heb echt een hekel aan én iets te veel ervaring met slecht weer op vakantie) niet te vroeg boeken, omboekgarantie of niet. Voor hetzelfde geld zit je daar in de regen terwijl het hier of in de Ardennen wel droog en zonnig is..
Alle reacties Link kopieren
heavydrizzle schreef:
29-05-2020 08:33
Wij zaten een paar jaar geleden een dal verderop in het Pitztal, dat was ook geweldig (de Pitztaler Gletsjer is een aanrader, evenals ook al aangeraden de Kaunertaler Gletsjer). Op een dag met slecht weer hadden wij het idee opgevat om te gaan zwemmen in het overdekte zwembad in Sölden, maar dat idee hadden meer mensen, dus dat was in de rij staan om naar binnen te kunnen. Dat zal nu nog wel meer beperkt zijn lijkt me. Volgens mij kun je daar in de buurt ook nog naar dat Ötzi-museum.

Ik vond het echt een prachtige omgeving daar maar je bent wel echt afhankelijk van mooi weer, want om nou in de regen over modderige paden van een berg af te gaan glibberen... Ik zou dus (persoonlijk, maar ik heb echt een hekel aan én iets te veel ervaring met slecht weer op vakantie) niet te vroeg boeken, omboekgarantie of niet. Voor hetzelfde geld zit je daar in de regen terwijl het hier of in de Ardennen wel droog en zonnig is..
Wat aan de Kaunertaler Gletscher dan weer leuk is, is dat ze daar een gletscherspleet hebben waar je door heen kan lopen. Echt heel fascinerend om te zien hoe dat ijs er uit ziet, kraakhelder!
Ook kun je daar met de Karlsjochbahn omhoog, sta je met je ene been in Italië, andere been in Oostenrijk. Zwitserland kun je ook zien liggen.
Vooral de weg naar de Gletscher toe is echt geweldig. Een heel bijzonder landschap vind ik het daar.
Vanaf de Maut (tol) kronkel je in 26 km en dito haarspeldbochten (ongeveer) naar 2750 meter.

Zoek ook eens naar verblijven in het Oberinntal. Serfaus/Fiss/Ladis is echt een toeristentrekker en een heus walhalla voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
28-05-2020 20:45
Mijn advies is: in Nederland blijven.
Oh wacht, dit is landelijk advies.

Als je al een vakantie hebt geboekt en je kunt niet annuleren, dan snap ik twijfelende mensen.
Maar nu bewust voor de zomervakantie een vakantie naar het buitenland boeken, dan ben je echt niet goed bezig.
Omdat mensen er wel genoeg van hebben in hun eigen woonplaats rond te hangen en dat advies zoals al aangekondigd volgende week hoogstwaarschijnlijk wordt bijgesteld. Als je zelf iets boekt dat annuleerbaar is, is het met 1 druk op de knop ook weer geannuleerd als we toch echt niet mogen reizen.

Ik heb nog 9 weken verlof staan omdat we een lange reis in de planning hadden zitten voor deze zomer (die helaas geannuleerd is) en werkgever is niet bereid al die dagen terug te boeken; ik heb dan weer geen zin om de 3 tot 4 weken die ik dan moet gebruiken in mijn eigen achtertuin door te brengen en hebben in een aantal landen annuleerbare boekingen gedaan. Zoals veel anderen mikken wij nu ook op een wandelvakantie in Oostenrijk of eventueel Ijsland. Dat laatste afhankelijk van hoe dat aantonen dat je geen Corona hebt gaat lopen cq hoe duur die testen gaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
28-05-2020 22:14
Geen idee, ik verblijf altijd twee dalen verderop, daar kan ik je wel genoeg over vertellen ;-D
Wel ooit een blauwe maandag in Haiming op de camping gestaan, maar dat had meer te maken met gebrek aan vervoer, we waren aan het interrailen :rolling:
Haha oke! Naar welk dal ga jij dan? Misschien voor volgend jaar? :)
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
28-05-2020 22:25
Het is maar hoe je erin staat. Ik vind het zonde om mijn vakantiedagen en geld te spenderen aan een vakantie waarbij ik met van alles rekening moet houden. Dan blijf ik net zo lief thuis rekening houden met allerlei maatregelen. Wandelen en zelf koken is dan ook niet bepaald mijn idee van een vakantie ;)
Prima toch? Ik vind dat niet zonde. Ik zou het zonde van mn vakantie en geld vinden om 2 weken op ‘t strand in een all-inclusive te zitten maar er zijn elk jaar ook veel mensen die dat graag doen...
Alleen maar mooi dat niet iedereen t zelfde wil toch?
Alle reacties Link kopieren
yajes schreef:
28-05-2020 22:31
Dan doe jij het niet.

T.o. Solden is echt een super mooie omgeving. Meer tips dan hier al gegeven zijn, heb ik niet.
Veel plezier!
thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven