Urbexen

28-05-2020 18:14 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier andere forummers die doen aan/geïnteresseerd zijn in urbexen?

Ikzelf vind leegstaande gebouwen/dorpen/attractieparken ronduit fascinerend, maar heb nog nooit actief 'ge-urbext'.

Aangezien we deze zomer in Nederland blijven heb ik het plan opgevat om er nu eindelijk eens echt mee te starten! Ik ben ik benieuwd of jullie tips hebben voor toffe locaties (in Nederland dus)...
Alle reacties Link kopieren
In Tropicana zitten gewoon een paar bedrijven toch? Rotterzwam enzo?
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
29-05-2020 01:46
Ik vind het ook fascinerend. Heb de leukste dingen in Belgie gezien omdat men daar alles veel langer laat staan. In NL wordt alles inderdaad meteen opgeruimd/gesloopt (zonde). Tenzij het een monument is en dan kan het ook ook leuk worden. Vroeger was sanatorium de Zonnestraal in Hilversum zo'n plek. Tegenwoordig is dat gebouw in nieuwstaat teruggebracht (ook mooi trouwens).

Afbeelding

Ik denk dat nu nog veel te vinden is in centraal en oost Europa.
Klopt. De grond is duur hier, dus alles wordt vrijwel meteen gesloopt of een bestemming aan gegeven. In Duitsland vindt je ook nog wel veel reünies. Vooral omgeving Berlijn (Sanatorium Beelitz, pretpark Spreepark, Teufelsberg afluisterstation)

Dat sanatorium is toch tegenwoordig ook bij de rijdende rechter te zien, als achtergrond? Wat een verschil hoe het eerst was.
Voor iedereen een groene tuin
Moosey schreef:
29-05-2020 08:48
In Tropicana zitten gewoon een paar bedrijven toch? Rotterzwam enzo?
Volgens mij wel als ik Google mag geloven. En de uploader had het over een rondleiding boeken in de comments. Misschien een goede locatie voor een beginner als het nog kan. Met toestemming en veilig.
Moosey schreef:
29-05-2020 08:48
In Tropicana zitten gewoon een paar bedrijven toch? Rotterzwam enzo?

Tropicana is inderdaad niet zo spannend, ik ben twee jaar geleden in het restaurant geweest en je mocht daar gewoon rondlopen. Wel leuk om te zien hoor, jeugdsentiment.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
29-05-2020 08:56
Volgens mij wel als ik Google mag geloven. En de uploader had het over een rondleiding boeken in de comments. Misschien een goede locatie voor een beginner als het nog kan. Met toestemming en veilig.
Wel urb maar weinig ex, zeg maar ;-D
Alle reacties Link kopieren
In Nederland valt weinig te urbexen idd, wij hebben het geluk gehad in een naburig dorp iets te vinden, in de tijd dat vanwege slopen/verbouwen zonder vergunning de boel was stopgezet,aar dat was snel genoeg ook weer geregeld, dus die lokatie bestaat niet meer. Verder hebben wij alleen in de ardennen en een stukje over de grens in Duitsland mooie urbex locaties gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven