Vaak annuleren in booking.com

11-10-2016 16:18 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand dit... 'straft' booking.com je als je vaak annuleert?

Heel vaak als ik ergens heen ga, maak ik eerst één of meer reserveringen in booking.com, zo eentje met gratis annuleren tot kort voor de datum... en dan ga ik nog verder zoeken, bijvoorbeeld naar betere hotels in booking, maar ook naar appartementen via allerlei sites, of couchsurfing adresjes.

Pas als ik zeker weet waar ik echt wil en kan slapen, annuleer ik andere reserveringen. Bijvoorbeeld als ik een Airbnb boeking heb, houd ik best lang een hotel als back-up aan... voor het geval een Airbnb-verhuurder toch opeens afzegt. Of soms ga ik niet eens naar die stad maar ben ik van gedachten veranderd.

Kortom zo ongeveer de helft van mijn reserveringen in booking, daar ga ik echt logeren, maar de andere helft annuleer ik weer, soms al weken voordat ik ga, soms pas op de laatste dag dat je gratis mag annuleren. Zelf vind ik het hartstikke handig om zo wat meer tijd te kunnen nemen om te kijken of er nog leukere / betere opties zijn, en toch zekerheid te hebben dat ik in ieder geval een betaalbaar dak boven mijn hoofd heb.

Kan je dit gewoon blijven doen zonder gevolgen? Is dit heel vervelend voor hotels of valt dat ook wel weer mee? (Zijn die misschien juist blij dat ze toch weer een kamer beschikbaar krijgen en duurder kunnen verhuren?)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Voor hotels en B&B's is dit heel erg vervelend, zeker als je dat op de dag zelf nog doet. Wat eerder kunnen ze de kamer wellicht nog opnieuw verhuren. Last-minute meestal niet.

Veel hotels of B&B's hebben geen annuleringskosten als service, niet om er op zo'n manier misbruik van te maken.
quote:Uiltje66 schreef op 11 oktober 2016 @ 16:21:

Voor hotels en B&B's is dit heel erg vervelend, zeker als je dat op de dag zelf nog doet. Wat eerder kunnen ze de kamer wellicht nog opnieuw verhuren. Last-minute meestal niet.

Veel hotels of B&B's hebben geen annuleringskosten als service, niet om er op zo'n manier misbruik van te maken.

Maar zo "last minute" is die annulering niet hoor, je moet ´m dan vaak 3-4 dagen van te voren annuleren, anders krijg je je geld niet terug.

Ik heb nog nooit gehoord over straffen / bannen. Ik zou me er niet druk om maken.
Ik annuleer ook best vaak. Om dezelfde redenen als jij. Maar geen 'straf' hoor. Logisch, want mensen boeken makkelijker als je kunt annuleren. En Booking zelf heeft daar verder geen last van natuurlijk.

Het valt me wel op dat je steeds vaker een hogere prijs hebt als je wilt kunnen annuleren (of een lagere, als je een niet annuleerbare kamer boekt, het is maar hoe je het bekijkt). Je kunt er nu zelfs op selecteren.

Het verschilt ook per land. In Italië bv kun je vaak niet tot op de laatste dag annuleren. En soms heeft hotel.com ook betere annuleringsvoorwaarden.
.
Ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee
Ik vind het zeer irritant dat mensen dat doen. Merk het vooral bij bepaalde evenementen Al een jaar van te voren geen hotel meer te boeken. Nu ook weer, een minder hotel geboekt omdat ik niet het risico wilde lopen er niet naar toe te kunnen. Blijkt kort er voor van alles weer vrij te komen.

Veel mensen boeken en wachten het weer af om daarna te annuleren en goedkoop op de camping te gaan staan.
Ik vind het uitermate irritant en zelfs a-sociaal.
That reminds me, ik moet even snel twee hotels vastleggen voor de kerstvakantie. Dan kan ik daarna rustig verder zoeken naar evt iets beters.
.
quote:yasmijn schreef op 11 oktober 2016 @ 16:40:

Ik vind het uitermate irritant en zelfs a-sociaal.Waarom? Hotels hoeven de service niet te bieden, vrije keus hoor. En vaak betaal je dan ook wat meer voor de kamer.
.
Ik gebruik altijd booking.com en ik heb wel vaker geannuleerd omdat een evenement niet door ging of ik een betere deal had gevonden. Heb zelfs een paar keer op dezelfde dag geboekt en paar uur later geannuleerd. Ik vind het eigenlijk ook wel vrij lullig voor het hotel maar aan de andere kant dan moeten ze het niet aanbieden en ik ga niet meer betalen als blijkt dat later de kamer die ik geboekt heb goedkoper is geworden.

Nooit problemen gehad en ik zou niet weten waarom ik die zou moeten krijgen want ik houd mij aan de regels.
Ik reis veel, ook zakelijk, en mijn plannen veranderen nogal eens kort van tevoren. Ik kies expres hotels met soepele annuleringsvoorwaarden, en ik betaal daar ook vaak iets meer voor (ik zie dat als een soort verzekeringspremie voor het hotel).

Ik ben erg blij met de mogelijkheid om te kunnen annuleren en maak daar vaak gebruik van. Ik zou niet weten wat daar aso aan is, hotels mogen zelf weten of ze die service bieden.

Als je laat boekt op een populaire plek ben je duurder uit en heb je minder te kiezen. Zo werkt het nu eenmaal.

Ik zou het trouwens nogal belachelijk vinden als ze je gingen straffen omdat je gebruik maakt van een dienst die ze zelf aanbieden. Booking.com leeft van de commissie van hotels, en het maakt ze geen barst uit of je van hotel wisselt of van plan verandert. En dat werkt, want juist vanwege de annuleringsvoorwaarden boek ik via hen en niet rechtstreeks bij het hotel.
Ik boek ook vrijwel nooit niet-annuleerbare kamers. Wat soms nog wel gunstig is, is op het laatste moment je annuleerbare kamer afzeggen en omruilen voor een goedkopere niet-annuleerbare kamer (in hetzelfde hotel). Maar dat lukt alleen als er nog kamers vrij zijn natuurlijk. En eerlijk gezegd is dat me vaak teveel moeite.
.
Ik zie trouwens niet in waarom het aso is, het is juist waarom ik booking.com gebruik en selecteer op gratis annuleren. Als ik naar een evenement ga en ik een slaapplek nodig heb boek ik die vaak meteen eentje om alvast iets te hebben en kijk dan later pas of ik een betere deal kan vinden of dat er wellicht nog meer mensen zijn die ik ken die er heen gaan en zo ja welk hotel. Heb ik een paar keer niet gedaan en toen was ik ook meteen een stuk duurder uit dan gepland.
Mijn man doet dat ook veel, het is enorm handig en je betaalt soms net wat meer. Hij moet nog wel eens onverwacht ergens anders heen dan gepland en dan is die optie wel heel erg handig. Als het hotel het niet zou willen zouden ze het niet bieden, simpel. Het is dacht ik max. 3 dagen van te voren gratis en daarna niet meer.

Ik vind het uitermate irritant en zelfs a-sociaal.waarom ? Het hotel biedt dat, tegen ene hogere kamerprijs, toch zeker zelf ? En in het geval van het vaak veranderende plan gebeuren van mijn man zou het anders een vermogen kosten omdat hij nog wel eens switched een week van te voren
Ik zou niet durven. En het staat in mijn rechts inhalen, links rijden, knipperlichtloos sturen en door rood fietsen ergernissenlijst op mijn werk. Voordringen, gratis koffie erbij lullen omdat de vloerbedekking groengrijs is en niet groenblauw, in de bar vragen om ijs voor een gestoten teen en het in de kamer in de meegebrachte frisdrank gooien staan er ook op.

Ik zoek iets waar ik heen wil, dan boek ik en tenzij er ernstige ziekte of sterfgevallen in het verhaal voorkomen ga ik erheen. En soms zie je later iemand die 15,98 heeft bespaard door 90 uur accomodaties te vergelijken en er dan vier te boeken en dan zo laat mogelijk opzeggen en een lastminute boeken. Ik verdien bij mijn schoonmaakbaan 10 euro netto. Diegene heeft wat mij betreft 88,5 uur verspild.
Ik lees een paar keer dat mensen dit doen en dan voor lief nemen dat de kamer duurder is. Maar als je annuleert merk je toch ook niets van de hogere kamerprijs? Dus dan loop je geen risico of snap ik het nou niet?
manamana...tutuutududu
Helemaal gelijk en terecht dat je dit zo doet. Het is een puur zakelijke aangelegenheid voor het hotel, big business. En nog véél meer business dan jij denkt.. Dus zelf kun je dus minstens net zo zakelijk zijn. Daarnaast, de klant zou nog steeds koning moeten zijn maar dat begrip kennen de meeste hotels inmiddels niet meer. Zij maken zich niet eens druk om de reviews en klachten van klanten dus hoef jij je vooral ook niet druk te maken.
quote:petra123456 schreef op 11 oktober 2016 @ 17:39:

Ik zou niet durven. En het staat in mijn rechts inhalen, links rijden, knipperlichtloos sturen en door rood fietsen ergernissenlijst op mijn werk. Voordringen, gratis koffie erbij lullen omdat de vloerbedekking groengrijs is en niet groenblauw, in de bar vragen om ijs voor een gestoten teen en het in de kamer in de meegebrachte frisdrank gooien staan er ook op.

Ik zoek iets waar ik heen wil, dan boek ik en tenzij er ernstige ziekte of sterfgevallen in het verhaal voorkomen ga ik erheen. En soms zie je later iemand die 15,98 heeft bespaard door 90 uur accomodaties te vergelijken en er dan vier te boeken en dan zo laat mogelijk opzeggen en een lastminute boeken. Ik verdien bij mijn schoonmaakbaan 10 euro netto. Diegene heeft wat mij betreft 88,5 uur verspild.

Ik heb zo laatst bij 2 nachten 50 euro 'verdiend'. Zag een week na boeking dat precies dezelfde kamer, dezelfde periode ineens stukken goedkoper was. Dus de 1e boeking geannuleerd, en weer opnieuw geboekt.

Tja, dan ben je een dief van eigen portemonnee als je het niet doet.

Ik vind het uitermate irritant en zelfs a-sociaal.+1!!!!
quote:Hoezitdit schreef op 11 oktober 2016 @ 17:47:

[...]

Ik heb zo laatst bij 2 nachten 50 euro 'verdiend'. Zag een week na boeking dat precies dezelfde kamer, dezelfde periode ineens stukken goedkoper was. Dus de 1e boeking geannuleerd, en weer opnieuw geboekt.

Tja, dan ben je een dief van eigen portemonnee als je het niet doet.Ja maar jij annuleert eerst een boeking en boekt daarna weer bij hetzelfde hotel. Vind het een heel ander verhaal dan als je meerdere hotels tegelijk boekt.
quote:Hoezitdit schreef op 11 oktober 2016 @ 17:47:

[...]

Tja, dan ben je een dief van eigen portemonnee als je het niet doet.

Inderdaad. Het hotel behartigt zijn eigen zakelijke belangen, en jij die van jou. Zolang iedereen zich aan de regels houdt zie ik het probleem niet.

Ik heb totaal geen zin om te gaan betalen voor hotelkamers die ik niet kan gebruiken door veranderende plannen, en als een hotel mij niet wil laten annuleren dan zijn we dus geen match. Volgende gast/hotel beter, aan twee kanten.

Leve de moderne tijden. Mijn leven is er een stuk makkelijker en goedkoper op geworden, en ik slaap eerder meer dan minder in hotels door deze mogelijkheid. Win-win, ook voor de hotels.
quote:Xervy schreef op 11 oktober 2016 @ 17:49:

[...]

Ja maar jij annuleert eerst een boeking en boekt daarna weer bij hetzelfde hotel. Vind het een heel ander verhaal dan als je meerdere hotels tegelijk boekt.Hoezo? Blijkbaar wil het hotel je meer laten betalen dan de gangbare kamerprijs op dat moment en hebben ze je in eerste instantie een te hoge prijs gevraagd. Waarom zou je daarmee akkoord moeten gaan?
Sorry maar ik vind het echt super asociaal. Ten eerste absoluut tegenover de hotels, de kans dat zij die kamer nog kwijtraken in een par dagen is miniem, terwijl potentiele gasten dachten dat het vol zat en nu dus al iets anders hebben.

Dat betekent dus dat als ik iets boek bij booking.com ik in een minder goed hotel terecht kom omdat ik niet kan/wil wachten tot de laatste dag omdat jij het betere hotel (qua prijs/kwaliteit, ik ga ervanuit dat iedereen dat het beste wil) gereserveerd hebt terwijl je niet eens gaat.

Normaal geef ik er niet zoveel om maar hier valt mn mond echt van open, vind het echt ronduit asociaal.
quote:Crique schreef op 11 oktober 2016 @ 16:48:

Ik reis veel, ook zakelijk, en mijn plannen veranderen nogal eens kort van tevoren. Ik kies expres hotels met soepele annuleringsvoorwaarden, en ik betaal daar ook vaak iets meer voor (ik zie dat als een soort verzekeringspremie voor het hotel).

Ik ben erg blij met de mogelijkheid om te kunnen annuleren en maak daar vaak gebruik van. Ik zou niet weten wat daar aso aan is, hotels mogen zelf weten of ze die service bieden.

Als je laat boekt op een populaire plek ben je duurder uit en heb je minder te kiezen. Zo werkt het nu eenmaal.

Ik zou het trouwens nogal belachelijk vinden als ze je gingen straffen omdat je gebruik maakt van een dienst die ze zelf aanbieden. Booking.com leeft van de commissie van hotels, en het maakt ze geen barst uit of je van hotel wisselt of van plan verandert. En dat werkt, want juist vanwege de annuleringsvoorwaarden boek ik via hen en niet rechtstreeks bij het hotel.Dit vind ik een ander verhaal, omdat je plannen wijzigen. Gaan annuleren omdat je rustig verder shopt vind ik echt iets anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven