vader en dochter vakantie

26-12-2011 23:53 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn vrouw dit jaar is overleden moet/mag ik (45jr) aankomende zomer met mijn dochter (14jr) op vakantie. Erg leuk! Maar... jeetje..., hoe, wat, waar? Ze is een leuke vlotte meid, je zou haar misschien iets ouder geven, maar is nog helemaal niet aan het stappen ofzo. Ze is meer van het "chillen" met vriendinnen enzo. Dol op zwemmen maar verder geen durfal (we hebben wel ons duikbrevet gehaald). Wie o wie heeft er tips en/of evraringen met singel-ouder/vader-reizen?

Thnx!
Misschien een heel raar plan, maar overleg het eens met haar

(of zeg ik nu iets heel geks?)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Haar vragen wat ze wil? Het is nogal lastig om vakantietips te geven voor iemand die je niet kent. Laat staan een meisje van 14. Ik heb er ook eentje (dochter van 14) en die verandert ongeveer 3 keer per uur van gedachten.

Misschien is het voor je dochter leuk om een vriendin mee te nemen? Maar dat kan voor jou weleens niet zo gezellig zijn.
eenoudervakanties?

http://reizen.one2gethert ... IGW8a_roK0CFVFI3godhGQ1mA

http://www.eenoudervakant ... Jnh87jroK0CFcUl3god3VtaoQ

Of neem een vriendin van haar mee, das altijd goed.
Eens met Leentje een vriendin is een goede oplossing kunnen ze samen de buurt verkennnen etc.Jij komt toe aan wat je nodig hebt in jouw vakantie en zij ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou igg een plek met mooi weer kiezen. Hoeveel heb je te besteden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vraag het haar. Misschien kun je 'n reis door de USA gaan doen met haar als ze een roadtrip leuk vindt en geinteresseerd is om mooie landschappen te zien op vakantie. Pretparken en strand kunnen daarin prima geintegreerd worden. Of ga op safari in Kenia. Of wil ze alleen maar ergens met 'n boek aan 't strand kunnen liggen?

Zou het met haar overleggen wat zij voor idee heeft.
Je hebt leuke groepsreizen met andere gezinnen. Of vraag of ze een vriendin meeneemt.
Als je 'n vriendin voor haar meeneemt, neem dan ook 'n vriend(in) voor jezelf mee. Anders heb je er zelf niet zoveel aan en dan is het is sowieso geen vader/dochter vakantie meer. Als je dochter nog in is voor vader/dochter qualitytime zou ik zeker geen vriendin van d'r meenemen, ze zal snel genoeg met vriendinnen op vakantie willen.
Goh, de tijden zijn wel veranderd...

Toen ik die leeftijd had ben ik gewoon wezen kamperen met mijn vader aan de rivier de Ahr in Duitsland.

Hardstikke leuk gehad. Zat kinderen op die camping om mee te spelen. Pal aan de rivier, zodat mijn vader een oogje in het zeil kon houden als wij aan het zwemmen waren, en veel leuke tripjes gemaakt in de omgeving.
Misschien eens een kijkje nbemen bij ouder alleen (oa) die organiseren ook erg gezellige vakanties. Dan ben je als vader en dochter niet helemaal alleen maar heb je beide leuke mensen om je heen en kun je je eigen gang gaan. een meisje van 14 wil niet dag in dag uit met papa mee....
Snorkelen of duiken! Leuk!
Goh, wat een hoop snelle reacties

Uiteraard aan haar gevraagd, maar zij vindt bijna alles goed (zegt ze haha) en ik wil haar iets leuks bieden.

USA had ik ook al aan gedacht, maar vrij kostbaar heb ik gezien. Ik ga van een budget uit van (max?) zo'n ¤1000,- p//p

Was natuurlijk al een beetje aan het google'en maar het bekende bomen en bos verhaal... Hoopte misschien op een tip in de trant van "joh, die camping daar en daar, geweldig!" of "dat en dat hotel was super"

Snap dat het lastig tippen is aan iemand die je niet kent...
Je hebt Djoser junior reizen met kinderen vanaf 10 jaar.
Ga in de voorjaarsvakantie naar Florida voor 10 dagen of in de mei vakantie. Hoogseizoen is duur en als je maar 1000 euro p/p te besteden hebt kom je toch al snel op de massatoeristische dingen uit. Misschien nog 'n Grieks eiland?
www.estivant.nl

Mijn dochter is dan nog maar vijf, maar ik ben afgelopen zomer met deze organisatie weg geweest. Is goed bevallen in ieder geval.
Juist omdat we je niet kennen adviseerde ik je dit...

http://www.ouderalleen.nl/

Misschien heb je er meer aan dan alleen een vakantie. Er zitten meer mensen in hetzelfde schuitje!
Afrika een idee? En dan zo dat je cultuursnuiven met strand kunt combineren? Zelf toen ij 17 was met moeder naar gambia geweest en vond het fantastisch! Boottochtje gemaakt, krokodillen gezien, in het binnenland een traditioneel dorp bezocht en verder heerlijk aan het strand gelegen.
Binnenkort komen de nieuwe reisgidsen weer uit. Ga met je dochter naar een reisbureau en vraag of zij tips qua landen en reisgidsen daarvan voor jullie hebben.

Die gidsen samen doorbladeren levert meestal al een hoop voorpret op. En wie weet wat jullie tegenkomen waar jullie allebei enthousiast over worden.
Moet je alleen niet in de zomer doen (Gambia) dan is het er regentijd en de luchtvochtigheid is niet te harden. Was er ooit aan 't al bijna eind van de regentijd in september, maar dat was niet echt mijn klimaat. Later nog 'ns in november geweest en dat was 'n stuk aangenamer!
Het ligt er denk ik ook wel aan hoe de band met je dochter is. Hebben jullie genoeg aan elkaars aanwezigheid? Kun je lekker met haar praten en hebben jullie dezelfde interesses? Of is ze (momenteel) een onbegrijpelijke puber en vind ze heel andere dingen leuk om te doen dan jij?

In het eerste geval zou je namelijk bv een rondreis kunnen doen met zn tweeen. Of lekker bergwandelen in Oostenrijk oid.

In het tweede geval lijkt het me veel fijner om samen met anderen op vakantie te gaan, zodat je dochter en jij ook af en toe lekker jullie eigen gang kunnen gaan.

Weet geen specifiek hotel oid, maar ik zou toch eerst wat 'groter' kijken, naar wat voor soort vakantie je eigenlijk wilt.
ik ben ooit met cirkel meegeweest, weliswaar de singlereis, maar daar ook mensen ontmoet die mee waren met de eenoudergezin reizen. Camping el prats (?) in Spanje vond ik echt een aanrader, aan het strand, snorkel en zeilactiviteiten, met de trein in een half uurtje in barcelona, en schatten van reisbegeleiding!
Eenoudervakanties van bijvoorbeeld cirkel of estivant, is hartstikke gezellig.

Voor de 13-plussers is er een programma met allemaal leuke activiteiten.

Ik ben drie keer met cirkel op vakantie geweest en zowel dochter als ik hebben het erg leuk gehad.
Vriendin meenemen voor je dochter. En ergens heen gaan waar het lekker weer is, strand in de buurt en een beetje vermaak voor de jeugd.

Hou er rekening mee dat je jezelf zult moeten vermaken als de jongedames goed met elkaar kunnen opschieten.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Overigens gecondoleerd met het verlies van je vrouw en je dochter met het verlies van haar moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven