vader en dochter vakantie
maandag 26 december 2011 om 23:53
Omdat mijn vrouw dit jaar is overleden moet/mag ik (45jr) aankomende zomer met mijn dochter (14jr) op vakantie. Erg leuk! Maar... jeetje..., hoe, wat, waar? Ze is een leuke vlotte meid, je zou haar misschien iets ouder geven, maar is nog helemaal niet aan het stappen ofzo. Ze is meer van het "chillen" met vriendinnen enzo. Dol op zwemmen maar verder geen durfal (we hebben wel ons duikbrevet gehaald). Wie o wie heeft er tips en/of evraringen met singel-ouder/vader-reizen?
Thnx!
Thnx!
maandag 26 december 2011 om 23:57
Haar vragen wat ze wil? Het is nogal lastig om vakantietips te geven voor iemand die je niet kent. Laat staan een meisje van 14. Ik heb er ook eentje (dochter van 14) en die verandert ongeveer 3 keer per uur van gedachten.
Misschien is het voor je dochter leuk om een vriendin mee te nemen? Maar dat kan voor jou weleens niet zo gezellig zijn.
Misschien is het voor je dochter leuk om een vriendin mee te nemen? Maar dat kan voor jou weleens niet zo gezellig zijn.
dinsdag 27 december 2011 om 00:00
eenoudervakanties?
http://reizen.one2gethert ... IGW8a_roK0CFVFI3godhGQ1mA
http://www.eenoudervakant ... Jnh87jroK0CFcUl3god3VtaoQ
Of neem een vriendin van haar mee, das altijd goed.
http://reizen.one2gethert ... IGW8a_roK0CFVFI3godhGQ1mA
http://www.eenoudervakant ... Jnh87jroK0CFcUl3god3VtaoQ
Of neem een vriendin van haar mee, das altijd goed.
dinsdag 27 december 2011 om 00:00
Eens met Leentje een vriendin is een goede oplossing kunnen ze samen de buurt verkennnen etc.Jij komt toe aan wat je nodig hebt in jouw vakantie en zij ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 27 december 2011 om 00:01
Vraag het haar. Misschien kun je 'n reis door de USA gaan doen met haar als ze een roadtrip leuk vindt en geinteresseerd is om mooie landschappen te zien op vakantie. Pretparken en strand kunnen daarin prima geintegreerd worden. Of ga op safari in Kenia. Of wil ze alleen maar ergens met 'n boek aan 't strand kunnen liggen?
Zou het met haar overleggen wat zij voor idee heeft.
Zou het met haar overleggen wat zij voor idee heeft.
dinsdag 27 december 2011 om 00:09
Als je 'n vriendin voor haar meeneemt, neem dan ook 'n vriend(in) voor jezelf mee. Anders heb je er zelf niet zoveel aan en dan is het is sowieso geen vader/dochter vakantie meer. Als je dochter nog in is voor vader/dochter qualitytime zou ik zeker geen vriendin van d'r meenemen, ze zal snel genoeg met vriendinnen op vakantie willen.
dinsdag 27 december 2011 om 00:13
Goh, de tijden zijn wel veranderd...
Toen ik die leeftijd had ben ik gewoon wezen kamperen met mijn vader aan de rivier de Ahr in Duitsland.
Hardstikke leuk gehad. Zat kinderen op die camping om mee te spelen. Pal aan de rivier, zodat mijn vader een oogje in het zeil kon houden als wij aan het zwemmen waren, en veel leuke tripjes gemaakt in de omgeving.
Toen ik die leeftijd had ben ik gewoon wezen kamperen met mijn vader aan de rivier de Ahr in Duitsland.
Hardstikke leuk gehad. Zat kinderen op die camping om mee te spelen. Pal aan de rivier, zodat mijn vader een oogje in het zeil kon houden als wij aan het zwemmen waren, en veel leuke tripjes gemaakt in de omgeving.
dinsdag 27 december 2011 om 00:16
dinsdag 27 december 2011 om 00:19
Goh, wat een hoop snelle reacties
Uiteraard aan haar gevraagd, maar zij vindt bijna alles goed (zegt ze haha) en ik wil haar iets leuks bieden.
USA had ik ook al aan gedacht, maar vrij kostbaar heb ik gezien. Ik ga van een budget uit van (max?) zo'n ¤1000,- p//p
Was natuurlijk al een beetje aan het google'en maar het bekende bomen en bos verhaal... Hoopte misschien op een tip in de trant van "joh, die camping daar en daar, geweldig!" of "dat en dat hotel was super"
Snap dat het lastig tippen is aan iemand die je niet kent...
Uiteraard aan haar gevraagd, maar zij vindt bijna alles goed (zegt ze haha) en ik wil haar iets leuks bieden.
USA had ik ook al aan gedacht, maar vrij kostbaar heb ik gezien. Ik ga van een budget uit van (max?) zo'n ¤1000,- p//p
Was natuurlijk al een beetje aan het google'en maar het bekende bomen en bos verhaal... Hoopte misschien op een tip in de trant van "joh, die camping daar en daar, geweldig!" of "dat en dat hotel was super"
Snap dat het lastig tippen is aan iemand die je niet kent...
dinsdag 27 december 2011 om 00:31
www.estivant.nl
Mijn dochter is dan nog maar vijf, maar ik ben afgelopen zomer met deze organisatie weg geweest. Is goed bevallen in ieder geval.
Mijn dochter is dan nog maar vijf, maar ik ben afgelopen zomer met deze organisatie weg geweest. Is goed bevallen in ieder geval.
dinsdag 27 december 2011 om 00:33
Juist omdat we je niet kennen adviseerde ik je dit...
http://www.ouderalleen.nl/
Misschien heb je er meer aan dan alleen een vakantie. Er zitten meer mensen in hetzelfde schuitje!
http://www.ouderalleen.nl/
Misschien heb je er meer aan dan alleen een vakantie. Er zitten meer mensen in hetzelfde schuitje!
dinsdag 27 december 2011 om 00:34
dinsdag 27 december 2011 om 00:35
Binnenkort komen de nieuwe reisgidsen weer uit. Ga met je dochter naar een reisbureau en vraag of zij tips qua landen en reisgidsen daarvan voor jullie hebben.
Die gidsen samen doorbladeren levert meestal al een hoop voorpret op. En wie weet wat jullie tegenkomen waar jullie allebei enthousiast over worden.
Die gidsen samen doorbladeren levert meestal al een hoop voorpret op. En wie weet wat jullie tegenkomen waar jullie allebei enthousiast over worden.
dinsdag 27 december 2011 om 00:36
Het ligt er denk ik ook wel aan hoe de band met je dochter is. Hebben jullie genoeg aan elkaars aanwezigheid? Kun je lekker met haar praten en hebben jullie dezelfde interesses? Of is ze (momenteel) een onbegrijpelijke puber en vind ze heel andere dingen leuk om te doen dan jij?
In het eerste geval zou je namelijk bv een rondreis kunnen doen met zn tweeen. Of lekker bergwandelen in Oostenrijk oid.
In het tweede geval lijkt het me veel fijner om samen met anderen op vakantie te gaan, zodat je dochter en jij ook af en toe lekker jullie eigen gang kunnen gaan.
Weet geen specifiek hotel oid, maar ik zou toch eerst wat 'groter' kijken, naar wat voor soort vakantie je eigenlijk wilt.
In het eerste geval zou je namelijk bv een rondreis kunnen doen met zn tweeen. Of lekker bergwandelen in Oostenrijk oid.
In het tweede geval lijkt het me veel fijner om samen met anderen op vakantie te gaan, zodat je dochter en jij ook af en toe lekker jullie eigen gang kunnen gaan.
Weet geen specifiek hotel oid, maar ik zou toch eerst wat 'groter' kijken, naar wat voor soort vakantie je eigenlijk wilt.
ik ben ooit met cirkel meegeweest, weliswaar de singlereis, maar daar ook mensen ontmoet die mee waren met de eenoudergezin reizen. Camping el prats (?) in Spanje vond ik echt een aanrader, aan het strand, snorkel en zeilactiviteiten, met de trein in een half uurtje in barcelona, en schatten van reisbegeleiding!
dinsdag 27 december 2011 om 00:39