Vakantie 2019 al geboekt?

06-12-2018 12:02 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is december altijd de tijd dat je denkt, zoekt en boekt voor de vakantie in 2019 (zomer in ons geval).

Gelukkig kunnen mijn partner en ik al vroeg op het werk vrij krijgen, in tegenstelling tot sommige vrienden die daardoor pas in januari kunnen boeken.

Wij hebben gisterenavond (al) geboekt, aangezien we onlangs een kindje hebben gekregen (eerste) hebben we nu gekozen voor een weekje allinn in een groot lux resort met een swim up kamer (ik kende het nog niet eerder maar lijkt me ideaal met een jong kindje). normaal zijn we niet van de allinn vakanties en gaan we liever veel zien en doen maar als eerste vakantie met de kleine lijkt het ons heerlijk.

Wie hebben er nog meer al geboekt en wat is het geworden? Ben benieuwd :)
Ik ben al een aantal avonden aan het kijken waar we heen gaan.
Manlief wil (weer) naar Italië, maar omdat we voor het eerst aan de schoolvakanties vastzitten ben ik bang dat het daar te druk en te warm is.

We huren eigenlijk al jaren een stacaravan op max 1000 km vanaf Utrecht.

Toch twijfel ik of een vliegreis ook leuk zal zijn.

Hoe is het dan bijvoorbeeld met aanspraak voor kids onderling? Heeft een camping inderdaad meer vrijheid of is dat iets wat wij vooral denken en wat niet zo is. Iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
06-12-2018 18:43
Veel interesse voor Japan! En terecht, fantastisch land 👌 wij gaan in 2020 weer na Japan. In 2015 in de herfst geweest, prachtige herfstkleuren en prima weer.
Na Japan wat?
Ik heb een paar weken geleden al een huis gehuurd in Portugal (600 meter lopen naar de zee) voor de hele maand juni (via Airbnb)
Daar ga ik een paar weken lekker in mijn up bijkomen en man komt ook een week.

We gaan in de bouwvak ook (10 of 12 dagen) maar daarover hebben we nog niet echt nagedacht.
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 19:47
5.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rubble schreef:
06-12-2018 19:35
Ik ben al een aantal avonden aan het kijken waar we heen gaan.
Manlief wil (weer) naar Italië, maar omdat we voor het eerst aan de schoolvakanties vastzitten ben ik bang dat het daar te druk en te warm is.

We huren eigenlijk al jaren een stacaravan op max 1000 km vanaf Utrecht.

Toch twijfel ik of een vliegreis ook leuk zal zijn.

Hoe is het dan bijvoorbeeld met aanspraak voor kids onderling? Heeft een camping inderdaad meer vrijheid of is dat iets wat wij vooral denken en wat niet zo is. Iemand een tip?
Mijn ervaring is dat de kinderen op de camping het snelst en makkelijkst vriendjes maken en daar eigenlijk hele dagen de hort op zijn met een clubje. In een hotel of bungalowpark is dat echt veel minder.
Star² schreef:
06-12-2018 15:46
Ik heb geen inspiratie, dus eerst maar eens de Vakantiebeurs in januari.

Strak plan. Misschien moeten wij dat ook maar doen.

Ik zag van de week een reclame op tv voor een cruise naar Noorwegen. Lijkt me geweldig met die ruige natuur en zo veel kunnen zien. Maar ben een beetje bang dat er vooral oude mensen op cruise gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook al geboekt. Gaan dit jaar in de mei vakantie echt weg. Hebben een cruise geboekt vanaf Miami en verblijven daarna nog een week in Miami! Nu al zin in!
Verder hebben we nog wat weekendjes hier en daar geboekt. Als het geboekt staat begint de voorpret altijd al! Heerlijk!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Zomer is al geboekt. Huisjes, want ik haat campings. Maar alles is te annuleren, dus ik kan alles nog omgooien.
Oorspronkelijk wilde ik een veerovertocht richting Albanië doen vanuit Venetië, maar daar hoor ik geen goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
06-12-2018 19:44
Strak plan. Misschien moeten wij dat ook maar doen.

Ik zag van de week een reclame op tv voor een cruise naar Noorwegen. Lijkt me geweldig met die ruige natuur en zo veel kunnen zien. Maar ben een beetje bang dat er vooral oude mensen op cruise gaan.
Volgens mij is dat niet meer zo. Cruises zijn redelijk betaalbaar geworden dus toegankelijk(er) voor veel meer mensen. Ik zag laatst een tv programma over een cruise naar de Noorse fjorden en de gemiddelde leeftijd bleek een stuk lager dan ik gedacht had.
Ik heb een cruise naar Noorwegen zelf ook nog op mijn lijstje staan, lijkt me echt geweldig.
...
Alle reacties Link kopieren
Zomervakantie heb ik geen plannen, meestal doe ik dan klussen in de tuin of het huis maar begin januari ga ik heerlijk in mijn uppie een paar dagen in Stockholm rondstruinen. Ik heb er ontzettend veel zin in, het is mijn favoriete stad.
...
Calamitycat schreef:
06-12-2018 19:53
Volgens mij is dat niet meer zo. Cruises zijn redelijk betaalbaar geworden dus toegankelijk(er) voor veel meer mensen. Ik zag laatst een tv programma over een cruise naar de Noorse fjorden en de gemiddelde leeftijd bleek een stuk lager dan ik gedacht had.
Ik heb een cruise naar Noorwegen zelf ook nog op mijn lijstje staan, lijkt me echt geweldig.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Zal eens op zoek gaan naar reviews.
Als jij nou ook gaat dan drinken we er 1 (of meer) :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
06-12-2018 19:59
Ik hoop dat je gelijk hebt. Zal eens op zoek gaan naar reviews.
Als jij nou ook gaat dan drinken we er 1 (of meer) :biggrin:
Goed idee :cheers: Maar ik moet nog even doorsparen dan....
...
Hier nog gezeur op het werk van man. Huidige teamleider is nogal bijzonder.

Man wilde in de mei vakantie graag vrij: teamleider zei...kan niet ik ga al en heb al geboekt.

Man gaf aan bepaalde weken in de zomer vrij te willen. Collega zei: ooh ik heb met teamleider al afgesproken dat ik vrij ben die weken.

Teamleider heeft zonder overleg ook al een kerstdag vrij ingepland waardoor andere teamleden niet vrij kunnen.

Het is dus nog even afwachten wat we kunnen doen. Ben al wel aan het rondkijken maar vind het fijner als ik weet wanneer we weg kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is lekker dan Polsjef.
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand tickets geboekt. We gaan naar Chicago en rijden van daaruit route 66. Vervolgens gaan we richting Seattle. We hebben er zin in.
dolfje schreef:
06-12-2018 20:32
Nou dat is lekker dan Polsjef.
Maar het wordt een camping in Europa 😊
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
06-12-2018 20:38
Vorige maand tickets geboekt. We gaan naar Chicago en rijden van daaruit route 66. Vervolgens gaan we richting Seattle. We hebben er zin in.
Gaaf! Staat ook op mijn “ooit” lijstje.
Kazachstan en rondje Issyk Kul in Kyrgyzstan in de zomer
Naar Zuid-Duitsland (met Legolabd) in de meivakantie
In de herfst ergens in Nederland (mss Veluwe)
Dit zijn trouwens alleen plannen. Heb nog niks geboekt
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
06-12-2018 18:27
Vorig jaar kostte het mij veel moeite om een ryokan (hotel Japanse stijl), een hotel of een vakantiehuis te boeken. De meesten waren toen al volgeboekt. Als ik een leuke ryokan zie moet ik er snel bij zijn. Bij het hotel in de buurt van Kansai Airport, werd de laatste kamer vlak voor mijn neus weggegraaid. Ik was bezig met een boeking, maar ik kreeg een foutmelding. Dat hotel was volgeboekt. Later kwam er alsnog een kamer vrij en toen greep ik mijn kans.

Voor wie wil weten wat een ryokan is:

Afbeelding
Japan zit bomvol couch surfers, heel leuk als je de echte Japanse cultuur wil proeven.
Alle reacties Link kopieren
In oktober geboekt voor feb en juni, resp wintersport in het zuiden van Duitsland en Terschelling(Oerol).
De zomervakantie is nog onduidelijk en dat zie ik tegen die tijd wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in januari 10 dagen naar Tokyo en Kyoto. Ik was al eens eerder in Japan, destijds 4 weken voor stage, ik vind het een enorm fascinerend land.

In maart ga ik met mijn man een weekje naar Israël (Tel Aviv en Jeruzalem).

Voor de zomervakantie nog niks geboekt, als het weer zo’n mooie zomer als afgelopen jaar wordt blijven we lekker thuis.

Misschien dat een tripje naar Ierland er nog inzit, dat vinden we een geweldig fijn en mooi land, waar we inmiddels jaarlijks naartoe gaan.
Wat een leuke reisjes allemaal! Inspirerend ook.
Wij hebben het momenteel niet echt breed, maar we zijn aan het sparen voor de kerstvakantie dan willen we naar Wenen. Wordt de eerste vakantie in bijna drie jaar. Zin in!
Alle reacties Link kopieren
Bijna 2 maanden geleden geboekt, 3 weken Zweden via Denemarken met uitstapjes naar Noorwegen.

Kiezen bewust rustigere omgeving hebben hekel aan massa toerisme.

Voormalig ski park in zomer zeer rustig hij rivier ( leuk voor de kids) in bosrijke omgeving.

Hebben er nu al zin in wordt ruim 5000 km avontuur:-)
Alle reacties Link kopieren
all-in.

Wij ook al geboekt maar gaan in januari...
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
06-12-2018 14:02
Wat gaaf! Hoe ga je cruisen? Backpacken met de trein of huur je een auto? En vlieg je dan vanuit daar naar new york?
Serieus ?! o_o :facepalm:
slobberbone schreef:
07-12-2018 15:04
Bijna 2 maanden geleden geboekt, 3 weken Zweden via Denemarken met uitstapjes naar Noorwegen.

Kiezen bewust rustigere omgeving hebben hekel aan massa toerisme.

Voormalig ski park in zomer zeer rustig hij rivier ( leuk voor de kids) in bosrijke omgeving.

Hebben er nu al zin in wordt ruim 5000 km avontuur:-)
Wij gaan 3 weken naar Zweden in de vakantie. Met camper. Ik ben zeer benieuwd hoe de kinderen het vinden. Anders staan we altijd 2 weken op een camping. Ze hebben daar veel vriendjes en vriendinnetjes. Nu gaan we echr rond reizen.

Zijn jullie al vaker in Zweden geweest. Hoe oud zijn jullie kinderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven