Vakantie €5000, waarheen?
donderdag 9 november 2017 om 20:05
Oke dit is dus echt een luxeprobleem.
In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.
Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.
In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.
Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.

donderdag 9 november 2017 om 23:31
Ik heb vaak verre reizen gemaakt, maar dat maak ik echt nooit op, terwijl we best luuks zitten vaak. In niet-westerse landen heb je voor 40-80/nacht de prachtigste accomodaties en eten kost ook niks. Maar goed. Top 3:
-Mexico- Yucatan & San Cristobal de las Casas
-Indonesie: Bali + eiland naar keuze
- met een boot de middellandse zee doorkruisen naar Griekenland, Tunesie, Cyprus etc, zoals Odyseus, lekker episch.
-Mexico- Yucatan & San Cristobal de las Casas
-Indonesie: Bali + eiland naar keuze
- met een boot de middellandse zee doorkruisen naar Griekenland, Tunesie, Cyprus etc, zoals Odyseus, lekker episch.
donderdag 9 november 2017 om 23:38
dwynwen schreef: ↑09-11-2017 20:2740 euro per nacht voor eenvoudig maar fatsoenlijk? Waar in godsnaam?
Ik reis wekelijks voor mijn werk en word in echt eenvoudig maar fatsoenlijke hotels gestopt en die kosten echt geen 40 euro. Minstens 70 maar op bepaalde plekken / steden een stuk meer, eerder zon 100 dollar gemiddeld.
Maar goed, zelfs dan past het allemaal nog in budget![]()
Ha ha. Ik sliep meer dan fatsoenlijk voor 7-15€ max per nacht. Kamer met airco of fan en schoon en prive sanitair. Was in Thailand en China. Je slaapt er alleen maar. Wat zoek je nog mee dan ?

donderdag 9 november 2017 om 23:44
Goedwerkrnde wifi vind ik wel n pre op je hotelkamer. En een zwembad bij hotel ook op tropische bestemmingen.poldervrouw schreef: ↑09-11-2017 23:38Ha ha. Ik sliep meer dan fatsoenlijk voor 7-15€ max per nacht. Kamer met airco of fan en schoon en prive sanitair. Was in Thailand en China. Je slaapt er alleen maar. Wat zoek je nog mee dan ?
donderdag 9 november 2017 om 23:56
Als ik mocht kiezen zou ik naar Azerbeidzjan gaan.
https://www.lonelyplanet.com/azerbaijan/baku-baki
https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... aijan.html
https://www.lonelyplanet.com/azerbaijan/baku-baki
https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... aijan.html
vrijdag 10 november 2017 om 00:05
Waarom nou opschepperig? Snap ik echt niet to zegt meteen al: luxeprobleem en vraagt wat andere mensen die graag reizen haar zouden aanraden. Betere info dan van mensen die ergens zelf geweest zijn kan je niet krijgen.
Klagen dat je geen vakantie kan betalen =

Overigens kan ik me niet heugen dat ik verder ben geweest dan België en kan ik geen tips geven, te lang geleden dat ik verre reizen maakte.
Wel leuk om te lezen wat er allemaal mogelijk is voor zo'n bedrag.
Wie weet heeft To een reischeque gewonnen

To alvast een fijne vakantie en veel voorpret, laat je nog weten waar jullie naartoegaan en hoe het was?

vrijdag 10 november 2017 om 00:07
Dat is natuurlijk ook appels met peren vergelijken. We hebben het over totaal verschillende landen en continenten....poldervrouw schreef: ↑09-11-2017 23:38Ha ha. Ik sliep meer dan fatsoenlijk voor 7-15€ max per nacht. Kamer met airco of fan en schoon en prive sanitair. Was in Thailand en China. Je slaapt er alleen maar. Wat zoek je nog mee dan ?
Ik heb in andere landen ook tussen de 10 en 20 prima accomodatie gehad, maar we hebben het over de usa. Net zoals je in nederland ook geen (fatsoenlijke) hotelkamer vind voor een tientje.
vrijdag 10 november 2017 om 00:18
DankjewelSirius schreef: ↑10-11-2017 00:05Waarom nou opschepperig? Snap ik echt niet to zegt meteen al: luxeprobleem en vraagt wat andere mensen die graag reizen haar zouden aanraden. Betere info dan van mensen die ergens zelf geweest zijn kan je niet krijgen.
Klagen dat je geen vakantie kan betalen =![]()
Overigens kan ik me niet heugen dat ik verder ben geweest dan België en kan ik geen tips geven, te lang geleden dat ik verre reizen maakte.
Wel leuk om te lezen wat er allemaal mogelijk is voor zo'n bedrag.
Wie weet heeft To een reischeque gewonnen![]()
To alvast een fijne vakantie en veel voorpret, laat je nog weten waar jullie naartoegaan en hoe het was?

Grappig hoe wisselend er wordt gedacht over het budget. Ik had er eerst een beetje spijt van dat ik het budget in de titel had gezet maar aan de andere kant ik werk en spaar er hard genoeg voor. Geen cheque dus helaas haha

Ik ben me nu aan het verdiepen in Namibië, Tanzania en Sri Lanka. Is kijken wat er voor ons budget mogelijk is.
Chili lijkt me trouwens ook geweldig maar denk dat dat snel te duur wordt.
vrijdag 10 november 2017 om 00:30
Nou als je er hard voor gewerkt hebt verdien je het helemaal!
Zonder budget had ik geroepen: Zuid-Amerika en daarna nog even paar daagjes naar de Nederlandse Antillen om te snorkelen maar dan moet je nog even een reischeque erbij winnen
Chili, Argentinië van boven naar onder, plannen zat nu het geld nog. Komt goed.
Ik heb nu gekozen voor nieuwe meubels, ik hoop volgend jaar of het jaar daarop ook weer eens een mooie reis te gaan maken.
Heb al jaaaaren voorpret, dat dan weer wel!
Zonder budget had ik geroepen: Zuid-Amerika en daarna nog even paar daagjes naar de Nederlandse Antillen om te snorkelen maar dan moet je nog even een reischeque erbij winnen

Chili, Argentinië van boven naar onder, plannen zat nu het geld nog. Komt goed.
Ik heb nu gekozen voor nieuwe meubels, ik hoop volgend jaar of het jaar daarop ook weer eens een mooie reis te gaan maken.
Heb al jaaaaren voorpret, dat dan weer wel!

vrijdag 10 november 2017 om 01:10
Borneo is toch Maleisië?Lemon_tree schreef: ↑09-11-2017 21:215.000 euro voor twee personen 3/4 weken is echt niet zo'n heel groot budget als iedereen hier roept hoor. Afrika valt dan zeker af, dat kostte ons zeker 7.500 euro voor 3 weken Namibië.
Borneo ga je ook niet redden.
Ik zou eerder naar zuid-oost Azië kijken in de zin van Thailand, Maleisië, Sri Lanka.
Volgens mij prima te doen voor dat budget als je geen super-de-luxe wilt.
Hello, can you hear me?

vrijdag 10 november 2017 om 06:29
Chili en Argentinie zit ik ook te kijken voor volgend jaar, maar dat zit je al snel met binnenlandse vluchten als je wat van het land wilt zien en dat tikt echt gigantisch aan.Zebra123 schreef: ↑10-11-2017 00:18Dankjewel!
Grappig hoe wisselend er wordt gedacht over het budget. Ik had er eerst een beetje spijt van dat ik het budget in de titel had gezet maar aan de andere kant ik werk en spaar er hard genoeg voor. Geen cheque dus helaas hahaEn ja, zo'n wereldbedrag is het nou ook weer niet denk ik.
Ik ben me nu aan het verdiepen in Namibië, Tanzania en Sri Lanka. Is kijken wat er voor ons budget mogelijk is.
Chili lijkt me trouwens ook geweldig maar denk dat dat snel te duur wordt.
Ik vind een budget van 5000 toch wel het minimale voor een rondreis van 3 weken, m.u.v. Azie dan misschien. En als je er hard voor werkt vind ik het ook niet opschepperig. Als mensen sparen voor een nieuwe auto hoor je toch ook niemand dat het wel patserig is om in een nieuwe VW Polo te rijden.
vrijdag 10 november 2017 om 07:52
redbulletje schreef: ↑09-11-2017 23:44Goedwerkrnde wifi vind ik wel n pre op je hotelkamer. En een zwembad bij hotel ook op tropische bestemmingen.
WiFi check

vrijdag 10 november 2017 om 08:13
Doe me ff naam van die bunglow op Koh Lanta als je wil, ben ook weer rond aan t kijkenpoldervrouw schreef: ↑10-11-2017 07:52WiFi check. Zwembad /zee wanneer nodig check
. Duurste hotel had zwembad en op koh lanta had ik bungalow op strand
. En dan nog goedkoop
![]()