Vakantie €5000, waarheen?

09-11-2017 20:05 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dit is dus echt een luxeprobleem.

In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.

Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.
Voor dat geld mag je wel 3 weken in mijn huis doorbrengen.
Niet geschoten is altijd mis
Zuid-Afrika vond ik mwah.

Schotland is echt fantastisch!!! En natuurlijk Sri Lanka, prachtig bijzonder land, mooie natuur, lekker eten en lieve mensen 😍
Ik heb vaak verre reizen gemaakt, maar dat maak ik echt nooit op, terwijl we best luuks zitten vaak. In niet-westerse landen heb je voor 40-80/nacht de prachtigste accomodaties en eten kost ook niks. Maar goed. Top 3:

-Mexico- Yucatan & San Cristobal de las Casas
-Indonesie: Bali + eiland naar keuze
- met een boot de middellandse zee doorkruisen naar Griekenland, Tunesie, Cyprus etc, zoals Odyseus, lekker episch.
dwynwen schreef:
09-11-2017 20:27
40 euro per nacht voor eenvoudig maar fatsoenlijk? Waar in godsnaam?

Ik reis wekelijks voor mijn werk en word in echt eenvoudig maar fatsoenlijke hotels gestopt en die kosten echt geen 40 euro. Minstens 70 maar op bepaalde plekken / steden een stuk meer, eerder zon 100 dollar gemiddeld.

Maar goed, zelfs dan past het allemaal nog in budget :)

Ha ha. Ik sliep meer dan fatsoenlijk voor 7-15€ max per nacht. Kamer met airco of fan en schoon en prive sanitair. Was in Thailand en China. Je slaapt er alleen maar. Wat zoek je nog mee dan ?
Ik ben in mn eentje toch vaak wel rond de 150 per dag kwijt; motelkamer, benzine, eten, snacks, drinken, entrees en activiteiten. En dan neem ik de vlucht en autohuur nog niet eens mee in dat gemiddelde.
poldervrouw schreef:
09-11-2017 23:38
Ha ha. Ik sliep meer dan fatsoenlijk voor 7-15€ max per nacht. Kamer met airco of fan en schoon en prive sanitair. Was in Thailand en China. Je slaapt er alleen maar. Wat zoek je nog mee dan ?
Goedwerkrnde wifi vind ik wel n pre op je hotelkamer. En een zwembad bij hotel ook op tropische bestemmingen.
Tanzania en namibie lijken me inderdaad prachtig!

Indonesië ook maar weet niet zo goed of dat afwisselend genoeg is voor ons.
Als ik mocht kiezen zou ik naar Azerbeidzjan gaan.

https://www.lonelyplanet.com/azerbaijan/baku-baki

https://www.tripadvisor.nl/Attractions- ... aijan.html
Chili lijkt me fantastisch, en veel verschillend natuurschoon

Ijsland!

Of: rondreizen rond de Zwarte Zee, lijkt me ook te gek.
7102 schreef:
09-11-2017 21:33
Hmm dit gaat een opschepperig topic worden,, Ik hou het bij de Beerze Bulten, :flirting:
Waarom nou opschepperig? Snap ik echt niet to zegt meteen al: luxeprobleem en vraagt wat andere mensen die graag reizen haar zouden aanraden. Betere info dan van mensen die ergens zelf geweest zijn kan je niet krijgen.

Klagen dat je geen vakantie kan betalen = :calimero:

Overigens kan ik me niet heugen dat ik verder ben geweest dan België en kan ik geen tips geven, te lang geleden dat ik verre reizen maakte.
Wel leuk om te lezen wat er allemaal mogelijk is voor zo'n bedrag.
Wie weet heeft To een reischeque gewonnen :idee:

To alvast een fijne vakantie en veel voorpret, laat je nog weten waar jullie naartoegaan en hoe het was?
poldervrouw schreef:
09-11-2017 23:38
Dat is natuurlijk ook appels met peren vergelijken. We hebben het over totaal verschillende landen en continenten....
Ik heb in andere landen ook tussen de 10 en 20 prima accomodatie gehad, maar we hebben het over de usa. Net zoals je in nederland ook geen (fatsoenlijke) hotelkamer vind voor een tientje.
Oh, ik ben niet in Azerbeidzjan geweest dus kan er helaas niet over opscheppen. Vind het gewoon leuk om mee te denken en een bestemming te kiezen die mij persoonlijk heel mooi en interessant lijkt.
Sirius schreef:
10-11-2017 00:05
Waarom nou opschepperig? Snap ik echt niet to zegt meteen al: luxeprobleem en vraagt wat andere mensen die graag reizen haar zouden aanraden. Betere info dan van mensen die ergens zelf geweest zijn kan je niet krijgen.

Klagen dat je geen vakantie kan betalen = :calimero:

Overigens kan ik me niet heugen dat ik verder ben geweest dan België en kan ik geen tips geven, te lang geleden dat ik verre reizen maakte.
Wel leuk om te lezen wat er allemaal mogelijk is voor zo'n bedrag.
Wie weet heeft To een reischeque gewonnen :idee:

To alvast een fijne vakantie en veel voorpret, laat je nog weten waar jullie naartoegaan en hoe het was?
Dankjewel :-D !

Grappig hoe wisselend er wordt gedacht over het budget. Ik had er eerst een beetje spijt van dat ik het budget in de titel had gezet maar aan de andere kant ik werk en spaar er hard genoeg voor. Geen cheque dus helaas haha ;) En ja, zo'n wereldbedrag is het nou ook weer niet denk ik.

Ik ben me nu aan het verdiepen in Namibië, Tanzania en Sri Lanka. Is kijken wat er voor ons budget mogelijk is.
Chili lijkt me trouwens ook geweldig maar denk dat dat snel te duur wordt.
Nou als je er hard voor gewerkt hebt verdien je het helemaal!
Zonder budget had ik geroepen: Zuid-Amerika en daarna nog even paar daagjes naar de Nederlandse Antillen om te snorkelen maar dan moet je nog even een reischeque erbij winnen :)

Chili, Argentinië van boven naar onder, plannen zat nu het geld nog. Komt goed.
Ik heb nu gekozen voor nieuwe meubels, ik hoop volgend jaar of het jaar daarop ook weer eens een mooie reis te gaan maken.

Heb al jaaaaren voorpret, dat dan weer wel! :jump:
Eilandhoppen in de azoren ( walvissen zijn ook wildlife toch ? ).

Staat in elk geval op mijn verlanglijstje :sun:
For whom the bell tolls
Cruisen!
Lemon_tree schreef:
09-11-2017 21:21
5.000 euro voor twee personen 3/4 weken is echt niet zo'n heel groot budget als iedereen hier roept hoor. Afrika valt dan zeker af, dat kostte ons zeker 7.500 euro voor 3 weken Namibië.
Borneo ga je ook niet redden.

Ik zou eerder naar zuid-oost Azië kijken in de zin van Thailand, Maleisië, Sri Lanka.
Borneo is toch Maleisië?

Volgens mij prima te doen voor dat budget als je geen super-de-luxe wilt.
Hello, can you hear me?
Ja klopt. Ik heb het over west-Maleisië. Maleisisch Borneo is een stuk duurder.
Zebra123 schreef:
10-11-2017 00:18
Dankjewel :-D !

Grappig hoe wisselend er wordt gedacht over het budget. Ik had er eerst een beetje spijt van dat ik het budget in de titel had gezet maar aan de andere kant ik werk en spaar er hard genoeg voor. Geen cheque dus helaas haha ;) En ja, zo'n wereldbedrag is het nou ook weer niet denk ik.

Ik ben me nu aan het verdiepen in Namibië, Tanzania en Sri Lanka. Is kijken wat er voor ons budget mogelijk is.
Chili lijkt me trouwens ook geweldig maar denk dat dat snel te duur wordt.
Chili en Argentinie zit ik ook te kijken voor volgend jaar, maar dat zit je al snel met binnenlandse vluchten als je wat van het land wilt zien en dat tikt echt gigantisch aan.

Ik vind een budget van 5000 toch wel het minimale voor een rondreis van 3 weken, m.u.v. Azie dan misschien. En als je er hard voor werkt vind ik het ook niet opschepperig. Als mensen sparen voor een nieuwe auto hoor je toch ook niemand dat het wel patserig is om in een nieuwe VW Polo te rijden.
IJsland, Tanzania en Zanzibar lijken me ook tof..
redbulletje schreef:
09-11-2017 23:44
Goedwerkrnde wifi vind ik wel n pre op je hotelkamer. En een zwembad bij hotel ook op tropische bestemmingen.

WiFi check ;). Zwembad /zee wanneer nodig check ;). Duurste hotel had zwembad en op koh lanta had ik bungalow op strand :). En dan nog goedkoop :)
Voor dat geld kan je wel 2 verre reizen maken.
poldervrouw schreef:
10-11-2017 07:52
WiFi check ;). Zwembad /zee wanneer nodig check ;). Duurste hotel had zwembad en op koh lanta had ik bungalow op strand :). En dan nog goedkoop :)
Doe me ff naam van die bunglow op Koh Lanta als je wil, ben ook weer rond aan t kijken
Maleisië, Sri Lanka, Thailand, Cambodja, Laos, Vietnam.... red je makkelijk met 5000 euro en dan slaap je nog in prima hotels ook.
Ik zou ook thuisblijven als er niet meteen een bestemming in me opkwam. Niet uit gierigheid maar omdat je kennelijk geen dromen en verlangens hebt, anders zou je er niet over na hoeven denken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven