Vakantie €5000, waarheen?
donderdag 9 november 2017 om 20:05
Oke dit is dus echt een luxeprobleem.
In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.
Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.
In mei/juni willen vriend en ik graag 3-4 weken op vakantie. We houden van een beetje rondtrekken in mooie, afwisselende natuur en wildlife spotten. Daarnaast vinden we het leuk om af en toe te chillen aan zwembad/meer/zee en een stad te bezoeken.
Budget is €5000 voor 2 personen.
Hebben jullie leuke tips? Mag in en buiten Europa.
vrijdag 10 november 2017 om 15:50
vrijdag 10 november 2017 om 15:50
Wij zijn voor die prijs naar de Malediven gegaan. Dat was echt een droom daar. We hebben rondreizen in Indonesie, Thailand, Lapland en Egypte gedaan maar als ik weer zo'n budget heb zou ik direct weer terug gaan naar de Malediven. Huisje op een bountystrand (want die huisjes op palen vond ik echt zonde) snorkelen en duiken tussen de schildpadden en haaien. Andere eilanden bezoeken en enorme luxe wanen. Mensen zijn ongelofelijk lief en behulpzaam.
*zit weer helemaal weg te dromen*
*zit weer helemaal weg te dromen*
vrijdag 10 november 2017 om 15:51
Ja een rondreis meer niet via Djoser en aan het einde een paar dagen strand. Lijkt mij super leuk, mooie cultuur en natuur.Habbekratz schreef: ↑10-11-2017 15:04Ook een rondreis langs de mooise plekken?
https://www.djoser.nl/rondreis-sri-lanka/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 10 november 2017 om 15:55

vrijdag 10 november 2017 om 17:47
Idd.. ik snap best dat voor veel mensen een reisbudget van 5000 euro onvoorstelbaar is, maar dat is ook bij veel mensen gewoon normaal. Die 5000 voor ons is net zo normaal als die 500 voor een ander gezin. We werken er keihard voor en kopen bijvoorbeeld geen Audi's van 40000 euro. Of iedere maand nieuwe schoenen van 300 euro.vivamien schreef: ↑10-11-2017 08:26Wat is dat nou voor onzin? Wie zegt dat TO geen dromen en verlangens heeft? Ze vraagt toch gewoon om tips? Ik vraag regelmatig aan anderen die ergens geweest zijn hoe het daar was en wat ze daar gezien en gedaan hebben. Ik haal vaak boeken bij die bieb, lees ook veel blogs of kijk op YouTube naar filmpjes van diverse vakantiebestemmingen. Je moet toch ergens je licht opdoen?
Ot: wij boeken meestal via Riksja Travel. Voor een nieuwe reis kijken we dan weer in hun bestemminglijst om inspiratie op te doen.

vrijdag 10 november 2017 om 17:51
Djoser zijn groepsreizen. Moet je maar net willen.Habbekratz schreef: ↑10-11-2017 14:59https://www.djoser.nl/reizen/2018/midden-oosten/
Rondreis Midden-Oosten

vrijdag 10 november 2017 om 17:58
De vakantie van mijn katten is duurder dan dat. Voor 500 euro kom ik de grens niet eens over.
*bitchmodus uit*

vrijdag 10 november 2017 om 18:00
Ik zou nooit een groepsreis doen, ik regel alles liever zelf, maar die gidsen van bijvoorbeeld Djoser zijn wel handig om ideeen op te doen. Zeker bij een vraag zoals TO die stelt. Blader zo'n gids eens door om te kijken wat je aanspreekt. Dan kan je daarna gericht per bestemming verder informatie gaan verzamelen.
vrijdag 10 november 2017 om 19:19
2500 pp vind ik ook niet veel voor 3-4 weken vakantie.
En ik lees hier tips over bestemmingen waar ik geweest ben en toch echt veel meer kwijt was.
Malediven zou ik dus echt nooit kiezen en zeker niet voor zo'n periode. Ben daar een paar dagen geweest na een reis door Sri Lanka en vond dat ook lang zat.
En ik lees hier tips over bestemmingen waar ik geweest ben en toch echt veel meer kwijt was.
Malediven zou ik dus echt nooit kiezen en zeker niet voor zo'n periode. Ben daar een paar dagen geweest na een reis door Sri Lanka en vond dat ook lang zat.

vrijdag 10 november 2017 om 19:29
Wij zijn voor 3500€/4000€ met zijn 2’en 3 weken in Thailand geweest (dus totaalprijs). Alleen maar luxe slaapplekken (behalve drijvend hutje op water, maar dit was zo gaaf). Alles gedaan wat we wilde, niets gelaten qua excursies en ook binnenlandse vluchten gemaakt.
Dus zeker een aanrader met dit budget, daarnaast is het echt een land om verliefd op te wordenn
Dus zeker een aanrader met dit budget, daarnaast is het echt een land om verliefd op te wordenn
vrijdag 10 november 2017 om 19:42
Malediven heeft veel meer dan alleen maar het resort waar je op zit. Enige waar je vast aan zit is de boot of in onze situatie toen het watervliegtuig. Maar dat is alleen al een leuke ervaring.girasole3 schreef: ↑10-11-2017 19:192500 pp vind ik ook niet veel voor 3-4 weken vakantie.
Maar goed zo zie je maar dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft.
Zo vond ik Indonesie enorm tegenvallen gezien de verhalen en was ik zeer onder de indruk van de rondreis door Egypte. Maar dat komt ook vooral omdat ik gek ben op de egyptische geschiedenis.
Daarom moet je goed bij jezelf gaan bedenken waar je interesse liggen. Wat voor natuur en cultuur je wilt bijv. Wat voor reis, groepsreis, prive rondreis of misschien vanuit 1 locatie dingen gaan bezoeken.
Rondreizen kom je vaak vermoeider terug dan dat je ging maar onderneem je ook veel meer. Vanuit 1 locatie heb je altijd een goede basis en weet je wat je daar hebt. Zo kun je alle voor en nadelen tegen mekaar op zetten.
vrijdag 10 november 2017 om 22:07
Oost-Europa is nog wel te doen voor dat budget.redbulletje schreef: ↑09-11-2017 21:28Europa is véééél duurder dan zuid oost Azie!
Zelfs in Amerika roadtrippen is goedkoper dan Scandinavie. Neem alleen al 't feit dat de benzine in de USA de helft kost van in Europa.

Ik zou persoonlijk de Transsiberië express doen van dat geld.
vrijdag 10 november 2017 om 23:03
Ah zo! Helder, thanksLemon_tree schreef: ↑10-11-2017 13:38Ik bedoel dat west-Maleisië (het schiereiland dat aan Thailand vast zit) makkelijker is met het budget van 5.000 dan Maleisisch Borneo. Ik ken de kaart wel hoor, was misschien niet helemaal duidelijk in mijn tekst.