vakantie egypte
vrijdag 21 januari 2011 om 13:33
Dag allemaal,
ik zou heel graag een last minute willen boeken naar Egypte.
Ben een student ( 22 jaar ) vandaar ook de last minute.
ik wil daar niet voor het uitgaansleven gaan maar meer cultuur en geschiedenis. dus wil zoveel mogelijk piramides, abu simbel etc.. bezoeken.
ik zou graag van jullie advies willen naar welke gedeelte van Egypte ik het best kan gaan?
hurghada, Sharm el Sheikh, etc... ?
alvast bedankt
ik zou heel graag een last minute willen boeken naar Egypte.
Ben een student ( 22 jaar ) vandaar ook de last minute.
ik wil daar niet voor het uitgaansleven gaan maar meer cultuur en geschiedenis. dus wil zoveel mogelijk piramides, abu simbel etc.. bezoeken.
ik zou graag van jullie advies willen naar welke gedeelte van Egypte ik het best kan gaan?
hurghada, Sharm el Sheikh, etc... ?
alvast bedankt
zaterdag 29 januari 2011 om 11:01
Als de vakantie niet doorgaat wegens de situatie in het land (zoals nu bij reizen naar Tunesië) dan krijg je je geld terug.
Vind het trouwens wel erg vreemd dat in België op dit moment al alle reizen naar Egypte zijn geschrapt en dat men in Nederland nog steeds volhoudt dat de badplaatsen wel rustig / veilig zijn. Het lijkt mij in het hele land nogal een explosieve situatie, waarbij op elke willekeurige plaats ieder moment de vlam in de pan kan slaan.
Vind het trouwens wel erg vreemd dat in België op dit moment al alle reizen naar Egypte zijn geschrapt en dat men in Nederland nog steeds volhoudt dat de badplaatsen wel rustig / veilig zijn. Het lijkt mij in het hele land nogal een explosieve situatie, waarbij op elke willekeurige plaats ieder moment de vlam in de pan kan slaan.
zaterdag 29 januari 2011 om 21:46
zondag 30 januari 2011 om 13:03
@Karen87: jij reageert op viva73; maar de TO is iemand anders.
Spraakverwarring!!
Koffer pakken lijkt inderdaad niet nodig, naar verwachting komt er binnen afzienbare tijd een negatief reisadvies.
Was natuurlijk ook te zot voor woorden: bijna alle landen hadden dat al, Amerika gaat alle Amerikanen weghalen uit Egypte en in Nederland doen ze net alsof je gewoon vrolijk vakantie kunt vieren in een land dat letterlijk en figuurlijk in brand staat.
Spraakverwarring!!
Koffer pakken lijkt inderdaad niet nodig, naar verwachting komt er binnen afzienbare tijd een negatief reisadvies.
Was natuurlijk ook te zot voor woorden: bijna alle landen hadden dat al, Amerika gaat alle Amerikanen weghalen uit Egypte en in Nederland doen ze net alsof je gewoon vrolijk vakantie kunt vieren in een land dat letterlijk en figuurlijk in brand staat.
zondag 30 januari 2011 om 16:56
zondag 30 januari 2011 om 17:14
zondag 30 januari 2011 om 17:18
Wij hadden plannen voor een paar dagen in mei - hadden nog niks geboekt en hebben reisbureau nu laten weten dat we het eerst even aankijken. We gaan pas boeken als het allemaal rustig is..dus ben nu ook al een beetje aan het kijken naar andere bestemmingen.
Die piramides staan er al eeuwen dus we kunnen best een jaartje wachten
Voor alle mensen die al hebben geboekt : sterkte en ik duim dat jullie geld terug krijgen.,
Die piramides staan er al eeuwen dus we kunnen best een jaartje wachten
Voor alle mensen die al hebben geboekt : sterkte en ik duim dat jullie geld terug krijgen.,
zondag 30 januari 2011 om 17:20
Ik zou niet gaan zolang dit advies geldt:
Egypte
Classificatie reisadvies
123456
6. Alle reizen worden ontraden
Laatst gewijzigd op 30 januari 2011
Nog steeds geldig op 30 januari 2011
In dit reisadvies zijn de rubrieken 'Actualiteiten', 'Algemeen' en 'Onveilige gebieden' gewijzigd.
6. Alle reizen worden ontraden Dit advies wordt gegeven als er sprake is van aanwijsbare veiligheidsrisico’s in een land, waardoor voor de reiziger een acute levensbedreigende situatie bestaat.
Alle in Egypte woonachtige Nederlanders wordt geadviseerd te overwegen het land (tijdelijk) op eigen gelegenheid te verlaten.
Egypte
Classificatie reisadvies
123456
6. Alle reizen worden ontraden
Laatst gewijzigd op 30 januari 2011
Nog steeds geldig op 30 januari 2011
In dit reisadvies zijn de rubrieken 'Actualiteiten', 'Algemeen' en 'Onveilige gebieden' gewijzigd.
6. Alle reizen worden ontraden Dit advies wordt gegeven als er sprake is van aanwijsbare veiligheidsrisico’s in een land, waardoor voor de reiziger een acute levensbedreigende situatie bestaat.
Alle in Egypte woonachtige Nederlanders wordt geadviseerd te overwegen het land (tijdelijk) op eigen gelegenheid te verlaten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 30 januari 2011 om 17:36
maandag 31 januari 2011 om 11:28
Kan het me voorstellen Bossie40.
Ik zou over een maand gaan, maar heb ook bepaald niet de illussie dat het daar dan weer overal pais en vree is.
Reisburo belde vanochtend dat ze nu nog niks kunnen doen, omdat de huidige status voorlopig geldt tot a.s. weekend.
Ze verwachten dat er steeds een paar dagen bij zullen komen.
Voor ons dus nu de keuze: zelf annuleren en iets anders boeken, of afwachten tot het geanuleerd wordt (of niet; maar we willen nu toch niet).
Ik zou over een maand gaan, maar heb ook bepaald niet de illussie dat het daar dan weer overal pais en vree is.
Reisburo belde vanochtend dat ze nu nog niks kunnen doen, omdat de huidige status voorlopig geldt tot a.s. weekend.
Ze verwachten dat er steeds een paar dagen bij zullen komen.
Voor ons dus nu de keuze: zelf annuleren en iets anders boeken, of afwachten tot het geanuleerd wordt (of niet; maar we willen nu toch niet).
maandag 31 januari 2011 om 13:24
Ik heb familie in Hurghada zitten die daar op vakantie zijn. Helaas hebben ze hun reis geboekt bij een niet-Nederlandse reisorganisatie. Ze vallen dus niet onder het negatieve reisadvies en kunnen niet mee terug naar Nederland. Alle Nederlanders zijn gisteren uit het hotel gehaald maar zij moesten achterblijven. Ook de vluchten zitten vol (met Nederlanders). Andere landen lijken zich totaal niet druk te maken en halen niemand terug. Er komen zelf nog steeds nieuwe vakantiegangers aan (onverantwoord lijkt mij)!
Goede les voor de volgende keer: boek altijd bij een Nederlandse reisorganisatie!
Goede les voor de volgende keer: boek altijd bij een Nederlandse reisorganisatie!