vakantie egypte

21-01-2011 13:33 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

ik zou heel graag een last minute willen boeken naar Egypte.

Ben een student ( 22 jaar ) vandaar ook de last minute.

ik wil daar niet voor het uitgaansleven gaan maar meer cultuur en geschiedenis. dus wil zoveel mogelijk piramides, abu simbel etc.. bezoeken.

ik zou graag van jullie advies willen naar welke gedeelte van Egypte ik het best kan gaan?

hurghada, Sharm el Sheikh, etc... ?

alvast bedankt
Wij hadden al geboekt en 'moeten' 24 februari.

Op de site van Buitenlandse Zaken staat nu nog alleen dat je de grote steden moet vermijden maar dat er voor de toeristische gebieden geen waarschuwingen gelden.
Weet iemand eigenlijk hoe dat zit als de vakantie niet door zou gaan vanwege (on)veiligheid. Wij hebben geen annuleringsverzekering.... is dat dan gewoon jammer de bammer of valt dat onder een verzekering van het reisbureau?
Als de vakantie niet doorgaat wegens de situatie in het land (zoals nu bij reizen naar Tunesië) dan krijg je je geld terug.

Vind het trouwens wel erg vreemd dat in België op dit moment al alle reizen naar Egypte zijn geschrapt en dat men in Nederland nog steeds volhoudt dat de badplaatsen wel rustig / veilig zijn. Het lijkt mij in het hele land nogal een explosieve situatie, waarbij op elke willekeurige plaats ieder moment de vlam in de pan kan slaan.
Het kan zo maar een soort Iran of Pakistan worden (niet het zelfde)
Ik vlieg dinsdag 'gezellig' naar Egypte.
ik vlieg volgende week zondag, vast net zo gezellige als jij floks haha. Ik kan me er wel druk om maken, maar ze zeggen dat toeristen in resorts er geen last van ondervinden, dus maak me niet druk..
Ik hoor net dat de 'avond'klok vervroegd is naar 16 uur. Komen we in ieder geval uitgerust thuis.
Ik was toch niet van plan om erg veel buiten mn resort te komen.. ben benieuwd of de mobiele netwerken het inmiddels weer doen, wil toch wel graag met het thuisfront kunnen smsen.bellen.mailen.
quote:viva1973 schreef op 29 januari 2011 @ 10:21:

[...]

Kwestie van lezen hoorSorry hoor, het kan aan mij liggen, maar in de OP zie ik geen datum staan, alleen last minute. Voor mij hoeft dat niet te betekenen dat je dan nu last minute wilt!
Ik geloof dat ik nog maar even wacht met mijn koffer pakken.
@Karen87: jij reageert op viva73; maar de TO is iemand anders.

Spraakverwarring!!

Koffer pakken lijkt inderdaad niet nodig, naar verwachting komt er binnen afzienbare tijd een negatief reisadvies.

Was natuurlijk ook te zot voor woorden: bijna alle landen hadden dat al, Amerika gaat alle Amerikanen weghalen uit Egypte en in Nederland doen ze net alsof je gewoon vrolijk vakantie kunt vieren in een land dat letterlijk en figuurlijk in brand staat.
En... daar is het negatief reisadvies al...
niets negatief reisadvies, ze ontraden t, arke thomas cook haalt nog niets terug, tui wel alles
Toch echt wel hoor!

http://headlines.nos.nl/f ... e/154187?data[source]=rss
Ik zou inderdaad maar even wachten met inpakken FLoks... en morgen je reisbureau even bellen...

getsie!!
Echt heel erg balen voor de mensen hier die geboekt hebben. Ken een paar mensen die er nu zitten, zal allemaal wel loslopen maar toch. Volgens mij valt dit onder ANVR garantie en krijg je je geld terug, als het dus vanuit de reisorganisatie wordt geannuleerd
Wij hadden plannen voor een paar dagen in mei - hadden nog niks geboekt en hebben reisbureau nu laten weten dat we het eerst even aankijken. We gaan pas boeken als het allemaal rustig is..dus ben nu ook al een beetje aan het kijken naar andere bestemmingen.

Die piramides staan er al eeuwen dus we kunnen best een jaartje wachten

Voor alle mensen die al hebben geboekt : sterkte en ik duim dat jullie geld terug krijgen.,
nou dat loopt niet allemaal los hoor, alles lijkt op een behoorlijke escalatie
Ik zou niet gaan zolang dit advies geldt:

Egypte

Classificatie reisadvies

123456

6. Alle reizen worden ontraden

Laatst gewijzigd op 30 januari 2011

Nog steeds geldig op 30 januari 2011

In dit reisadvies zijn de rubrieken 'Actualiteiten', 'Algemeen' en 'Onveilige gebieden' gewijzigd.

6. Alle reizen worden ontraden Dit advies wordt gegeven als er sprake is van aanwijsbare veiligheidsrisico’s in een land, waardoor voor de reiziger een acute levensbedreigende situatie bestaat.

Alle in Egypte woonachtige Nederlanders wordt geadviseerd te overwegen het land (tijdelijk) op eigen gelegenheid te verlaten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
mijn vakantie gaat niet door helaas, arke heeft alles geannuleerd tm de 6e..
quote:meds schreef op 30 januari 2011 @ 17:20:

nou dat loopt niet allemaal los hoor, alles lijkt op een behoorlijke escalatie

Denk dat het losloopt voor de mensen die er nu zitten en die vast veilig thuiskomen.

Overigens net het boek van Joris Luijendijk uit over Egypte. Dat is wel schrikken.
Heb ook een vakantie geboekt naar Egypte; de 12e vlieg ik naar Caïro... Morgen ook maar eens even de reisorganisatie bellen wat de status is. Van mij hoeft het eerlijk gezegd niet meer...
Kan het me voorstellen Bossie40.

Ik zou over een maand gaan, maar heb ook bepaald niet de illussie dat het daar dan weer overal pais en vree is.

Reisburo belde vanochtend dat ze nu nog niks kunnen doen, omdat de huidige status voorlopig geldt tot a.s. weekend.

Ze verwachten dat er steeds een paar dagen bij zullen komen.

Voor ons dus nu de keuze: zelf annuleren en iets anders boeken, of afwachten tot het geanuleerd wordt (of niet; maar we willen nu toch niet).
Ik heb familie in Hurghada zitten die daar op vakantie zijn. Helaas hebben ze hun reis geboekt bij een niet-Nederlandse reisorganisatie. Ze vallen dus niet onder het negatieve reisadvies en kunnen niet mee terug naar Nederland. Alle Nederlanders zijn gisteren uit het hotel gehaald maar zij moesten achterblijven. Ook de vluchten zitten vol (met Nederlanders). Andere landen lijken zich totaal niet druk te maken en halen niemand terug. Er komen zelf nog steeds nieuwe vakantiegangers aan (onverantwoord lijkt mij)!

Goede les voor de volgende keer: boek altijd bij een Nederlandse reisorganisatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven