Vakantie Florida Fort Meyers Beach, Sanibal Island, Naples

07-06-2023 13:49 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Aankomende zomer hebben wij een reis naar Florida geboekt met ons gezin (2 tieners). We zijn bijna 4 weken in Amerika en een kleine week daarvan zouden wij verblijven in Fort Meyers Beach. Helaas is dit stuk van Amerika in september hevig getroffen door orkaan Ian.
Opbouw is in volle gang maar nog lang niet klaar. Twijfel is nu of we dit stuk van onze vakantie moeten omboeken en bijvoorbeeld langer op de Keys te blijven of gewoon bij de huidige plannen blijven. Is er iemand toevallig de laatste periode nog in de buurt van Fort Meyers Beach/ Sanibel Island/ Naples geweest die hier wat zinnigs over kan zeggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Florida kent een officieel orkaanseizoen ("Hurricane Season") wat loopt van 1 juni tot 30 november. Gedurende deze periode vormen zich de meeste stormen in de Atlantische oceaan. Wereldwijd is de kans op een orkaan het grootst tegen het einde van de zomer.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had niet in die periode een vakantie naar Florida geboekt. Te warm en kans op orkanen. Beste tijd om te gaan vind ik april/mei. Maar hier heb je helemaal niks aan.
In the end, it is what it is.
Volgens mij is de vraag niet of er kans op een orkaan is maar of Fort Meyers Beach voldoende hersteld is om een leuke tijd te hebben.

Sorry TO, geen tips.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rosalind* schreef:
07-06-2023 13:59
Volgens mij is de vraag niet of er kans op een orkaan is maar of Fort Meyers Beach voldoende hersteld is om een leuke tijd te hebben.

Sorry TO, geen tips.
Omdat er vorig jaar een orkaan overheen is geraasd.
Maar het seizoen is dit jaar net weer gestart, dus het kan maar zo dat er binnenkort weer een aankomt of net is geweest.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er niet onlangs geweest maar vond Fort Myers sowieso niet de moeite waard. Sanibel en Captiva zijn wel leuk, maar ook geen must-see.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou langer op de Keys blijven. Key West en Key Largo zijn bijvoorbeeld hartstikke leuk. Mijn tieners vonden het destijds de beste vakantie ooit vanwege het snorkelen en hangen op het strand.

Florida is best leuk, maar je gaat niet in de beste maand. 's Zomers regent het er nogal vaak en het is vooral warm en nat.
Een poffertje is geen oliebol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien beter naar The Keys?
Islamorada vonden wij leuk, tarpons voeren bij Robbie’s en drankje/lunch bij Morada Bay. Mooi plekje.
Key West ook leuk om gezien te hebben.

En ja het is warm. Wij zijn tweemaal in de zomer geweest, het is heet maar wij konden er wel tegen. Wel overal hotel met zwembad of een villa met privezwembad. Dus lekker afkoelen aan het einde van de dag is wel fijn.
De tweede keer hadden we minder mooi weer en vaker regen/onweer. Niet fijn als je in een duur pretpark zit n de attracties sluiten voor je-weet-niet-hoelang. Soms is alles na een uur weer open en weer prima weer, en de andere keer duurt het langer en zijn we weleens voortijdig weggegaan. Wij hadden toen overigens onbeperkte passen dus konden makkelijker een keer terug die vakantie dus het was niet heel erg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien aan de andere kant gaan zitten; Daytona Beach met uitstapje naar o.a Kennedy Space Centre?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor al het meedenken. Inderdaad niet de beste tijd voor Florida maar met 2 schoolgaande kinderen de enige optie. We hebben besloten Fort Meyers Beach van het schema te halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lau81 schreef:
07-06-2023 17:49
Bedankt voor al het meedenken. Inderdaad niet de beste tijd voor Florida maar met 2 schoolgaande kinderen de enige optie. We hebben besloten Fort Meyers Beach van het schema te halen.
Waarom kozen jullie dan niet voor iets anders en dit op een later moment te doen?

Ik bedoel dit niet vervelend of kattig.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij waren er met Kerst. Sanibel was toen nog niet 'open' (opende op onze laatste dag, 5 januari). Naples was open en er was wel wat orkaanschade maar ook weer genoeg opgeknapt en alweer levendig. Fort Myers vonden we niet zo interessant en zijn we eigenlijk alleen voorbij gekomen. De Keys zijn top. Ik zou daar wat langer blijven. Of nog even de andere kant op, richting St. Augustine. Ga je naar Cape Canaveral / Nasa? Dan ligt St. Augustine in de buurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
hallo Lau81,
Wij zitten komende zomer in dezelfde omgeving met 2 pubers (komend vanaf NY). Wij verblijven grotendeels aan de oostkust (oa. St. Augustine om naar de Nasa te gaan) en 2 dagen in Orlando. We gaan geen pretparken bezoeken. Wij hebben besloten om 4 dagen naar Naples te gaan en van daaruit dagtrips te maken in de omgeving. Omdat er nog veel accommodaties gesloten zijn op bv. Sanibel Island. We sluiten af op de Keys.
We hebben het meeste via Booking geregeld en dan alles met de optie om op het laatste moment te kunnen annuleren, mocht er een hurricane op komst zijn.

Ach, afgelopen zomer zaten we 14 dagen in Zuid-Frankrijk met werkelijk alle dagen 38 graden. Tsja, het is niet anders. Zwembad bij de hotels, overal is airco. Het komt vast wel goed.

Alvast hele fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is warm en vochtig in de zomer in Florida. Je moet je tempo er op aanpassen en dan is het te doen. Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om buiten het hoogseizoen op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
ririanneke schreef:
08-06-2023 12:58
Het is warm en vochtig in de zomer in Florida. Je moet je tempo er op aanpassen en dan is het te doen. Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid om buiten het hoogseizoen op vakantie te gaan.
Dat laatste snap ik goed. Maar dan zou ik dus wat anders gekozen hebben.
In the end, it is what it is.
Alle reacties Link kopieren Quote
*Elfje* schreef:
08-06-2023 15:19
Dat laatste snap ik goed. Maar dan zou ik dus wat anders gekozen hebben.
Het went ook wel vind ik. Op het heetst van de dag iets zoeken onderdak met airco of terug naar het hotel en dan 's avonds weer op pad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn ook in de zomer naar Florida geweest en het viel ons echt wel mee. Ja het was inderdaad heel heet en er was soms onweer. Maar we hebben ontzettend genoten en kunnen buiten de zomervakantie niet langere tijd weg.

We zijn ook naar Disney geweest en dan hadden we wel soms even een afkoel pauze nodig maar had het niet willen missen :)

Ooh en de keys vonden we geweldig dus daar langer blijven is altijd een goed idee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Mijn man wil volgend jaar heel graag naar Florida, maar ik twijfel. Kinderen zijn dan 9 en 11, zijn ver reizen en rondreizen wel gewend, maar toch heb ik bij Florida niet het 'vakantie-gevoel' wat ik wel zou hebben als ik een rondreis door Thailand maak ofzo.
Nu ik lees over het orkaanseizoen en de warmte is mijn twijfel nog groter geworden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven