Vakantie geboekt, maar 1 persoon kan niet mee

03-02-2017 19:57 10 berichten
Stel je eens voor dat je lekker met z'n tweetjes een heerlijke vakantie hebt geboekt, want daar ben je wel aan toe. Maar vlak voor de vakantie kan 1 persoon niet mee, door een gebroken been/ziekte/wat dan ook en er is geen annuleringsverzekering.



Tot hoe lang van tevoren kun en mag je dan zijn of haar ticket op een ander z'n naam laten zetten?
Nou, bel de reisorganisatie eens zou ik zeggen.
Volgens mij betaal je (afhankelijk per maatschappij en boekingsklasse) gewoon een bedrag. KLM is het dacht ik in de laatste boekingsklasse 70 euro per ticket. En bij transavia/corendon denk ik dat je het gehele ticket opnieuw moet boeken.



Neem contact op met je tussenpersoon waar je geboekt hebt, en die kan het je zeker vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan de regels die de organisatie hanteert, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Hangt van de verkoopsvoorwaarden af, dus contract lezen.
Wat zeggen de voorwaarden van betreffende maatschappij?
Alle reacties Link kopieren
Bij die hele goedkope tickets ben jel je geld kwijt, bij Transavia kun je dacht ik nog wel de datum wijzigen zijn wel weer kosten aan verbonden.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt aan de voorwaarden van je tickets. Als je ze bij een tussenpersoon hebt geboekt moet je die bellen. Als je ze bij de luchtvaartmaatschappij zelf hebt geboekt zonder tussenpersoon zul je gewoon je ticketvoorwaarden moeten nalezen.
BIJ Trans kost het70 euro
Alle reacties Link kopieren
Als je bij een touroperator hebt geboekt, kun je vaak nog een in de plaatsstelling doen tegen zogenoemde wijzigingskosten. Dit verschilt echter per touroperator. Mocht je een ticket via een luchtvaartmaatschappij hebben geboekt, gelden er andere voorwaarden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven