Vakantie Gran Canaria

30-05-2011 14:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij willen dit jaar waarschijnlijk naar Gran Canaria. Alleen zitten we nog te twijfelen tussen Maspalomas en Playa de Ingles. Ik heb van mensen begrepen dat Maspalomas wat rustiger is dan Playa de Ingles, maar dat bij Playa de Ingles meer Engelse zijn. Heeft iemand ervaring met een van deze plaatsen?

Kus
Gran Canaria.... alleen Maspalomas/Meloneras of Puerto Rico. Playa del ingels.... gauw wegblijven...

Misschien anders La Palma of Lanzerote, maar dan Playa bianca bij de haven.
van deze link wordt je veel wijzer

http://artikelssociologie ... gaan-in-gran-canaria.html
quote:lise30 schreef op 01 juni 2011 @ 08:52:

Gran Canaria.... alleen Maspalomas/Meloneras of Puerto Rico. Playa del ingels.... gauw wegblijven...

Misschien anders La Palma of Lanzerote, maar dan Playa bianca bij de haven.Ik zou iemand die haar oog op GC heeft laten vallen, niet snel La Palma aanraden. Dat zijn twee compleet andere werelden. La Palma is een prachtig groen eiland, rustig, weinig stranden en weinig uitgaansgelegenheden.
Charlotte, het is ook 'mijn eiland' hoor, maar het lijkt tegenwoordig wel of je je moet schamen als je GC wel leuk vindt

Ik heb er trouwens ook familie wonen en ken best aardig wat mensen.

Helaas zat het er vorig jaar niet in en dit jaar ook niet, of misschien najaar een weekje.

Het eiland is zoveel meer dan de zuidkust. Wat veel mensen vergeten is dat er ondanks het relatief kleine oppervlak (ca provincie Utrecht), grote temperatuurverschillen zijn. Kan zo maar 5 tot 10 graden schelen tussen het noorden en het zuiden.

Om te winkelen moet je idd niet in de Yumbo zijn al zit daar wel 1 van mijn 2 favoriete restaurantjes.

Winkelen kan wel in c.c. Bella Vista (daar vind ik de supermarkten al een feestje!) of neem de bus naar Vecindario of Las Palmas.
Welke plaats je ook boekt; vergeet in ieder geval niet minimaal 1 keer de bus naar Las Palmas te nemen...werkelijk prachtige stad!
Las palmas? Mallorca?
quote:bommi schreef op 30 mei 2011 @ 15:37:

Playa del Ingles. Ik weet niet van wat voor een vakanties jij houdt en wat voor een type je bent.

Ik vind het afschuwelijk. Maar ik hou niet van het publiek dat er komt en de sfeer die daardoor ontstaat. Daarbij vind ik het daar niet mooi. Wellicht vind jij dat wel leuk allemaal.

Ik ken ook alleen Playa del Ingles en ik vind het ook afschuwelijk. Een massale kermis... hoogbouw en ongezellig. Boordevol schreeuwende engelse toeristen.

Maar..... GC zal ook vast hele mooie plekjes hebben met ongerepte natuur en mooie strandjes.... ik ken het eiland verder niet.
Nee spectral, las palmas, gran canaria
Meloneras in Maspalomas is heel goed. Puerto de Mogan is ook echt gezellig maar ietswat afgelegen. Playa del Ingles is te mijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven