Vakantie in Engeland

29-12-2010 19:01 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze zomer willen we met onze 2 kleine kinderen (dan 1 en 3 jaar) op vakantie naar Engeland. Ik vind het een prachtig land, maar ben er nog nooit langer dan een paar dagen geweest.

We weten alleen niet zo goed welke streek.. ik ken Oxford en Cambridge een beetje en vind die regio mooi. Maar Wales, Cornwall, lake district en peak district trekken ook! Wie heeft er een goede tip?

Ook een website met mooie cottages is welkom (geen bungalowparken/camping)

Alvasr bedankt!
Cornwall! Echt onwijs mooi, veel te doen, lekker bij de zee! Wij zijn er een paar keer geweest, er zijn vooral veel kastelen te bezoeken, erg leuk!

Wij gaan altijd in een B&B, genoeg leuke te vinden op internet!
Ik ben een groot fan van de Peak District en Derbyshire. Prachtige natuur en veel leuke dorpjes ( ik zit altijd in de buurt van Bakewell) Veel wandelpaden en mooie bezienswaardigheden. Wij vliegen altijd naar Manchester en dan nemen we de bus. Natuurlijk kan je ook een auto huren.

Een een website:

Derbyshire
Lake District is ontzettend mooi en de Yorkshire Moors ook!
Hou er wel rekening mee dat in de zomer half Engeland naar Cornwall gaat..... Maar het is n prachtig stuk van Engeland. Peak District en het Lake District staan ook nog op mijn verlanglijstje!
Wales, Lake District, Peaks - allemaal hartstikke mooi. Wat wil je graag doen? Kastelen? Wandelen? Natuur? Of juist ook steden kijken?

Hier zijn een paar websites voor huisjes:

www.cottages4you.co.uk

www.english-country-cottages.co.uk

www.sykescottages.co.uk

Ik woon nu in Schotland en heb hiervoor in verschillende delen van Engeland gewoond en durf te zeggen dat ik het land ondertussen wel aardig goed ken. Als je meer wilt weten, zeg het maar.
Oh jee, al die gebieden zijn dus mooi volgens jullie... dat maakt het kiezen niet makkelijker! Bedankt voor de tips en voor de sites met de huisjes, ik ga eens op mijn gemak rondneuzen.

Mikkemak: ik wil eigenlijk van alles wat. De mogelijkheid om korte wandelingen te maken (met kinderen van 1 en 3 is lang wandelen er natuurlijk niet bij), kastelen bezoeken lijkt me heerlijk en (kleine) steden ook. Het liefst dus een gebied waar dit alles op korte rij-afstand goed te doen is.
Hoi Isadoortje.

Ik denk dat het Peak District wel wat voor je is. Je hebt er van alles en, ook niet onbelangrijk, je bent er zo. Als je aan je eigen auto gehecht bent, dan kan je de boot van Europoort naar Hull nemen en vandaar is het misschien nog iets van twee uur rijden.

In het Peak District zelf zijn een aantal grotere plaatsjes - Buxton, Matlock en Bakewell. Mooie natuur met heel veel wandelingen, en heel veel historie. Er zijn country houses zoals Chatsworth House (waar de Pride and Prejudice versie met Colin Firth is gefilmd), oude cotton mills en mijnen en grotten (Castleton). In Matlock zit The Heights of Abraham wat een aanrader is - www.heightsofabraham.com Er is hier o.a. een kabelbaan, natuurreservaat, mijnen en een speeltuin!

Verder is het Peak District heel centraal en zit je zo in Manchester, Sheffield, Leeds of York. Allemaal stuk voor stuk leuke steden voor een dagje uit.

Twee goede websites voor kastelen enzo zijn www.nationaltrust.org.uk en www.english-heritage.org.uk .

Hoop dat je er wat aan hebt!
Loch Lomond, Loch Ness..
Even nitpicken..

De P&P versie met Colin Firth is opgenomen in Lyme Hall (ook nog wel Peak District te noemen en zeker een bezoek waard), op Chatsworth is de versie met Keira Knightley opgenomen.
Mikkemak: mijn dank is groot! Dit klinkt allemaal heel leuk. Weet je toevallig hoe lang de overtocht naar Hull duurt? (kan het ook opzoeken hoor). Ik meen me ergens te herinneren dat het een nachtvaart is, wat met 2 kleine kinderen natuurlijk wel ideaal is.
Ja is een nachtboot. Geloof dat je om een uur of vijf de boot opkan en dan 's ochtends vroeg aankomt. Is ideaal met kleine kinderen - wij hebben het gedaan toen dochter een paar maanden was. Alleen een beetje jammer dat je niet 's avonds met z'n tweeen de boot over kan lopen, omdat er toch iemand bij kind moet blijven. (vond ik in ieder geval...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven