vakantie italie

08-06-2013 21:34 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag. Ik ben van plan om samen met mijn vriend in augustus te gaan kamperen in italie. Nu is mijn vraag moet je van te voren een camping boeken of kun je met een camping gids ook gewoon op pad? Want het liefst plannen wij niks, en zien wel waar we terecht komen. Aangezien we nooit in het hoogseizoen gaan en nu verplicht zijn qua school etc weet ik er niks vanaf..

Alvast bedankt!
Gewoon doen. Vorig jaar hebben we dat ook gedaan. No problema.
Als je een kleine tent hebt en niet in de toeristische gebieden gaat zitten, kan dat prima. Rondom bv het gardameer kun je wel eens pech hebben. Ga naar het zuiden, Calabrie, Basilicata, dan heb je èn wat mij betreft de mooiste regio te pakken, en de minst toeristische
Ik breek ook even in ,ik zou van de zomer ook nog wel door italie willen maar is het in Italie heel anders autorijden dan in Frankrijk of Duitsland bv En zijn er nog speciaal dingen waar je op moet letten van wat anders is ? Las wel iets over kruispunten waar het licht op rood staat waar je door kan rijden als het andere licht er tegelijkertijd bij op groen staat, klopt dat?
Verkeerslichten: stoplichten in Italie kunnen voor de Nederlandse toerist vaak voor verwarring zorgen. Zo kan het voorkomen dat je op kruispunten stoplichten tegenkomt die op rood blijven staan. Dit betekent dat het een gevaarlijk kruispunt is. Alleen als tegelijkertijd ook het groene licht brand mag je doorrijden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben regelmatig door Italië gereden, maar dergelijke stoplichten nog nooit gezien. Wij rijden niet door grote steden. Dan zetten wij de auto bij een treinstation en rijden met de trein verder.

Kortom, maak je geen zorgen.

Italie in het hoogseizoen met een kleine tent is prima te doen.
Hm interessant dat verkeerslicht, zelf 17x in Italie geweest, en nog nooit gezien, hahaha.

Sommige populaire campings zijn in Augustus wel vol, maar het is geloof ik altijd wel mogelijk om iets te vinden.

Ik weet zelf niet waar je naartoe gaat, maar blijkbaar hebben de noord Italianen vanaf 1 Augustus vakantie.

Quote:

Italië kent, net als Frankrijk, het fenomeen 'Zwarte Zaterdag'. De Italiaanse Zwarte Zaterdag valt op de eerste zaterdag van augustus, wanneer de Italianen uit Noord-Italië massaal op vakantie gaan. Zij brengen hun vakantie het liefst door binnen hun eigen landsgrenzen. Velen van hen trekken naar het zuiden om hun familie in Calabrië of Sicilië te bezoeken of hebben een stacaravan op een Italiaanse familiecamping.
En kan je er ook nog cash betalen voor die tolwegen?
Zulke stoplichten hebben wij de afgelopen jaren dat we in Italië waren nog nooit gezien.

En je kan de tol ook cash betalen, maar dat zou ik niet doen, mij te veel gedoe. We doen alles met creditcard.
Goh, ik heb jarenlang in Italie min of meer 'gewoond' (heb een Italiaanse ex), maar die stoplichten die hier omschreven werden, heb ik echt nog nooit gezien, hoor. Er wordt wat temperamentvoller gereden hier en daar, maar verder is er weinig verschil met NL, hoor. Enne..... ik zou in augustus in het noordelijk deel van Italie zeker van tevoren boeken (heel Italie heeft vakantie die maand), in het zuidelijke deel heb je meer kans op vrije plekkies. Tolwegen zou ik niet contant betalen, is inderdaad veel gedoe, maar het kan wel (er zit meestal wel een mannetje/vrouwtje in het hokkie). Verder is het een heerlijk land, mooie gebieden, lekker eten en vaak ook lekker weer. Veel plezier!!!
Die stoplichten nog nooit gezien hier.... Ze rijden als malloten dat dan weer wel. Cash betalen van de tol is niet aan te raden, vaak sta je dan lang in de file, terwijl je met credit Card een veel kortere rij hebt.
Oh dan ik dus beter met creditcard de tol betalen, hoe werkt dat?
Je rijdt naar het poortje, tolkaartje erin, creditcard erin, 'arrivederci' hoor je en je ccard komt er weer uit. Die doe je weer in je portemonnee, poort gaat open en rijden maar.

Eigenlijk net als in frankrijk.

Soms zit er iemand i het hokje, die geef je je tolkaartje en card, Even wachten, dan krijg je die weer terug, poort weer open en rijden maar.

Ongeveer zo.
Oh ja dat klopt, de rij van de creditcard was altijd lekker kort.

Krijg nu plots ook zin om de auto in te stappen naar Italie :-) Dan kan ik even kijken hoelang de rij is voor je. Wil je nog meer weten? Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven