Vakantie tips gevraagd

07-01-2014 14:50 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voorheen boekten we vaak last minute of reden we op de bonnefooi ergens naartoe (Frankrijk, België, Spanje). Dit jaar zitten we voor het eerst vast aan de schoolvakanties en ik heb begrepen dat je op tijd moet boeken wil je in het hoogseizoen nog op een leuke plek terecht komen.

Ons idee is om naar een plaats aan de kust te gaan (bijv. Toscane), het liefst op loopafstand van het strand en een leuk dorp of stad. Ik zie wel vakantiehuizen en campings, maar die liggen allemaal zo geïsoleerd en dat benauwd me een beetje. Ik vind het juist zo leuk 's avonds lekker naar een dorpje te lopen, wat te gaan eten, en daarna nog een ijsje te eten. Zonder dat er nog iemand terug moet rijden of je een dure taxi moet nemen. Heeft iemand een geweldige tip voor een leuk vakantiehuis? Of een camping waar je tent of stacaravan kunt huren (liefst geen massale camping met animatie, waterparken e.d.).

Wensen:

-zwemmen op loopafstand (strand of zwembad)

-dorp of stad op loopafstand

-ergens waar het lekker warm is in juli/aug

We zijn met z'n vieren (2 volwassenen + tweeling van 4). We denken eraan met de auto te gaan, maar vliegen is ook geen probleem.

Wie heeft er tips?
Eerste tip: je zit nog niet vast aan de schoolvakanties totdat je kinderen 5 zijn (of worden ze dat al snel?).
Gardameer aan de noordkant zit een leuke kleinschalige camping in Torbole waar je ook huisjes kan huren.
Misschien gekke suggestie, maar ik zou eens zoeken op wat eilanden. Je betaalt er iets meer voor, maar ze zijn vaak ingericht op wat jij wil hebben. Ik weet dat dat iig het geval is bij de waddeneilanden (hebben mijn ouders jarenlang gedaan met mij en mijn broertje, ging prima).

Andere tip: ik weet dat er sites bestaat waar particulieren hun (2e) huis(je) verhuren. Zoek daar eens goed op. Het is een paar uur werk (of een paar dagen/avonden) maar wij hebben zo vaak heel leuke huisjes gevonden, midden in het centrum van leuke dorpjes.

Ook een mogelijkheid: zoek eerst het gebied uit waar je heen wil, of de stad/het dorpje waar je in/bij wil zitten, en ga dan pas op huisjesjacht.
Peschiera del Garda, Porto Santa Margherita of Levico Terme?
Bedankt voor alle tips! Ik ga ernaar kijken.

@blueeyes: De afgelopen 2 jaar zijn we in Nederland en België geweest, helaas 2x een vakantie waar de regen met bakken de lucht uit kwam, dus dit keer gaan we wat verder :-) De particuliere huizensites vind ik een goeie tip.

@TiaDalma, klopt, ze zijn officieel pas leerplichtig vanaf hun 5e, (ze worden in augustus 4) alleen is het kinderdagverblijf gesloten in de zomervakantie en ik vind het zo zielig om ze naar de bso te laten gaan, voordat ze op school begonnen zijn. Helaas ook geen opa's en oma's die bij kunnen springen die periode.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven