Vakantie valt tegen
zaterdag 10 augustus 2019 om 01:24
We zijn bijna een week op vakantie. Nog een week te gaan. Zo voelt het. Hoewel ik er erg naar uit heb gekeken, valt deze vakantie mij tegen. We zijn met familie weg, die hun kinderen mee hebben. Handig, af en toe op elkaars kinderen passen. Maar in plaats daarvan entertain ik inmiddels hun kinderen en verzorg ik mn eigen twee baby's erbij. De verwachtingen bleken toch niet helemaal realistisch te zijn. Manlief geeft aan dat hij zijn vrijheid zo mist. Hij zou zo graag even niks aan zn hoofd hebben. We snappen beiden dat de vakantie nu ineens anders is, sinds we kinderen hebben maar op dit moment ben ik liever thuis. We zitten in een huisje, met weinig ruimte. Als de kinderen slapen zijn we verplicht bij familie in de woonkamer te zitten. Het gaat ons tegenstaan. Iedereen zit maar op zn scherm te kijken, tv aan.. niet bepaald ons idee van gezellig samenzijn.
Bovendien worden we steeds van commentaar voorzien over onze manier van "opvoeden" (waarom laat je je kinderen niet gewoon in slaap huilen?). Op dit moment voel ik me heel ellendig en zou ik t liefst vertrekken. Misschien moeten we bespreekbaar maken dat we andere verwachtingen hadden, maar dat durf ik niet zo goed. Sorry voor mijn klaagzang.. ik hoop op herkenning en tips!
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:18
Ja, deze viel mij ook al op.kadanz schreef: ↑10-08-2019 07:31Ach gossie, je man mist zijn vrijheid. Maar wacht eens even. Zijn vrijheid? Jullie vrijheid zal hij hopelijk bedoelen.
Het was al een kansloos plan om met een ander gezin in één huis te gaan zitten. Leuk idee maar de praktijk wijst anders uit. Geeft niet, ervaring rijker.
Wat ik niet snap is waarom jij alle zorg op je neemt. Waarom zijn de zorgtaken niet eerlijk verdeeld tussen jullie vieren? Dat is toch het hele idee geweest achter deze vakantie? Neem je die taak onbewust over omdat jij bij je tweeling wil zijn? Of drukken die drie anderen hun snor om van hun vrijheid te genieten?
Zijn ook zijn baby's.
Dus wat zit hij te miepen dan?
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:20
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:26
Dit snap ik niet.Pindakaasjes schreef: ↑10-08-2019 09:20Ik herken het wel hoor.
Afgelopen herfstvakantie nog met schoonfamilie in een een vakantiehuisje gezeten.
Het was voor mij nu ook echt de laatste keer.
Dagen in dat huisje op elkaars lip met als enig tijdverdrijf tv kijken.
Ik heb me echt zitten vervelen en ergeren.
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:30
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:32
Een poos terug zat ik een lang weekend in een huis met schoonfamilie. En hoe leuk ze ook zijn; nooit meer. Mijn dochter hield het hele huis wakker en wij konden er de hele nacht mee rondzeulen.. maar de rest klaagde het allerhardst. (Lees: degene die het verste weg lagen..)
'jeeetje ik kon echt niet slapen zeg, ik ben zo moe'
En overdag werd onze hele basis overhoop gegooid onder het mom 'het is vakantie/laat het ritme los/vroeger ging dat anders/wij weten het wel beter/Hoe meer entertainment hoe beter'. Waardoor wij dan in de nacht weer zaten met een oververmoeid en overprikkeld kind. Ja top. Nooit meer. Óf dat je helemaal hebt geregeld dat slaapjes/eten uitkomen zoals gepland en dat dan ineens alle plannen van tafel gingen en we iets totaal anders gingen doen. En dan wel klachten krijgen dat de baby er niet gezelliger op werd.
Heb er toen wel wat van gezegd en eerder vertrokken. Het kostte me meer dan het opleverde.
Ik zou dus ook lekker eerder naar huis gaan. Kwel jezelf niet onnodig langer. Maak nog wat van de vakantie. En geef je vent een schop.
En overdag werd onze hele basis overhoop gegooid onder het mom 'het is vakantie/laat het ritme los/vroeger ging dat anders/wij weten het wel beter/Hoe meer entertainment hoe beter'. Waardoor wij dan in de nacht weer zaten met een oververmoeid en overprikkeld kind. Ja top. Nooit meer. Óf dat je helemaal hebt geregeld dat slaapjes/eten uitkomen zoals gepland en dat dan ineens alle plannen van tafel gingen en we iets totaal anders gingen doen. En dan wel klachten krijgen dat de baby er niet gezelliger op werd.
Heb er toen wel wat van gezegd en eerder vertrokken. Het kostte me meer dan het opleverde.
Ik zou dus ook lekker eerder naar huis gaan. Kwel jezelf niet onnodig langer. Maak nog wat van de vakantie. En geef je vent een schop.
discover wijzigde dit bericht op 10-08-2019 09:34
12.09% gewijzigd
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:33
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:41
Dit zou ik ook doen. Gewoon eigen plan trekken en wie wil aansluiten is welkom. En dan iedere dag iets ondernemen, eventueel wat boodschappen halen voor het avondeten (“wij gaan voor jullie koken, passen jullie even op Kwik en Kwak” en dan meteen even samen ergens koffie drinken). ‘s Avonds samen met man gewoon een spelletje pakken en vragen wie er mee wil doen. Wijntje erbij en maak het voor jezelf gezellig.tiramisuusje schreef: ↑10-08-2019 03:24Oh dit is heel herkenbaar. Wat wij doen om zulke vakanties leuk te maken is het volgende:
-iedere dag zo vroeg mogelijk het huis uit met onze kinderen. Kinderen in draagzak of kinderwagen, ruim ingepakte luiertas mee en gaan. We zijn eigenlijk bijna altijd eerder klaar dan de anderen en we hebben dan al besloten waar we heen gaan (meestal wandelen ergens, zwembad, of eventueel een stadje bezoeken). Wie op tijd klaar is en mee wil mag mee, ook neefjes/nichtjes zonder hun ouders, maar we gaan niet wachten en gaan ook niet onze plannen aanpassen aan andermans wensen.
Dan komen we meestal vroeg in de middag weer terug. Dat is een goed moment om even kiddie te drinken met de familie en bij te kletsen en daarna eventueel koken (Ik weet niet hoe jullie dat geregeld hebben).
Ook voor ‘s avonds bedenk met z’n tweeen wat jullie willen doen: spelletje, boekje, wijntje, whatever, en doe wat jullie willen doen, maar biedt de anderen aan mee te doen.
-bij ieder ongevraagd advies over hoe je je kinderen op moet voeden zeg je ‘mmmm, oh ja, interessant’ of iets dergelijks en doet gewoon wat je zelf het beste vindt.
Uiteindelijk komt het er op neer dat je zelf samen eerst moet beslissen wat júllie willen en dan aan de anderen aanbieden om mee te doen.
Als je steeds in een groep wil gaan beslissen wat jullie zouden willen doen Met z’n Allen wordt er of nooit iets besloten, of wordt het heel frustrerend voor degenen die nooit hun zin krijgen.
Dit is hoe Ik onze jaarlijkse zomer vakantie Met de gehele bemoeizuchtige schoonfamilie dragelijk maak. En wat blijkt: wij doen altijd vele malen meer activiteit een dan de andere familieleden en hebben het best naar onze zin.
Wat je vooral niet moet doen: alles samen beslissen en elkaar gaan zitten aankijken tot er iemand met een geniaal idee komt en iedereen het met elkaar eens is. Of je ergeren aan de rest die naar omroep max zit te staren terwijl jullie gezellig rummicubben.
zaterdag 10 augustus 2019 om 11:09
Met 2 baby's op vakantie gaan is sowieso geen goed idee, laat staan met nog een familie erbij in hetzelfde huisje.
En je man mist de vrijheid? Okeeeee. Hij went er maar aan voor de komende 15 jaar.
Wij gaan nooit met anderen, lekker ons eigen plan trekken zonder rekening te houden met. Pak je koffers in en ga.
En je man mist de vrijheid? Okeeeee. Hij went er maar aan voor de komende 15 jaar.
Wij gaan nooit met anderen, lekker ons eigen plan trekken zonder rekening te houden met. Pak je koffers in en ga.
ik geef mn bek ook maar een douw
zaterdag 10 augustus 2019 om 11:38
Ik heb dat eerlijk gezegd nooit begrepen, met familie op vakantie gaan. Niet met schoonfamilie en niet met mijn eigen familie. Maar goed daar heb je nu natuurlijk niks meer aan. Zie het als een les voor een volgende keer: nooit meer doen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
zaterdag 10 augustus 2019 om 11:43
En sowieso nooit meer in gedeelde accommodatie. Je eigen plan kunnen trekken en rust hebben is belangrijk, maar goed, dat zit er met 2 babies waarschijnlijk toch niet echt in. Of dacht je juist te kunnen profiteren van dat andere stel als oppas zodat je ook af en toe 'ns even alleen of met z'n twee de hort op kunt? Dan gewoon wat assertiever worden en de babies aan dat andere stel overlaten en de volgende dag op hun koters passen zodat zij een keer vrij hebben.
zaterdag 10 augustus 2019 om 12:01
Wij zijn al paar keer met vrienden op vakantie gegaan.
We trekken idd ons eigen plan voor de ochtend en de dag maar eten 's avonds wel samen. Soms gaan de mannen alleen op stap, soms de vrouwen en ook wel vriend en ik en mijn man met vriendin, maar die laaste combi is dan meestal voor boodschappen
Wij kunnen dus allevier goed met elkasr opschieten en onze kinderen ook, maar zitten niet constant op elkaars lip. Tijdens de vakantie spreken we ook één dag af dat we op elkaars kinderen letten. Dat is zowel gezellig als relaxed, en ook leuk om in het buitenland uit eten te kunnen met mijn man.
We hebben accomodatie naast elkaar maar niet samen, of appartementjes in hetzelfde complex, of dat wij met onze camper gaan en zij iets huren op de camping. Vandaar dat we de ochtend/dag op eigen tempo kunnen doen.
Ik denk niet dat we dat met alle vriendenstellen zouden kunnen hoor
Maar als ik jou was zou ik zoals hierboven al geadviseerd wordt de avond van te voren met je man een plan maken. En als je al opgepast hebt, op een vriendelijke manier jouw '' vrije tijd'' claimen. Als je teminste je tweeling met gerust hart achter laat.
Succes! Ik hoop dat je toch nog een beetje kan ontspannen deze vakantie!
We trekken idd ons eigen plan voor de ochtend en de dag maar eten 's avonds wel samen. Soms gaan de mannen alleen op stap, soms de vrouwen en ook wel vriend en ik en mijn man met vriendin, maar die laaste combi is dan meestal voor boodschappen
Wij kunnen dus allevier goed met elkasr opschieten en onze kinderen ook, maar zitten niet constant op elkaars lip. Tijdens de vakantie spreken we ook één dag af dat we op elkaars kinderen letten. Dat is zowel gezellig als relaxed, en ook leuk om in het buitenland uit eten te kunnen met mijn man.
We hebben accomodatie naast elkaar maar niet samen, of appartementjes in hetzelfde complex, of dat wij met onze camper gaan en zij iets huren op de camping. Vandaar dat we de ochtend/dag op eigen tempo kunnen doen.
Ik denk niet dat we dat met alle vriendenstellen zouden kunnen hoor
Maar als ik jou was zou ik zoals hierboven al geadviseerd wordt de avond van te voren met je man een plan maken. En als je al opgepast hebt, op een vriendelijke manier jouw '' vrije tijd'' claimen. Als je teminste je tweeling met gerust hart achter laat.
Succes! Ik hoop dat je toch nog een beetje kan ontspannen deze vakantie!
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:45
Op dit moment liggen we ergens in een hangmat met de kids. Bevalt prima zo. Thanks voor alle tips! Wij gaan idd meer ons eigen plan trekken. En we hebben ervan geleerd: we doen dit nooit meer. Het idee was om elkaar zo nu en dan wat te ontlasten wat betreft de kinderen. Maar als onze kids huilen vinden ze t al irritant. Tsja, t zijn baby's...
Na t weekend kijken we of we nog willen blijven of vertrekken. Wil niet helemaal uitgeblust terug op mijn werk komen.
Na t weekend kijken we of we nog willen blijven of vertrekken. Wil niet helemaal uitgeblust terug op mijn werk komen.
zaterdag 10 augustus 2019 om 13:48
Even een korte toelichting op de accomodatie: het is 1 groot huis maar de onderste verdieping heeft zn eigen ingang.. daar zitten wij. Ook eigen keuken en badkamer, maar het is meer een studio. Dus als kinderen slapen kunnen we daar niet relaxt zitten. Misschien vanavond dik vest aan en lekker buiten aan de wijn...
zaterdag 10 augustus 2019 om 19:18
Sophie, naar voor jullie. Maak er nu het beste van met man en kinderen.
Eigen plan trekken en niet meer laten lenen als oppas wanneer dat andersom niet ook bespreekbaar is.
Soms ga je mee in plannen omdat je denkt dat iets meevallen kan, leuker kan zijn dan je denkt, je uitgaat van goodwill van de ander en je je niet bij voorbaat negatief wil opstellen. Ik hoor om mij heen vaak positiefs over gezamenlijke vakanties. Zelf lijkt het me niet leuk.
Lees hier veel bruikbare tips.
Ga ervan uit dat je partner zich niet zozeer beperkt voelt tav jou en de kinderen, veel meer tav het andere stel met kinderen. Begrijpelijk wanneer verwachtingen zo zeer divers zijn. Blijkbaar is het geen gezamenlijke-vakantie-match.
Zie het zo....geen vakanties samen, de rest van het jaar op vriendelijke voet anderzijds wel haalbaar.
Succes.
Eigen plan trekken en niet meer laten lenen als oppas wanneer dat andersom niet ook bespreekbaar is.
Soms ga je mee in plannen omdat je denkt dat iets meevallen kan, leuker kan zijn dan je denkt, je uitgaat van goodwill van de ander en je je niet bij voorbaat negatief wil opstellen. Ik hoor om mij heen vaak positiefs over gezamenlijke vakanties. Zelf lijkt het me niet leuk.
Lees hier veel bruikbare tips.
Ga ervan uit dat je partner zich niet zozeer beperkt voelt tav jou en de kinderen, veel meer tav het andere stel met kinderen. Begrijpelijk wanneer verwachtingen zo zeer divers zijn. Blijkbaar is het geen gezamenlijke-vakantie-match.
Zie het zo....geen vakanties samen, de rest van het jaar op vriendelijke voet anderzijds wel haalbaar.
Succes.
zaterdag 10 augustus 2019 om 21:30
Pindakaasjes schreef: ↑10-08-2019 09:20Ik herken het wel hoor.
Afgelopen herfstvakantie nog met schoonfamilie in een een vakantiehuisje gezeten.
Het was voor mij nu ook echt de laatste keer.
Dagen in dat huisje op elkaars lip met als enig tijdverdrijf tv kijken.
Ik heb me echt zitten vervelen en ergeren.
zaterdag 10 augustus 2019 om 21:31
Met een baby (meervoud nog meer denk ik) op vakantie gaan vond ik sowieso een cultuurshock. Je verwacht ontspannen op vakantie te gaan, en dan zijn ze er nog steeds en moet je nog steeds van alles
Ik snap je man dus heel goed, en dat gevoel geeft ook niet.
Je moet er wel voor proberen te zorgen dat je vakantie zo ontspannen mogelijk wordt denk ik, zeker als je straks gewoon weer moet werken. Ik ben dol op kamperen, maar met kinderen is het gewoon minder ontspannen dan een huisje, dus we doen een huisje. Als met je schoonfamilie op vakantie zijn meer energie kost, en je hebt nu geen alternatief, dan zou ik lekker naar huis gaan.
Je moet er wel voor proberen te zorgen dat je vakantie zo ontspannen mogelijk wordt denk ik, zeker als je straks gewoon weer moet werken. Ik ben dol op kamperen, maar met kinderen is het gewoon minder ontspannen dan een huisje, dus we doen een huisje. Als met je schoonfamilie op vakantie zijn meer energie kost, en je hebt nu geen alternatief, dan zou ik lekker naar huis gaan.