Vakantie valt tegen

10-08-2019 01:24 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn bijna een week op vakantie. Nog een week te gaan. Zo voelt het. Hoewel ik er erg naar uit heb gekeken, valt deze vakantie mij tegen. We zijn met familie weg, die hun kinderen mee hebben. Handig, af en toe op elkaars kinderen passen. Maar in plaats daarvan entertain ik inmiddels hun kinderen en verzorg ik mn eigen twee baby's erbij. De verwachtingen bleken toch niet helemaal realistisch te zijn. Manlief geeft aan dat hij zijn vrijheid zo mist. Hij zou zo graag even niks aan zn hoofd hebben. We snappen beiden dat de vakantie nu ineens anders is, sinds we kinderen hebben maar op dit moment ben ik liever thuis. We zitten in een huisje, met weinig ruimte. Als de kinderen slapen zijn we verplicht bij familie in de woonkamer te zitten. Het gaat ons tegenstaan. Iedereen zit maar op zn scherm te kijken, tv aan.. niet bepaald ons idee van gezellig samenzijn. ;) Bovendien worden we steeds van commentaar voorzien over onze manier van "opvoeden" (waarom laat je je kinderen niet gewoon in slaap huilen?). Op dit moment voel ik me heel ellendig en zou ik t liefst vertrekken. Misschien moeten we bespreekbaar maken dat we andere verwachtingen hadden, maar dat durf ik niet zo goed. Sorry voor mijn klaagzang.. ik hoop op herkenning en tips!
Alle reacties Link kopieren
Sophie990 schreef:
10-08-2019 13:48
Even een korte toelichting op de accomodatie: het is 1 groot huis maar de onderste verdieping heeft zn eigen ingang.. daar zitten wij. Ook eigen keuken en badkamer, maar het is meer een studio. Dus als kinderen slapen kunnen we daar niet relaxt zitten. Misschien vanavond dik vest aan en lekker buiten aan de wijn...
Go with the flow.

Dat is sowieso de allerbeste tip in opvoedland. Je bent moe, je hebt met twee kinderen vast een slaaptekort en bij de familie zitten trekt jullie niet. Dus waarom dan niet gewoon lekker naar bed gaan als de kinderen slapen? Die ukkies boeit het doorgaans niet als je nog wat rommelt in huis, dus ga lekker douchen en duik daarna met een boekje het bed in. Ben je morgen lekker fit en uitgeslapen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Nemen jullie inmiddels meer zelf het initiatief en hoe bevalt het?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat :)
Alle reacties Link kopieren
Sophie990 schreef:
10-08-2019 01:24
Als de kinderen slapen zijn we verplicht bij familie in de woonkamer te zitten.
Verplicht?
Hoezo? Krijg je straf als je het niet doet?
Niet l*llig bedoeld, hoor?
Doe waar je zin in hebt, red wat er te redden valt.
En doe volgend jaar iets anders.
Het is wat het is.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
De tweede week is beter bevallen. We hebben aangegeven wat we anders zouden willen en voor mij wel goed om aan te geven wat ik wilde... Dit heeft goed uitgepakt, er is zelfs een paar keer opgepast! Uiteindelijk zijn we een dag eerder weggegaan en het is heerlijk om weer thuis te zijn... daar gedijen we allemaal het beste op dit moment. ;)
Goed dat jullie het aangegeven hebben. Zo zie je maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Wij deden het vroeger eens per jaar. Een week of midweek.
Mijn ouders, mijn zusje met haar man, en ik met de mijne.
Wij huurden meestal 3 huisjes naast elkaar op een Landal park of zoiets.
Dan heb je toch je eigen ruimte.
Scheelt een stuk.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven