Vakantieadvies rustige bestemming?

08-04-2011 12:01 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei hebben aanstaande en ik 3 weken vrij. We willen graag weg, maar komen er maar niet uit waarheen we zouden kunnen gaan.

Wat we zoeken:

-zon

-bvk strand

-wel iets te zien in de omgeving

-auto of vliegtuig mag allebei

-niet te duur (we sparen voor een bruiloft )

-rustig, niet massaal toeristisch

Iemand een gouden tip, buiten de platgetreden paden? Ook op Elizawashere kunnen we namelijk maar moeilijk kiezen, omdat we niet bekend zijn met de bestemmingen.

En om nog even in forumstemming te blijven: HELPPPPP ?!?!
tja, dat kan natuurlijk alles zijn, Wil je binnen of buiten Europa?

Ik heb goede ervaringen met vakantiewoningen, appartementen, is meestal goedkoper omdat je ook zelf kunt koken. Ik ben zelf een groot Oostenrijk fan, natuurlijk omdat ik er woon. Je zou het kunnen combineren met eventueel Slovenie, Italie of tsjechie, afhankelijk ook wat voor weer het dan is natuurlijk. Strand zoals in Italie heb je in Oostenrijk natuurlijk niet, maar wel veel meren in het zuiden, en als je dan even doorrijdt ben je ook zo aan het Gardameer.
Wat is bvk strand?
Bij voorkeur?
oh, ik zie het al: bij voorkeur!

Ik zou lekker naar Turkije gaan... naar de Egeïsche zee. Mooie hotels, lekker weer in mei, nog niet heel erg druk en duur in mei.
Azoren!?
Gozo, was jaren geleden iig heerlijk rustig.
Misschien ergens in de Algarve in Portugal? Zolang je wegblijft uit Albufeira is het niet te toeristisch en het is ideaal om een auto te huren en de hele Algarve te verkennen, zeer mooie streek met heel veel mooie kleine baaitjes.
Toscane! Of iets in die richting (Italië). In die periode is het weer er vaak al erg lekker, qua toerisme nog niet zo druk, en er is zeker voldoende te zien in de buurt!
In mei is 't toch nergens al echt druk?

3 weken is best lang, zou je buiten Europa weg willen?
Malta, klein maar fijn...
@pimpelmeesje: Nee, inderdaad, maar dan vind ik het juist een mooie gelegenheid om een plek te bezoeken die anders wel heel druk is. Bijv. Kreta, of zoals gezegd, Toscane.. waar je in toeristischere periodes struikelt over de hollanders
Bvk is inderdaad bij voorkeur.

Italie zijn we al vaak geweest, maar Toscane spreekt ons wel altijd aan.

In Portugal zijn we nog nooit geweest, dus misschien is dat wel een goede optie. Buiten Europa kan ook prima, mits het qua kosten niet de spuigaten uitloopt.

Gozo ga ik eens even googlen, Malta is wellicht ook nog een goed idee.
Ipv Malta zou ik eerder voor Cyprus kiezen. Ik vond Malta het meest smerige van alles waar ik geweest ben. Met name door het achterlaten van bbq-resten etc. van locals daar waar bij de kust dus veel ongedierte op af kwam. Bovendien vond ik ze ongastvrij i.t.t. Cyprus.
Als je dan kijkt naar Malta, kijk dan ook even naar de Azoren. Is minder 'bekend' dan Malta geloof ik en ook echt heerlijk.
mijn favoriet www.macedonia-timeless.com
Bali
Ik zou gaan voor Thailand of cyprus, maar dat ligt er een beetje aan wat budgettechnisch haalbaar is. Wat vind jij niet duur?

Azoren zag ik ook net staan, maar volgens mij is het weer dan nog niet echt lekker daar (sowieso erg wisselvallig) en de zee is ijzig koud!
Zuid kreta via ross holidays (kleinschalige appartementen)

Ibiza (en dan niet in ibiz stad of san antonio, maar zoeken naar iets kleinschaligs, finca ofzo).

La gomera (auto huren en rondtrekken, niet om op 1 plaats te blijven, stranden zijn niet nr 1 maar wel genoeg te zien. Stond mooi artikel in de columbus-magazine van een maand of wat geleden).
Je zou het niet denken, maar Polen is ook erg mooi en in de dorpen ook heel rustig. En er is zon.

& heel goedkoop!
Griekenland, en dan een klein eiland dat je bij voorkeur niet rechtstreeks kunt bereiken. Wij zijn een aantal jaren terug op Thassos geweest, dat is een hele onderneming (vliegen, bus, boot, taxi), maar daardoor wordt het niet overspoeld met massatoerisme. Wij vonden het een erg leuk eiland, kleine dorpjes, geen hoogbouw, mooie stranden en blauwe zee. En wel weer zo toeristisch dat er wel leuke restaurantjes aan de kleine boulevards zijn.
..
quote:elninjoo schreef op 08 april 2011 @ 16:47:

BaliHelemaal mee eens. Lekker weer, lekker eten, redelijk rustig, mooie stranden, veel variatie en je kunt het ook nog es heel goedkoop doen als je wilt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven