Vakantieadvies rustige bestemming?
vrijdag 8 april 2011 om 12:01
In mei hebben aanstaande en ik 3 weken vrij. We willen graag weg, maar komen er maar niet uit waarheen we zouden kunnen gaan.
Wat we zoeken:
-zon
-bvk strand
-wel iets te zien in de omgeving
-auto of vliegtuig mag allebei
-niet te duur (we sparen voor een bruiloft )
-rustig, niet massaal toeristisch
Iemand een gouden tip, buiten de platgetreden paden? Ook op Elizawashere kunnen we namelijk maar moeilijk kiezen, omdat we niet bekend zijn met de bestemmingen.
En om nog even in forumstemming te blijven: HELPPPPP ?!?!
Wat we zoeken:
-zon
-bvk strand
-wel iets te zien in de omgeving
-auto of vliegtuig mag allebei
-niet te duur (we sparen voor een bruiloft )
-rustig, niet massaal toeristisch
Iemand een gouden tip, buiten de platgetreden paden? Ook op Elizawashere kunnen we namelijk maar moeilijk kiezen, omdat we niet bekend zijn met de bestemmingen.
En om nog even in forumstemming te blijven: HELPPPPP ?!?!
vrijdag 8 april 2011 om 12:07
tja, dat kan natuurlijk alles zijn, Wil je binnen of buiten Europa?
Ik heb goede ervaringen met vakantiewoningen, appartementen, is meestal goedkoper omdat je ook zelf kunt koken. Ik ben zelf een groot Oostenrijk fan, natuurlijk omdat ik er woon. Je zou het kunnen combineren met eventueel Slovenie, Italie of tsjechie, afhankelijk ook wat voor weer het dan is natuurlijk. Strand zoals in Italie heb je in Oostenrijk natuurlijk niet, maar wel veel meren in het zuiden, en als je dan even doorrijdt ben je ook zo aan het Gardameer.
Ik heb goede ervaringen met vakantiewoningen, appartementen, is meestal goedkoper omdat je ook zelf kunt koken. Ik ben zelf een groot Oostenrijk fan, natuurlijk omdat ik er woon. Je zou het kunnen combineren met eventueel Slovenie, Italie of tsjechie, afhankelijk ook wat voor weer het dan is natuurlijk. Strand zoals in Italie heb je in Oostenrijk natuurlijk niet, maar wel veel meren in het zuiden, en als je dan even doorrijdt ben je ook zo aan het Gardameer.
vrijdag 8 april 2011 om 13:43
Bvk is inderdaad bij voorkeur.
Italie zijn we al vaak geweest, maar Toscane spreekt ons wel altijd aan.
In Portugal zijn we nog nooit geweest, dus misschien is dat wel een goede optie. Buiten Europa kan ook prima, mits het qua kosten niet de spuigaten uitloopt.
Gozo ga ik eens even googlen, Malta is wellicht ook nog een goed idee.
Italie zijn we al vaak geweest, maar Toscane spreekt ons wel altijd aan.
In Portugal zijn we nog nooit geweest, dus misschien is dat wel een goede optie. Buiten Europa kan ook prima, mits het qua kosten niet de spuigaten uitloopt.
Gozo ga ik eens even googlen, Malta is wellicht ook nog een goed idee.
vrijdag 8 april 2011 om 13:50
zaterdag 9 april 2011 om 00:59
Zuid kreta via ross holidays (kleinschalige appartementen)
Ibiza (en dan niet in ibiz stad of san antonio, maar zoeken naar iets kleinschaligs, finca ofzo).
La gomera (auto huren en rondtrekken, niet om op 1 plaats te blijven, stranden zijn niet nr 1 maar wel genoeg te zien. Stond mooi artikel in de columbus-magazine van een maand of wat geleden).
Ibiza (en dan niet in ibiz stad of san antonio, maar zoeken naar iets kleinschaligs, finca ofzo).
La gomera (auto huren en rondtrekken, niet om op 1 plaats te blijven, stranden zijn niet nr 1 maar wel genoeg te zien. Stond mooi artikel in de columbus-magazine van een maand of wat geleden).
zaterdag 9 april 2011 om 12:04
Griekenland, en dan een klein eiland dat je bij voorkeur niet rechtstreeks kunt bereiken. Wij zijn een aantal jaren terug op Thassos geweest, dat is een hele onderneming (vliegen, bus, boot, taxi), maar daardoor wordt het niet overspoeld met massatoerisme. Wij vonden het een erg leuk eiland, kleine dorpjes, geen hoogbouw, mooie stranden en blauwe zee. En wel weer zo toeristisch dat er wel leuke restaurantjes aan de kleine boulevards zijn.
..