Vakantieblunders

09-07-2020 09:08 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vakantie ziet er dit jaar anders uit dan normaal. De sfeer is toch wat minder ontspannen.
Met weemoed zat ik oude albums door te bladeren. (Ja, uit de tijd dat je 2 fotorolletjes van 24 mee nam, weloverwogen foto's maakte en bij thuiskomst die rolletjes moest laten ontwikkelen. En vervolgens moest je een week wachten om te ontdekken dat de helft mislukt was).
En bij elke vakantie waren er momenten waar we toen hard om moesten lachen.... of juist achteraf, nu dus, pas hard om kunnen lachen.
Schrijf hier je blunders van je af.

Toevoeging: vakantieleed mag ook hoor. Ik zie in de reacties ook nogal wat leed voorbij komen, waar, achteraf, nog wel om gelachen kan worden!


TO trapt af;

* alles voor een bruine kleur, aan de eerste avond zó verbrand dat we 3 dagen geen shirtje konden verdragen. Veel stappen zat er niet bij.
* op vakantie met een vriendje, in een dronken bui werden er enkele naaktfoto's genomen (geen extreme dingen), die rolletjes werden ontwikkeld in het dorp, bij de fotograaf (die weer bevriend was met mijn schoonouders). De fotograaf keek de foto's even voor ons na.... waar wij bij stonden.
* blunder van anderen; het hotel tegenover ons had ruime balkons. Een stelletje aan de overkant vergat even dat we gewoon mee konden kijken terwijl ze de liefde bedreven. Wij waren niet de enigste die het zagen.
* vanuit de zee terugstrompellen naar mijn handdoekje, neerploffen en de oogjes dicht.
Even later werd ik gewekt, lig ik gewoon een paar plekken ernaast en dus op iemand anders zijn handdoek.
Bleek dat stelletje ook in ons hotel te zitten. Schaamde mij telkens diep.
thanx wijzigde dit bericht op 09-07-2020 20:24
4.70% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
dolfje schreef:
12-07-2020 16:34
Hoezo blunder van het hotel? Blunder van je schoonzus. Ze had gewoon zelf die voucher moeten geven in plaats van het hele mapje.
Precies. Zulke dingen zijn je eigen verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Uh nee, de hostess gaf aan dat we het hele mapje en ons paspoort moesten overhandigen.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
takkentrol schreef:
12-07-2020 16:39
Uh nee, de hostess gaf aan dat we het hele mapje en ons paspoort moesten overhandigen.
Ja maar je checkt zelf toch ook zoiets wel mag ik hopen ?
Avond voor vertrek kijk ik alles na hoor eigen verantwoording ook .
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 12-07-2020 16:45
0.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat kan zo’n hostess wel willen maar dan controleer je toch of het goed gegaan is?
Alle reacties Link kopieren
twee weken meivakantie en het vertrek verliep nogal chaotisch. Dochter (destijds 9) sprong op het laatste moment snel de auto in en hup op pad. Op de plek van bestemming blijkt dat dochter geen schoenen aan had getrokken omdat ze dacht dat ik die altijd wel inpakte. En ik had deze keer nu net geen extra schoenen, slippers of wat dan ook voor dochter ingepakt, stom.

kortom, op bestemming en dochter liep op blote voeten zonder schoenen. :O
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Bijna-blunder: Wij waren op La Palma en gingen mee met een dolfijnentocht. Midden op de oceaan mochten we van de boot duiken om lekker te zwemmen. Eenmaal weer aan boord constateerde vriend dat de sleutel van de huurauto in de open broekzak van zijn zwembroek zat. Geluk gehad dus, het was daar een paar kilometer diep :P ...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden eens een huisje in Duitsland geboekt in een of ander klein dorpje. Dit was ruim voor de tijd van Tomtoms en Google Maps, toen je gewoon met een papieren wegenkaart op schoot op vakantie ging. Bij aankomst konden we het adres nergens vinden en niemand in het dorpje kende die straatnaam.

Bleek dat er een ander dorpje met dezelfde naam bestond.... 300 km verderop en daar stond ons vakantiehuisje.
..
Alle reacties Link kopieren
Nou daar kan ik kort over zijn. Paar jaar geleden in Spanje met de hond. Toen ik op de terugreis op de luchthaven stond, bleek dat ik het deurtje van de bench in huis had laten liggen. Wat waren mijn ouders pissig zeg ;-( Volgens mij dachten ze dat ik het express had gedaan. Vliegtuig dus gemist maar ik kon nog wel met latere vlucht mee. Maar stom was het wel!
Alle reacties Link kopieren
@reizigster2004 ,lol! Hier ook iets met een soort naamsverwarring uit het pre-tomtom tijdperk :@@:
In m'n studententijd met een vriendin een spotgoedkope busreis geboekt.Voor paar tientjes een retourtje naar Zuid-Frankrijk ( terug 2 weken later). Aan dat prijskaartje zat wel een nadeel.De bussen leken wel soort primitieve stadsbussen,je kwam geradbraakt aan.En de aankomst was in een klein stadje aan de kust,maar midden in nacht.Maar ok,jong en student dus niet zeuren.Bovendien allebei met eindexamen middelbare school ook Frans gedaan,dus we zouden ons altijd redden,ook s'nachts (dachten we) :cheer:
Middernacht idd op plaats van bestemming.Maar op onze stadskaart was geen camping te vinden.Dan maar 1 nacht in een hotel,ondanks een heel krap budget.Op de kaart naar een hotel gezocht waarvan we gokten dat er iig nog plek was.Kilometer of 7 verderop,was het Hotel de Ville.Klonk prima,dus met rugzakken van 20 kilo die 7 km s'nachts nog gelopen (na een slopende busreis van 20 uur). Stonden we na 2 uur sjouwen en compleet bekaf,midden in de nacht voor een gesloten stadhuis.Hotel de Ville betekent in Frans dus het stadhuis :facepalm:
Wat voelden we ons toen werkelijk SUPERstom (pas toen herinnerden we dat ons) :bonk: :bonk:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
och volgens mij gebeurde dat in het tomtomtijdperk even vaak. Type de naam in en rijden maar. met die oude kaarten had je nog wat overzicht. Hoewel ik eens met een vriend op vakantie was, en ik moest kaart lezen. Was de Michelin gids, zo een waarvoor je iedere 20 km een andere bladzijde moest zoeken,dus een leuke kaart als je in dezelfde omgeving bleef, niet voor 200 km rijden. Bedenk dan ook dat vriend nogal zuinig was, en een hele oude kaart had, want die was nog heel goed (op alle wegen na die er nog niet opstonden) en ik dus geen oriëntatievermogen heb.
Kun je je voorstellen hoe gezellig die ritjes waren?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik was samen met mijn man en neefje van destijds 6-7 jaar bij een landal park. Neefje en ik waren vroeg wakker en besloten oom Patrick te verwennen met verse broodjes en uitgebreid ontbijt.
Beide snel aangekleed en hop de natuur in, op naar het winkeltje met verse broodjes. We liepen dus door een soort bos en ineens voelde ik een muis in de pijp van mijn broek. O_O Ik begin te gillen en als een gek te schudden met het betreffende been. Neefje ziet idd een bolling in de broek en roept: "Tante IBI, doe je broek uit!"
Dus ja ik doe snel mijn broek uit (middenin de natuur) en inderdaad er vloog direct iets uit mijn broekpijp. Het was echter zeker geen muis maar een sok. :facepalm: Een sok die er van de vorige dag inzat en ik niet gezien had omdat ik zo stil mogelijk mij wilde aankleden.
Het is nog altijd een grap tussen mij en mijn neefje.

En met mijn man was ik op vliegvakantie gegaan, geboekt via een reisbureau. Net aangekomen en we wilde de omgeving verkennen. Uiteraard verdwaald, geen punt tegenwoordig hebben we overal internet dus ik zet google maps aan. Wat is het adres? Uh geen idee. Hoe heet het hotel dan zoeken we het adres op. Uh geen idee. En dus ook echt niet op kunnen komen he. :O
Uiteindelijk het reisbureau gebeld met de vraag hoe het hotel eigenlijk heet. :idee: Ze moest wel erg lachen en zei: "Dit is de eerste keer dat iemand hiervoor belt vanuit het land van de bestemming." Voelde me zo suf.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
14-07-2020 15:09
Ik was samen met mijn man en neefje van destijds 6-7 jaar bij een landal park. Neefje en ik waren vroeg wakker en besloten oom Patrick te verwennen met verse broodjes en uitgebreid ontbijt.
Beide snel aangekleed en hop de natuur in, op naar het winkeltje met verse broodjes. We liepen dus door een soort bos en ineens voelde ik een muis in de pijp van mijn broek. O_O Ik begin te gillen en als een gek te schudden met het betreffende been. Neefje ziet idd een bolling in de broek en roept: "Tante IBI, doe je broek uit!"
Dus ja ik doe snel mijn broek uit (middenin de natuur) en inderdaad er vloog direct iets uit mijn broekpijp. Het was echter zeker geen muis maar een sok. :facepalm: Een sok die er van de vorige dag inzat en ik niet gezien had omdat ik zo stil mogelijk mij wilde aankleden.

Het is nog altijd een grap tussen mij en mijn neefje.

En met mijn man was ik op vliegvakantie gegaan, geboekt via een reisbureau. Net aangekomen en we wilde de omgeving verkennen. Uiteraard verdwaald, geen punt tegenwoordig hebben we overal internet dus ik zet google maps aan. Wat is het adres? Uh geen idee. Hoe heet het hotel dan zoeken we het adres op. Uh geen idee. En dus ook echt niet op kunnen komen he. :O
Uiteindelijk het reisbureau gebeld met de vraag hoe het hotel eigenlijk heet. :idee: Ze moest wel erg lachen en zei: "Dit is de eerste keer dat iemand hiervoor belt vanuit het land van de bestemming." Voelde me zo suf.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
14-07-2020 15:09
Ik was samen met mijn man en neefje van destijds 6-7 jaar bij een landal park. Neefje en ik waren vroeg wakker en besloten oom Patrick te verwennen met verse broodjes en uitgebreid ontbijt.
Beide snel aangekleed en hop de natuur in, op naar het winkeltje met verse broodjes. We liepen dus door een soort bos en ineens voelde ik een muis in de pijp van mijn broek. O_O Ik begin te gillen en als een gek te schudden met het betreffende been. Neefje ziet idd een bolling in de broek en roept: "Tante IBI, doe je broek uit!"
Dus ja ik doe snel mijn broek uit (middenin de natuur) en inderdaad er vloog direct iets uit mijn broekpijp. Het was echter zeker geen muis maar een sok. :facepalm: Een sok die er van de vorige dag inzat en ik niet gezien had omdat ik zo stil mogelijk mij wilde aankleden.
Het is nog altijd een grap tussen mij en mijn neefje.

En met mijn man was ik op vliegvakantie gegaan, geboekt via een reisbureau. Net aangekomen en we wilde de omgeving verkennen. Uiteraard verdwaald, geen punt tegenwoordig hebben we overal internet dus ik zet google maps aan. Wat is het adres? Uh geen idee. Hoe heet het hotel dan zoeken we het adres op. Uh geen idee. En dus ook echt niet op kunnen komen he. :O
Uiteindelijk het reisbureau gebeld met de vraag hoe het hotel eigenlijk heet. :idee: Ze moest wel erg lachen en zei: "Dit is de eerste keer dat iemand hiervoor belt vanuit het land van de bestemming."
Voelde me zo suf.
Hahaha, ik heb in de aankomsthal gewerkt. En in de zomer kwamen er 's nachts heel veel chartervluchten uit Griekenland. Soms haalde bagage de ene vlucht niet, en gooide het bagagepersoneel in Griekenland het gewoon op de volgende vlucht naar Amsterdam. Toen had ik een keer een stel aan de balie die wilde weten bij welke bagageband ze hun koffers konden vinden. Dus ik vraag die mensen; wat was jullie vluchtnummer? Euh....geen idee, we komen uit Griekenland.
Ja, er komen wel 15 charters uit Griekenland. Hebben jullie de tickets misschien?
Nee, die hadden we niet meer nodig, dus in het vliegtuig achtergelaten.
Hebben jullie misschien een tagnummer in jullie paspoort gekregen?
Nee, dat zat op het ticket geplakt....
Oke, van welke maatschappij was het vliegtuig?

Euh....

Transavia? Air Holland? Martinair?

Euh......

Oke...welke kleur pakjes droegen de stewardessen?

Nee, weten we niet.

Nou, sorry, maar zonder enige info, kan ik jullie echt niet vertellen op welke band jullie bagage draait. Dan zullen jullie gewoon alle banden moeten nakijken...

Tot vandaag aan toe vraag ik me af, Hoe zijn die mensen ooit in het vliegtuig gekomen.... :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
hvm schreef:
14-07-2020 15:46
Hahaha, ik heb in de aankomsthal gewerkt. En in de zomer kwamen er 's nachts heel veel chartervluchten uit Griekenland. Soms haalde bagage de ene vlucht niet, en gooide het bagagepersoneel in Griekenland het gewoon op de volgende vlucht naar Amsterdam. Toen had ik een keer een stel aan de balie die wilde weten bij welke bagageband ze hun koffers konden vinden. Dus ik vraag die mensen; wat was jullie vluchtnummer? Euh....geen idee, we komen uit Griekenland.
Ja, er komen wel 15 charters uit Griekenland. Hebben jullie de tickets misschien?
Nee, die hadden we niet meer nodig, dus in het vliegtuig achtergelaten.
Hebben jullie misschien een tagnummer in jullie paspoort gekregen?
Nee, dat zat op het ticket geplakt....
Oke, van welke maatschappij was het vliegtuig?

Euh....

Transavia? Air Holland? Martinair?

Euh......

Oke...welke kleur pakjes droegen de stewardessen?

Nee, weten we niet.

Nou, sorry, maar zonder enige info, kan ik jullie echt niet vertellen op welke band jullie bagage draait. Dan zullen jullie gewoon alle banden moeten nakijken...

Tot vandaag aan toe vraag ik me af, Hoe zijn die mensen ooit in het vliegtuig gekomen.... :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Goede mensen voor De vakantieman :P
Geen vakantieblunder, maar een dierbare herinnering naar aanleiding van IBI's verhaal over dat ze de naam van haar hotel niet wist: op een goeie dag kreeg ik (ergens begin jaren negentig) mijn eerste telefoonaansluiting. Van de PTT. De stekker zat al dagen verwachtingsvol in de muur en op de Grote Dag nam ik om negen uur 's morgens de hoorn van de haak, en de zoemtoon klonk me in de oren als de negende van Beethoven :love: . Onmiddellijk belde ik mijn moeder om haar op de hoogte te stellen van deze mijlpaal, waarop mijn moeder vroeg wat mijn nummer was. Helaas had ik de brief waarin dat nummer vermeld stond al weggegooid, dus even later zat ik gezellig te bellen met 008 om mijn eigen telefoonnummer op te vragen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-07-2020 15:59
Geen vakantieblunder, maar een dierbare herinnering naar aanleiding van IBI's verhaal over dat ze de naam van haar hotel niet wist: op een goeie dag kreeg ik (ergens begin jaren negentig) mijn eerste telefoonaansluiting. Van de PTT. De stekker zat al dagen verwachtingsvol in de muur en op de Grote Dag nam ik om negen uur 's morgens de hoorn van de haak, en de zoemtoon klonk me in de oren als de negende van Beethoven :love: . Onmiddellijk belde ik mijn moeder om haar op de hoogte te stellen van deze mijlpaal, waarop mijn moeder vroeg wat mijn nummer was. Helaas had ik de brief waarin dat nummer vermeld stond al weggegooid, dus even later zat ik gezellig te bellen met 008 om mijn eigen telefoonnummer op te vragen :rofl:
:rofl:
minnimouse schreef:
14-07-2020 16:10
:rofl:
Dat zei de telefoniste ook al. Helemaal toen ik mompelde dat ik wel blij was dat ik niet gekozen had voor een geheim nummer.
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke verhalen hier. :)
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-07-2020 16:15
Dat zei de telefoniste ook al. Helemaal toen ik mompelde dat ik wel blij was dat ik niet gekozen had voor een geheim nummer.
:rofl: ik lach je toe hoor ,maar :HA:
Alle reacties Link kopieren
sinds ik in Madrid dacht dat ik wel even een ommetje kon doen vauit het hotel en dat ik met links, links links links wel weer voor het hotel zou staan, is het eerste wat ik doe als ik in een hotel aankom het visitekaartje + plattegrondje pakken.
In Madrid lopen de straten niet mooi vierkant dus je komt heel ergens anders uit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als ik op vakantie ga is het eerste wat ik ga doen het adres van de camping instellen als thuisbasis op mijn navigatie. Ik ben zo vreselijk slecht in navigeren dat me dat al meerdere keren heeft "gered".
Alle reacties Link kopieren
verkeerde topic
Alle reacties Link kopieren
O ja... helaas hier moet ik zeggen

Eerste , geen blunder maar wel ramp:
We zijn op 26 dec 2004 in Thailand geland en lagen net te bekomen van de vlucht in een wolkenkrabber ik Bangkok.
Begint het gebouw war te bewegen . Il niet gerust maar ja had ergens wel eens gehoord dat dit bij zo'n hoge gebouwen kon. I de gang op om aan personeel te vragen "if it was normal that the building was moving " die ons aankeek met een blik van wat kramen die uit.
De uren nadien is het nieuws dat de tsunami grote delen van Azië overspoeld had stilaan beginnen binnen sijpelen. We hadden toen nog geen smartphones zoals nu of sociale media ea....
We hebben enorm geluk gehad dat we last minute beslist hadden om te starten in Bangkok en niet in een strandhut op Phuket . Reisbureau greenwood heeft ons hele programma omgegooid naar veilige plaatsen.
Thai zijn zeer goed in het stil houden van hun miserie. We hebben de hele reis amper het woord tsunami gehoord en hebben pas thuis beseft welke ramp zich daar heeft voltrokken.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Op een camping s avonds in het donker op weg terug naar huisje zoon eens kwijt geraakt.
Zoon heeft ass en had een bepaald ide3 in zijn hoofd en voor we het wisten was ie ergens in gelopen en nergens meer te vinden. Donker, mega camping waar alles op elkaar leek. Alle zijwegen afgelopen, roepend en eindelijk gevonden maar mijn hart toen...

Impulsief naar zuid Frankrijk gereden in augustus om dat het slecht weer was met een baby van 9 maanden. Geen tussenstop geboekt.
Niet aan gedacht dat het toen zwarte zaterdag was. We zijn 18 uur onderweg geweest met een auto zonder airco.
Zoon gaf geen kick.
Ook nog pre smartphone tijd . ..
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
hvm schreef:
14-07-2020 15:46
Hahaha, ik heb in de aankomsthal gewerkt. En in de zomer kwamen er 's nachts heel veel chartervluchten uit Griekenland. Soms haalde bagage de ene vlucht niet, en gooide het bagagepersoneel in Griekenland het gewoon op de volgende vlucht naar Amsterdam. Toen had ik een keer een stel aan de balie die wilde weten bij welke bagageband ze hun koffers konden vinden. Dus ik vraag die mensen; wat was jullie vluchtnummer? Euh....geen idee, we komen uit Griekenland.
Ja, er komen wel 15 charters uit Griekenland. Hebben jullie de tickets misschien?
Nee, die hadden we niet meer nodig, dus in het vliegtuig achtergelaten.
Hebben jullie misschien een tagnummer in jullie paspoort gekregen?
Nee, dat zat op het ticket geplakt....
Oke, van welke maatschappij was het vliegtuig?

Euh....

Transavia? Air Holland? Martinair?

Euh......

Oke...welke kleur pakjes droegen de stewardessen?

Nee, weten we niet.

Nou, sorry, maar zonder enige info, kan ik jullie echt niet vertellen op welke band jullie bagage draait. Dan zullen jullie gewoon alle banden moeten nakijken...

Tot vandaag aan toe vraag ik me af, Hoe zijn die mensen ooit in het vliegtuig gekomen.... :facepalm: :facepalm: :facepalm:
:rofl: :rofl: oh wat erg
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven