Vakantiehuis Provence
dinsdag 18 januari 2011 om 15:25
Mijn moeder wordt dit jaar 65 jaar en wij als kinderen willen haar meenemen op vakantie. Ze heeft altijd al eens met ons allemaal naar de Provence gewild, dus daar zijn we nu naar aan het kijken. We zijn met 5 volwassen en een kindje van 2,5 jaar. Het liefst zouden we een huis met een eigen zwembad hebben en we willen eind mei, begin juni gaan. Ik ben op internet aan het speuren maar er is zoveel te vinden dat ik een beetje verdwaald raak. Wie heeft tips voor me?
dinsdag 18 januari 2011 om 15:37
In de Provence zelf kan je nog best veel kanten op. Wil je meer richting zee? Wil je echt in de middle of nowhere zitten of juist bij een paar leuke steden? En als jullie de lavendelvelden in bloei willen zien (prachtig!) dan zou ik meer eind juni gaan. Bloeitijd is juli/augustus maar dan is de Provence wel erg warm, druk in bepaalde gebieden én duur!
Ik ken de Provence behoorlijk goed, het is een prachtig gebied dus geef even wat meer aan wat je precies zoekt, dan kan ik je misschien wel helpen!
Ik ken de Provence behoorlijk goed, het is een prachtig gebied dus geef even wat meer aan wat je precies zoekt, dan kan ik je misschien wel helpen!
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 20 januari 2011 om 13:53
Ok, hierboven staat een kaart van de streek Provence/Alpen/Côte d'Azur. De departementen Vaucluse (84) en Bouches-du-Rhône (13) zijn interessant als je meer de leuke steden wilt bezoeken: Avignon, Aix-en-Provence, Arles bijv. of de Camargue (onder Arles). Dit is een prachtig uitgestrekt moerasgebied waar wilde paarden, stieren en flamingo's rondlopen. Erg mooi om een dag naar toe te gaan. De natuur in deze departementen is mooi maar wel wat vlakker en het is er in de zomer vaak erg warm.
Wil je echt de Provence zien (als in schattige dorpjes, leuke maar kleine stadjes, mooie natuur, lavendelvelden...), zoek het dan meer in het departement Alpes-de-haute-Provence (04). Het departement Var (83) is persoonlijk mijn favoriet: heel erg groen, prachtige natuur en een leuke combinatie van stadjes/dorpjes: je hoeft eigenlijk alleen maar je neus achterna te gaan en je ziet een hoop leuks/moois. Bovendien is de kust daar echt prachtig met hele mooie kliffen (de Calanques, google maar eens!) en nog niet zo enorm verpest door het massa-toerisme. Tussen Marseille en Toulon vind je prachtige plaatsjes als Bandol, Cassis en Sanary-sur-Mer. Ook Toulon is een erg leuke stad. Ga je richting Italie, dan komt je in het departement Alpes-Maritimes (06), dit is erg bergachtig omdat je in de uitlopers van de Alpen zit. Ook erg mooi maar de kuststreek is erg druk en volgebouwd (maar toch wel erg mooi) maar bijv. Nice is een geweldige stad. Maar dit is dus duidelijk de streek waar de mensen met (veeeeeeeeeeeel) geld hun enorme villa's laten bouwen.
Kan je wat met deze informatie? Als je nog meer wilt weten, roep maar!
Ik ben mijn eigen bananenschil
donderdag 20 januari 2011 om 16:28
www.gites.nl
De 2x dat wij via deze website een huis met zwembad huurden (1x Provence, 1x Ardeche) is goed bevallen. Het goede aan de site vind ik dat je je wensen kunt aangeven en dan de resultaten overblijven die daaraan voldoen.
De 2x dat wij via deze website een huis met zwembad huurden (1x Provence, 1x Ardeche) is goed bevallen. Het goede aan de site vind ik dat je je wensen kunt aangeven en dan de resultaten overblijven die daaraan voldoen.