Vakantieveiling

31-08-2010 09:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik geloof dat hier al eens eerder onderwerpen over geweest zijn maar toch: sommige biedingen op vakantieveilingen vertrouw ik niet: check deze eens:

Op zich is 600 euro een mooie prijs voor een week Egypte 4 sterren all-in voor 2 personen maar binnen 5 minuten van 150 euro naar 600 is toch verdacht?
Nee hoor niks verdachts aan ik bied soms ook wel gewoon hoger omdat ik toch weet dat het komen gaat.

Echt ik vertrouw die site volledig heb er gewoon goed ervaringen mee
Bij dat soort sites zijn er altijd nepbieders. Door het bedrijf ingezet.

Dikke vette oplichting dus die Vakantieveiling.
Ik vind het inderdaad ook verdacht...

Is me al eerder opgevallen bij biedingen, volgens mij zitten ze gewoon zelf de prijs op te drijven!
Ik vertrouw de site op zich ook wel (heb er ook al eens leuke deals getroffen) maar de aanbieder niet. Ik denk dat hier het reisbureau heeft gedacht: we willen minsten 600 euro voor deze reis hebben (is overigens echt last-minute: om 14.20 vetrekken en de veiling loopt/liep af om 9.30). Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat de site aanbieders die dit doen afstraffen maar ik kan nergens een meldpunt voor verdachte veilingen vinden Ik wil dus een Lijn V: meld Veilingen anoniem
Maar wanneer een reisbureau dat zou doen en er word niet overboden dan gaat de reis toch alsnog niet door. Daar hebben ze alleen zichzelf maar mee?
Bij dit soort veilingen betaal je geen toeslag aan de site als bieder dus dan zal de aanbieder wel iets moeten betalen. Dat is dus een risico dat je loopt als je als aanbieder mee gaat bieden om de prijs op te drijven, maar ik kan mij voorstellen dat dat opweegt tegen het risico van een te lage prijs ontvangen. In dit geval is de reis er voor 600 uitgegaan en dat zou betekenen dat de aanbieder dus pech heeft en aan de site moet betalen. Als er wel iemand 601 had geboden in de laatste seconde (helaas is mijn nieuwe paspoort nog niet klaar), dan hadden ze toch geld ontvangen voor deze reis. Blijkbaar is 600 het minimum wat ze er voor willen hebben, wat op zich natuurlijk geen gekke prijs is maar het druist wel in tegen het principe van een vrije veiling.
anoniem_108927 wijzigde dit bericht op 31-08-2010 09:51
Reden: zinsconstructie aangepast
% gewijzigd
En....adem weer in!
Deze site is wel te vertrouwen, maar ik weet persoonlijk dat bij een bepaalde aanbieder er idd door personeel wordt geboden. Vakantieveilingen doet wel steekproeven om dit tegen te gaan, maar als je een stand alone computer hebt (volgens mij heet dat zo, iig een computer die aangesloten is op een ander netwerk), dan kan je als bedrijf met een ander ip adres biedingen doen op de vakantie.
Ik geloof deze site ook wel als je soms ziet voor wat voor prijzen een weekendje weg weg gaat soms voor 15 of 20 euro voor een stacarvan.

En ik heb ook al div biedingen gedaan heb er in iedergeval een goed gevoel bij
Vaak kom je uiteindelijk toch wel dicht bij de prijzen die je normaal ook betaald, de reclame langs de weg die aangeven dat je al vanaf 1 euro een vakantie hebt is natuurlijk onzin.

Ik denk ook dat de echt leuke reizen tegen voordelige prijs vooral naar de mederwerkers en familie/vrienden van vakantieveiling gaan omdat die toch meer mogelijkheden hebben en dichter bij het vuur zitten, Maar mt proberen is niets mis als je de prijs die je wil betalen in de gaten houd en goed leest wat ze aanbieden (ik denk nl dat er ook wel overboden wordt en je een aanbiedings elders voor zelfde prijs of goedkoper ook had gehad)

Het ergste dat je dan kan overkomen is dat een ander hte net voor je neus wegkaapt maar dat heeft je dan niets gekost.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik vertrouw deze site wel.

Al eens eerder gereageerd op het onderwerp vakantieveilingen :

er zijn mensen die heel 'dom' bieden....

Te vroeg en te hoog.

Als ik jouw voorbeeld zie, zou ik zeggen : Milou en Sebastiaan, ga lekker sámen op vakantie en stop met bieden.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven