Valencia naar Malaga

16-02-2016 21:09 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips in de zomer willen wij op Valencia vliegen. Daar een paar dagen overnachten en dan afzakken richting Malaga met een huurauto. Vanaf daar weer terug vliegen naar Nederland.
Wat voor tips wil je?
quote:Honeymoonquiz schreef op 16 februari 2016 @ 21:36:

Wat voor tips wil je?
Ja dan doe je dat toch als je dat wilt?

Wat voor tips zoek je dan?
Wij hebben dat 5 jaar geleden gedaan. Maar inderdaad wat voor tips wil je.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Tomtom aan en rechts rijden, dan kom je een heel eind.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 16 februari 2016 @ 21:53:

Tomtom aan en rechts rijden, dan kom je een heel eind.😂😜
Tip: huur geen auto van Goldcar. Dan ben je op het eind waarschijnlijk honderden euro's armer of misschien duizenden. Ze vinden altijd wel een 'schade' die er zogenaamd nog niet was toen je hem ophaalde, of opeens zijn bepaalde superdure verzekeringen 'verplicht' (volgens hen). Google maar even 'goldcar ervaringen' of dat soort termen.

Waar je dan ook wél huurt, waarschijnlijk betaal je minstens ¤30 boete voor terugbrengen in een andere stad dan waar je huurt.

Ik heb een auto gehuurd bij Aurigacrown, ging prima, weet alleen niet of die nog bestaan en ook in Valencia zitten. En ook bij Budget, die hadden me toch ook een verzekering van ¤80 extra aangesmeerd die ik niet had besteld, ze verstoppen dat heel slim in het veel te lange formulier en dan wil je na een half uur wachten en een half uur uitleg gewoon WEG, dus teken je maar... Nou ja ach, als er wat was gebeurd, was ik er wel voor verzekerd geweest (zoals schade van opspattende steentjes, zelfs diefstal van de auto).

Let op dat sommige verhuurders ALLEEN MAAR creditcard accepteren, geen debitcard (onze 'normale' bankpas) en geen cash! En dat ze als borg ook verifiëren hoeveel krediet jij nog hebt op je creditcard. Dus stel jij staat ¤2000 'rood' met je creditcard, je limiet is maximaal -¤2500 maar de borg is ¤800, dan krijg je de auto niet mee (ook al is de huurprijs bijvoorbeeld maar ¤250, ze willen gewoon weten dat zij die ¤800 kunnen claimen als je de auto total loss rijdt).

Heb je ook de trein overwogen (eventueel voor delen van je trip)? Er zijn supergoeie treinverbindingen in Spanje (ook veel hogesnelheidstreinen), en naar dorpen ook bussen. Ik heb Madrid - Córdoba - Málaga met treinen gedaan, is echt heel relaxed reizen. En tijdens diezelfde vakantie ook met een auto 6 dagen allerlei plekken rondom (niet in) Madrid bezocht. (In onze herfst, totaal 3,5 week.)

Je hoeft niet je hele vakantie hetzelfde type vervoer te gebruiken. Voor dorpen is een auto soms handiger maar je zou ook voor kortere tijd een auto kunnen huren, alleen op momenten dat je niet in een stad zit (waar parkeren vaak ook meer dan ¤20 per dag kost).

Ik heb hier in het forum ook veel goeie tips gekregen, o.a. over de omgeving van Alicante, in dit topic: Charmante kustplaats Spanje begin oktober

Bijvoorbeeld Guadelest en Villajoyosa leken me leuk, maar uiteindelijk heb ik m'n vakantie toen ingekort en dus alleen midden- en zuidelijk Spanje bezocht.

Nog een tip: zoek even het klimaat op voor verschillende gebieden die je wilt bezoeken. Bijvoorbeeld in Sevilla kan het soms 50 graden (!) worden in de zomer. In de zomer lijkt mij de noordelijke strook het fijnst qua klimaat.

Nog een tip: stel concretere vragen, dan krijg je meer antwoorden waar je daadwerkelijk wat aan hebt. Je zegt bijvoorbeeld niet of je wel eens eerder in Spanje bent geweest, hoe lang je wilt gaan, waar je interesses liggen of wat je juist NIET zoekt.

Mocht je nog nooit in Spanje zijn geweest, siesta is echt een ding, vooral in het zuiden. Tussen 14 en 17u is vrijwel alles dicht. Voordeel is dat veel musea 's avonds open zijn. En avondeten begint vanaf een uur of 21u, maar veel Spanjaarden zitten om 23u / middernacht pas aan de dis.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik zou ook met de trein gaan. In beide steden heb je de auto niet nodig, je hebt er alleen maar last van.
.
Dank voor jullie reacties! Helemaal gelijk dat ik wat concreter moet zijn. Was nieuwsgierig of andere deze route hadden afgelegd, tips voor accomodaties liever een hutje op de hei dan een flatgebouw. Ga goed kijken naar de huurauto goede tips daarover!
quote:missitalica schreef op 19 februari 2016 @ 13:15:

Was nieuwsgierig of andere deze route hadden afgelegd, tips voor accomodaties liever een hutje op de hei dan een flatgebouw. Ga goed kijken naar de huurauto goede tips daarover!

'Hei' hebben ze niet in Spanje.

Als je in afgelegen gebied een kleinschalige accommodatie wilt, waarom wil je dan zoveel kilometers afleggen en waarom noem je die plaatsnamen? Je kan dan toch net zo goed in de buurt van Alicante of bij San Sebastian wat verschillende dorpjes bekijken en het klein houden?

En er is niet 'een route' tussen Valencia en Malaga, je kunt op tig manieren reizen tussen die twee, al dan niet langs de kust of met auto.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Tip: Pas op voor fietsers. Juist omdat je ze weinig hebt in Spanje, schrik je je lam als je er opeens een tegenkomt, net als je aan het afdalen bent van een berg, of zo.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven