Valkenburg met kinderen
dinsdag 23 juli 2013 om 23:20
Vandaag een last minute geboekt naar Valkenburg, we vertrekken zaterdag en blijven een week. Dochters zijn 6 en 8. Ik ben op internet aan het rondkijken wat er allemaal in de omgeving te doen is. Het zal een kindgerichte vakantie worden, maar wij willen ook wel een paar dingen bezoeken die ook voor ons interessant zijn.Het lijkt me bijvoorbeeld best lekker om een paar uurtjes op een terras te zitten met een lekker Limburgs biertje en Limburgse kaas, maar dan bijvoorbeeld met een speeltuin waar we de kinderen vanaf dat terras in de gaten kunnen houden. Ik kwam zojuist pretpark "de Valkenier " tegen. Ik verbaas me over de goedkope toegangsprijs van maar 9,50 euro. Een seizoenskaart kost maar 14,50 euro. Mazzel als je dichtbij woont, kun je daar het hele seizoen met je kinderen heen voor maar 14,50 euro! Wie heeft er leuke tips om te doen en te zien in Valkenburg en omgeving? Wie weet er leuke restaurants waar je lekker kan eten? Ik ben vanavond een weekplanning aan het maken om iedere dag iets leuks te doen.
dinsdag 23 juli 2013 om 23:27
Die prijs is niet voor niets zo laag!
De Valkenier ziet er al minimaal 25 jaar hetzelfde uit. Maar de kinderen kunnen zich er prima vermaken hoor. Zeker als ze nog zo jong zijn.
Bovenop de Cauberg is een Landal park (naast Therme 2000) voorop dit park zit een restaurant 'De Zoete Zoen' vind ik erg leuk/lekker.
Verder....Gaia Park (zoo), Kasteel Hoensbroek, de grotten in.
Fijne vakantie!
De Valkenier ziet er al minimaal 25 jaar hetzelfde uit. Maar de kinderen kunnen zich er prima vermaken hoor. Zeker als ze nog zo jong zijn.
Bovenop de Cauberg is een Landal park (naast Therme 2000) voorop dit park zit een restaurant 'De Zoete Zoen' vind ik erg leuk/lekker.
Verder....Gaia Park (zoo), Kasteel Hoensbroek, de grotten in.
Fijne vakantie!
dinsdag 23 juli 2013 om 23:38
quote:viva-amber schreef op 23 juli 2013 @ 23:31:
De grotten, kabelbaan, ..etc
Ik weet even de naam niet, zelf helaas niet gedaan (wel boven lekker wat gedronken op het terras). Maar in het centrum kan je met de kabelbaan naar boven en daar met een tokkelbaan? naar beneden. Weet even niet hoe het heet. Boven heb je een restaurant waar je lekker kan zitten maar geen idee of het leuk is met kinderen, ik was er alleen met vriend.
Hier misschien nog tips;
http://www.vvvzuidlimburg.nl/ontdekken/ ... spx?id=124
De grotten, kabelbaan, ..etc
Ik weet even de naam niet, zelf helaas niet gedaan (wel boven lekker wat gedronken op het terras). Maar in het centrum kan je met de kabelbaan naar boven en daar met een tokkelbaan? naar beneden. Weet even niet hoe het heet. Boven heb je een restaurant waar je lekker kan zitten maar geen idee of het leuk is met kinderen, ik was er alleen met vriend.
Hier misschien nog tips;
http://www.vvvzuidlimburg.nl/ontdekken/ ... spx?id=124
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 23 juli 2013 om 23:42
Een vaststaande weekplanning?
Als het zo warm is lijkt me een zwembad/ meer oid beter vol te houden dan een speeltuin.
Handig als je wat leuke dingen in je achterhoofd houdt, maar misschien leren je kinderen vriendjes kennen en kunnen jullie een week voor je huisje/ tentje/ wat dan ook zitten met een koud drankje.
Als het zo warm is lijkt me een zwembad/ meer oid beter vol te houden dan een speeltuin.
Handig als je wat leuke dingen in je achterhoofd houdt, maar misschien leren je kinderen vriendjes kennen en kunnen jullie een week voor je huisje/ tentje/ wat dan ook zitten met een koud drankje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 23 juli 2013 om 23:53
Kinderrondleiding in de fluwelengrot is erg leuk (en koel).
www.fluwelengrot.nl
Zwemparadijs Mosaqua in Gulpen is vlakbij.
Voor een serieuzere noot: Amerikaanse begraafplaats Margraten, erg indrukwekkend.
www.fluwelengrot.nl
Zwemparadijs Mosaqua in Gulpen is vlakbij.
Voor een serieuzere noot: Amerikaanse begraafplaats Margraten, erg indrukwekkend.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
donderdag 25 juli 2013 om 15:33
Aaahhhh...mijn reactie is ook weg.
Nu:
Gaiazoo Kerkrade,
Valkenier is zeker nog leuk met jouw kids
Blotevoetenpad in Brunssum (echt een aanrader)
Monde Verde (Landgraaf)
Rodelen en klimmen bij het klimpark bij Snowworld (Landgraaf)
en natuurlijk genieten in Valkenburg. La Casa is echt een aanrader, maar wel even reserveren.
Geniet ervan!
Nu:
Gaiazoo Kerkrade,
Valkenier is zeker nog leuk met jouw kids
Blotevoetenpad in Brunssum (echt een aanrader)
Monde Verde (Landgraaf)
Rodelen en klimmen bij het klimpark bij Snowworld (Landgraaf)
en natuurlijk genieten in Valkenburg. La Casa is echt een aanrader, maar wel even reserveren.
Geniet ervan!
donderdag 25 juli 2013 om 15:39
Mijn reactie was ook weg
Bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM in Simpelveld) zijn nu leuke activiteiten voor de kinderen. Zo kunnen ze op sommige dagen conducteur zijn. Leuk om te combineren met het Continium in Kerkrade, ook erg leuk voor kinderen! (En de stoomtrein stopt daar voor de deur).
Je kunt ook in Valkenburg mountainbiken in de grotten.
Bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM in Simpelveld) zijn nu leuke activiteiten voor de kinderen. Zo kunnen ze op sommige dagen conducteur zijn. Leuk om te combineren met het Continium in Kerkrade, ook erg leuk voor kinderen! (En de stoomtrein stopt daar voor de deur).
Je kunt ook in Valkenburg mountainbiken in de grotten.
donderdag 25 juli 2013 om 17:50
Mijn reactie is ook weg, helaas.
Bij Het Koetshuis in Valkenburg aan de rand van het Geulpark kun je heerlijk op het terras zitten terwijl de kinderen in de tegenoverliggende speeltuin kunnen spelen. Heerlijk rustig en echt Limburgs.
Vanuit het Koetshuis kun je een rondje (vlak, 30 min.) om de Geulvijver of naar kasteel Sjaloen lopen. Erg mooi!
Er loopt een wandelpad langs de Geul van Mechelen naar Epen.
Onderweg kun je op sommige plekken pootje baden of picknicken. Aan het einde van dit pad kun je een lekker ijsje eten bij de ijsboer in Epen.
Met de stoomtrein vanuit Valkenburg naar het Continium in Kerkrade. Het Continium is een kindermuseum. Ze kunnen zelf alles uittesten en ontdekken. Heel erg leuk!!
Tussen Valkenburg en Meerssen ligt uitspanning De Nachtegaal. Ook rustig gelegen met een mooie speeltuin!
Chateau st. Gerlach in Houthem is erg mooi om te zien.
Het aangrenzende natuurgebied Geerendal is leuk om te wandelen.
De valkenier is op zich wel leuk maar erg oud!
Mochten je kinderen sprookjes leuk vinden dan is het Sprookjesbos in Valkenburg een aanrader!
De Wilhelminatoren kun je zowel met de kabelbaan als ook te voet of met de auto (via Sibbe) bereiken. Vanaf hier een mooi uitzicht over Valkenburg en de kasteel ruïne!
Bij Pauls ijsboerderij kun je lekker ijs eten of hi-tea doen in een leuke omgeving. Er is ook een klein speeltuintje bij.
Vanaf de Julianastraat, de weg van Epen naar Eperheide, heb je halverwege een super uitzicht tot aan Belgie. Echt een aanrader!
Volg de Julianastraat in Epen naar boven, hier vind je een schaapskooi. Erg leuk maar geen idee wat de openingstijden zijn.
Veel plezier!
Bij Het Koetshuis in Valkenburg aan de rand van het Geulpark kun je heerlijk op het terras zitten terwijl de kinderen in de tegenoverliggende speeltuin kunnen spelen. Heerlijk rustig en echt Limburgs.
Vanuit het Koetshuis kun je een rondje (vlak, 30 min.) om de Geulvijver of naar kasteel Sjaloen lopen. Erg mooi!
Er loopt een wandelpad langs de Geul van Mechelen naar Epen.
Onderweg kun je op sommige plekken pootje baden of picknicken. Aan het einde van dit pad kun je een lekker ijsje eten bij de ijsboer in Epen.
Met de stoomtrein vanuit Valkenburg naar het Continium in Kerkrade. Het Continium is een kindermuseum. Ze kunnen zelf alles uittesten en ontdekken. Heel erg leuk!!
Tussen Valkenburg en Meerssen ligt uitspanning De Nachtegaal. Ook rustig gelegen met een mooie speeltuin!
Chateau st. Gerlach in Houthem is erg mooi om te zien.
Het aangrenzende natuurgebied Geerendal is leuk om te wandelen.
De valkenier is op zich wel leuk maar erg oud!
Mochten je kinderen sprookjes leuk vinden dan is het Sprookjesbos in Valkenburg een aanrader!
De Wilhelminatoren kun je zowel met de kabelbaan als ook te voet of met de auto (via Sibbe) bereiken. Vanaf hier een mooi uitzicht over Valkenburg en de kasteel ruïne!
Bij Pauls ijsboerderij kun je lekker ijs eten of hi-tea doen in een leuke omgeving. Er is ook een klein speeltuintje bij.
Vanaf de Julianastraat, de weg van Epen naar Eperheide, heb je halverwege een super uitzicht tot aan Belgie. Echt een aanrader!
Volg de Julianastraat in Epen naar boven, hier vind je een schaapskooi. Erg leuk maar geen idee wat de openingstijden zijn.
Veel plezier!