Venetie

25-09-2010 22:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Lees vaak mee op het forum en kom goeie tips tegen. Daarom mijn vraag aan jullie.

Samen met mijn vriendin hebben wij gepland om in oktober een aantal dagen naar Venetie te gaan. We zoeken een betaalbaar hotel, B&B, pension op loopafstand van de bezienswaardigheden van het 'hoofdeiland'. Onze wensen: ontbijt incl. en eigen douche/toilet. Hoor graag jullie ervaringen. Alvast mijn dank.

Luttie
Een half jaar geleden was er ook een topic over, waar ik toen mijn B&B genoemd heb en anderen ook met goede tips kwamen. Het topic vind je hier.

Belangrijkste tip: let op dat je echt in Venetië terecht komt en niet in Venetië Meste of Venetië Lido, dat zijn allebei wel onderdelen van de gemeente, maar het is niet het Venetië waar je als toerist voor komt, je moet dan steeds met trein of boot (Lido is een eiland) naar het oude Venetië toe. Het is wél goedkoper, maar ik zou er zelf nooit voor kiezen.
Hey hoi, ik ga vaak naar Venetie... en het hoeft helemaal niet schrikbarend duur te zijn. Als je gewoon maar niet gaat logeren/ eten rondom San Marco..

Ik zit altijd in hetzelfde hotel, kan nu alleen niet op de naam komen...

Ik ga vanuit Bremen naar Treviso met Ryain air. Mijn laatst heen- en weer reis was 30 euro. Dan met de bus naar Venetie voor 10 euro (retour). Doet er ongeveer 45 minuten over.

Dan stap ik uit de bus, loop de eerste brug over en dan ben ik direct bij mijn hotel (makkelijk voor de terugreis, hoef ik niet met al mijn hebben en houden al die bruggen over). Vanuit hotel loop je in een kwartier/ half uur naar alle bezienswaardigheden. Peggy Gugenheim dan weer een uurtje. Maar goed daar staat Venetie om bekend. Om het slenteren.

Als je in de buitenwijken naar een leuk hotel zoekt hoeft het helemaal niet duur te zijn. Ik betaal zo'n 45 euro per nacht. 90 voor 2 personen. Eten doe ik in de studentenwijken. Prima eten voor 10 euro. Maar ga absoluut niet naar San Marco/ Rialto om te drinken eten, Daar zijn hele hoge prijzen.
Here I am - now what are your other two wishes...
Owh Shamrock dat is precies onze prijsklasse waarin wij iets zoeken. Als de naam van de overnachtingsplek te binnenschiet hoor ik het graag. Wij hebben voor ¤35 retour geboekt p/p. Vonden we erg leuk, als we nu voor 45¤ p/p/p/n nog iets vinden zou het perfect zijn. Dank voor jullie reacties
Gevonden:

http://www.albergomarin.it/en/

Gewoon een prima hotel. Geen luxe. Maar prima te doen, voor lekker te slapen, ontbijten en voor de rest vermaak je toch sowieso door de straten van Venetie.

Op www.booking.com scoort dit hotel een 7.4

Zag net dat je voor 2 nachten, 120 euro betaalt voor 2 personen. Dus in dit seizoen nog goedkoper.

Ligging vind ik ideaal ... je loopt er zo'n beetje recht op af. Direct inchecken, spullen naar je kamer brengen en vanaf dan gewoon lekker gaan rondkijken.

Heb eens de 'fout' gemaakt om een hotel te boeken net voorbij San Marco. Toen liep ik al die bruggen op en af, een paar uur zoekend naar het hotel. En op de terugweg dus eerst ook weer een hoop gedoe.
Here I am - now what are your other two wishes...
Hallo lieve mensen,

Dank voor jullie reacties, ik heb inmiddels een kleine B&B kunnen scoren voor 85 euro p/n incl. ontbijt en privat bathroom. Ben er blij mee, want het was allemaal al erg vol geboekt voor de prijsklasse waarin wij iets zochten. Door jullie tips ben ik op diverse sites terecht gekomen, waar ik uiteindelijk dit B&B'tje ben tegengekomen.

Zo, vliegticket en B&B geboekt. Nu alleen nog even wachten en dan weg.

Met groet en dank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven