Verhuizen Istanbul

15-08-2016 14:18 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi Allemaal,

Over een paar weken verhuis ik naar Istanbul.

Ik ken daar alleen helemaal niemand die ik om tips kan vragen.

zijn er hier misschien ook mensen die in Istanbul wonen of gewoond hebben?

Zodra ik in Istanbul woon heb ik erg veel vrije tijd en ik zou niet weten wat ik elke dag moet doen

dus voor de mensen die al vaak in istanbul zijn geweest tips zijn welkom :D
Wat ga je daar doen dan? Verhuis je met je partner?
nee ik ga er werken voor een onbepaalde tijd alleen werk ik s'avonds dus heb ik de hele dag vrije tijd
Leuk! boeiende stad, waarom zal je daar veel vrijetijd hebben, spreek je al Turks? Misschien kan je een talencursus of een Turkse kookcursus doen?

Ben je Nederlandse? Misschien is er een groep op FB van Nederlanders die in Turkije wonen (ik dacht nl. van wel)
Het is belangrijkste is eigenlijk WAAR je gaat wonen in Istanbul. Het is een wereldstad. Ga je in het Aziatische of in het Europese gedeelte wonen, want dat is al een heel verschil. Het europeese deel is veel en veel drukker, meer bezienswaardigheden en hippe plekjes. Het aziatische deel is rustiger, maar daar heb je niet veel te zien.
Wauw. Leuk hoor. Lijkt mij een waanzinnig mooie stad en staat hoog op mijn 'to-do' lijst. Heb je hier op het forum al gezocht naar tips? Denk haast wel dat er interessante topics over Istanbul bestaan, wellicht zijn ze wat verouderd, maar misschien heb je er wel wat aan.
Waar in Istanbul ga je wonen dan?
Ik kom in de Aziatische kant terecht in maltepe ik spreek nog niet veel Turks maar dat ga ik via me werk leren dus een taalcursus is niet echt nodig maar wel een optie
Yolanthe bellen? (Flauw...... )

Veel plezier daar; het is een prachtige stad.
quote:sterrietje111872 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:35:

Ik kom in de Aziatische kant terecht in maltepe ik spreek nog niet veel Turks maar dat ga ik via me werk leren dus een taalcursus is niet echt nodig maar wel een optieTurks is een moeilijke taal om te leren
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 15 augustus 2016 @ 16:09:

[...]

Turks is een moeilijke taal om te lerenNee hoor. Het is veel logischer dan Nederlands
quote:sterrietje111872 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:35:

Ik kom in de Aziatische kant terecht in maltepe ik spreek nog niet veel Turks maar dat ga ik via me werk leren dus een taalcursus is niet echt nodig maar wel een optie

Turks kun je niet leren door een taalcursus, omdat Nederlands een Germaans en Turks een Altaïsh (familie)taal is.

Voorbeeld :

| Nederlands | | Turks |

Ik ga weg - Ben gidiyorum

Hoe gaat het?/Alles goed? - Nasilsin?

Hoe oud ben je? - Kac yasindasin?

( Eigelijk wordt kac yasindasin met i zonder puntje, s en c met zo'n streepje onder geschreven, maar VIVA blokkeerd dat )

Soms gebruiken we x woorden terwijl het in het Nederlands meer/minder woorden zijn, of andersom. Turks leren wordt niet makkelijk
Waarom zou je Turks niet kunnen leren met behulp van een cursus? Als de cursus maar lang genoeg is en je genoeg kunt oefenen. TO, gezien je in Istanbul gaat wonen zal dat oefenen geen probleem zijn ;)

En de Aziatische kant van de stad is hartstikke leuk, vooral Kadiköy en Üsküdar. Met de ferry kun je overvaren naar andere stadsdelen en naar de eilanden. Heb je meteen (tenzij tijdens de spits) een leuke toeristische route te pakken. De stad is enorm, ik zou niet weten waar ik moest beginnen met tips, maar je zult je zeker niet hoeven te vervelen.

Veel plezier!
quote:womanonthemoon schreef op 15 augustus 2016 @ 16:33:

Waarom zou je Turks niet kunnen leren met behulp van een cursus? Als de cursus maar lang genoeg is en je genoeg kunt oefenen. TO, gezien je in Istanbul gaat wonen zal dat oefenen geen probleem zijn ;)

En de Aziatische kant van de stad is hartstikke leuk, vooral Kadiköy en Üsküdar. Met de ferry kun je overvaren naar andere stadsdelen en naar de eilanden. Heb je meteen (tenzij tijdens de spits) een leuke toeristische route te pakken. De stad is enorm, ik zou niet weten waar ik moest beginnen met tips, maar je zult je zeker niet hoeven te vervelen.

Veel plezier!Een taalcursus is onnodig en duur. Natuurlijk kun je via een cursus Turks leren, maar dan wel met een docent die alleen maar Turks praat. Het maken van vrienden die graag Turks/Engels tegen je praten is leerzamer,leuker en gezelliger.
Ik zou beide aanraden. Voor de grammatica een goede docent (of een heel duidelijk boek, maar dan heb je echt wel een flinke talenknobbel nodig) en voor de conversatie en woordenschat sociale contacten.
quote:girasole3 schreef op 15 augustus 2016 @ 15:37:

Yolanthe bellen? (Flauw...... )

Veel plezier daar; het is een prachtige stad.

Ik wilde het ook zeggen

Schitterende stad TO, veel succes !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dank jullie wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven