verkeerde reservering vliegtickets

16-01-2013 23:38 34 berichten
Lieve dames,

omdat jullie wel verstand hebben en verstandig handelen, post ik dit bericht. Misschien heeft iemand ervaring met een soortgelijke domme actie of is er iemand van het forum werkzaam in de reisbranche die mij verder kan helpen.

Hieronder mijn echte domme actie beschreven, echt. Ik zit met een rood hoofd op de bank en krijg het er warm van. Voordat ik over me heen krijg hoe dom ik nou echt ben, leg ik uit hoe ik tot deze domme actie gekomen ben.

Deze avond ben ik opzoek gegaan naar de goedkoopste vliegtickets om er een weekendje tussenuit te gaan. Tegelijkertijd wacht ik tot ik alle gegevens van mijn reisgenoten ontvangen heb om deze vliegtickets te boeken.

Het duurde nogal lang maar uiteindelijk alle gegevens binnen, daarna snel boeken en bij snel gaat het mis.

Na betaling via cc zie ik dat de datum verkeerd is. Echt stommer kan niet, dat heb ik weer....ik kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan. Wat nu?

De klantenservice is op dit tijdstip niet bereikbaar dus google-is- my-best-friend. Ik las (en dat hoefde ik niet te lezen, want ik wist het al, maar hoopte toch iets anders te lezen) dat bij wijzingen vaak de hele ticketprijs voldaan moet worden.

Via de boekingssite heb ik de bevestiging van de reservering gemaild gekregen, maar de ticketnummers zijn nog niet bekend. Deze aanvraag is doorgestuurd naar de vliegmaatschappij en er staat bij dat de tickets worden uitgegeven als de betaling voldaan is.

Ik dacht zou ik de tickets niet kunnen annuleren door de cc-betaling te annuleren. Maar dat kan natuurlijk ook niet 's-avonds laat. Om toch even te kijken bij de bank of het bedrag is afgeschreven (vorige keer kreeg ik de e-tickets nl direct in mijn mail), log ik in en zie ik dat de betaling van de cc nog niet is afgeschreven. Vreemd, maar dan zie ik dat er niet voldoende geld op stond om deze betaling te doen. Is dit nu mijn redding of moet ik ook bij een mislukte betaling de vliegtickets voldoen. Iemand ervaring?

ik weet niet goed wat mijn vervolgacties zijn:

1. boekingssite morgen gelijk bellen dat ik het verkeerd gedaan heb?

2. vliegmaatschappij bellen om de vliegtickets om te zetten?

3. of worden de vliegtickets geannuleerd omdat er geen betaling heeft plaatsgevonden?

Deze laatste actie zou natuurlijk te makkelijk zijn. Hoewel het voor mij ook wel heel toevallig uitkomt dat er niet voldoende geld op de cc stond. Of ben ik nu echt te desperate?

Ik ben benieuwd.

Groet Stitch!
Alle reacties Link kopieren
@azurblauw: 'weigerde ik te doen op zondagmiddag'?

Constructieve instelling zeg..
Ik bedoelde het meer uit veiligheidsoverwegingen. Wie weet wie daar op zondagmiddag op kantoor zit. Vond het vreemd dat ze mij dat ineens vroegen. En moet ook zeggen dat als het niet gelukt was met het ticket ik gewoon voor een dag later een ticket gekocht zou hebben. Het was niet superbelangrijk om op zondag te vliegen.
quote:azurblauw schreef op 17 januari 2013 @ 11:30:

Erg slecht van [...], ik boek daar minstens 15 tickets per jaar en betaal altijd met dezelfde kaart.Bedoel je nu te zeggen dat je vindt dat ze zelf jouw cc-nummer maar hadden moeten achterhalen omdat dat in het boekingssysteem bekend is?
Nee natuurlijk niet. Ik heb mijn kaartgegevens gewoon op de site ingevuld, zoals altijd. Alleen dit keer accepteerde de site ze niet. Ok, kan gebeuren, maar als ik dan bel en ze accepteren het nog steeds niet maar willen mijn paspoort en cc (van 2 kanten) gescand hebben, dan vind ik dat 'eng'.
O, ok. Het was me niet duidelijk
En ondertussen wachten we met z'n allen op Stitch.
quote:azurblauw schreef op 17 januari 2013 @ 15:11:

Nee natuurlijk niet. Ik heb mijn kaartgegevens gewoon op de site ingevuld, zoals altijd. Alleen dit keer accepteerde de site ze niet. Ok, kan gebeuren, maar als ik dan bel en ze accepteren het nog steeds niet maar willen mijn paspoort en cc (van 2 kanten) gescand hebben, dan vind ik dat 'eng'.Zou ik ook eng vinden. Als er ineens iets verandert en je moet je paspoort scannen, toedeledoki!
Ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen meis..?
Balen zeg.

Het ligt nu echt aan op wat voor voorwaarde de tickets geboekt zijn.

Hebben ze een code voor y c etc.

Heb je instaptarief economie dan kan je zelfs niet met bijbetaling wijzigen.

Heb je hogere klasse dan betaal je 70 euro om te wijzigen.

En dan het veel duurdere ticket waarbij je eenmalig kosteloos mag wijzigen.

Juist klm is totaal niet soepel.

Ik wou mijn ticket ook een paar dagen vooruitschuiven omdat mijn man plotseling

met de zomervakantie drie dagen eerder vrijkrijgt.

Mijn ticket valt dus onder y en is helemaal niet goedkoop.

Valt niks te wijzigen.

Terwijl United bijvoorbeeld veel soepeler is.

Paar jaar geleden besloot ik een paar dagen langer weg teblijven en kon ik voor toen nog

60 euro de tickets zonder probleem verzetten.

Juist door de al hoge ticketprijs van klm en hun halsstarrigheid zal ik er niet weer boeken.

Hoop dat je geluk hebt en de tickets kan omzetten volgens mij werkt een reisburo

met z tickets die tegen bijbetaling en evt tariefverschil om te boeken zijn na 70 euro te betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven