Verlopen paspoort

19-08-2010 09:46 40 berichten
Mijn paspoort is al meer dan een maand verlopen en aangezien ik een lamme tak ben moet ik die nog steeds verlengen. Nu ga ik maandag een nachtje doorbrengen in een hotel in Belgie met mijn vriend, en een nieuw paspoort aanvragen duurt langer. Ik meen me te herinneren dat bij het inchecken meestal maar naar 1 paspoort wordt gevraagd, en heel soms 2. Hoe zit dat in Belgie, of is daar geen peil op te trekken? Is er een risico dat ik wordt uitgeleverd aan de vreemdelingenpolitie en dat mensen 'terug naar eigen land' naar me gaan schreeuwen?

Ja ik denk dat ze met fakkels en een hooivork achter je aan komen rennen terwijl ze ''terug naar eigen land'' naar je schreeuwen, zo zijn de Belgen.

Nee ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen, in NL wordt er toch ook maar naar 1 identiteitsbewijs gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Oh oh ik zou het weekendje maar afzeggen als je niet in de gevangenis wil belanden!

Nee lijkt me dat het meevalt, meestal is 1 paspoort inderdaad genoeg en volgens mij kijken ze bij inchecken niet naar de datum in je paspoort, ze willen alleen weten wie je bent. Heb je geen rijbewijs? Misschien accepteren ze dat ook wel.
Maar gewoon op straat heb je in Belgie wel ID nodig, of niet?
Dank. Ik heb ook een OV (geen rbw), en ik neem het verlopen paspoort wel gewoon mee. Plak ik een kekke Samson&Gert sticker over de datum om ze te paaien.
Je moet er wel rekening mee houden, dat ze je verlopen paspoort niet accepteren.
Hier ook Fleurtje, maar ja, wat doe je eraan
Meen je dat Cateau? Daar was ik al bang voor. Zouden ze er echt 2 willen zien?
quote:Murdoch schreef op 19 augustus 2010 @ 09:54:

Meen je dat Cateau? Daar was ik al bang voor. Zouden ze er echt 2 willen zien?Ze vragen natuurlijk maar naar één identiteitsbewijs, maar het moet wel geldig zijn.
Afgelopen weekend was ik fijn naar Antwerpen in een superdeluxe hotel. Hier vroegen ze bij het inchecken helemaal geen paspoort. Wel moest ik een formulier invullen en daar vroegen ze m´n paspoort nummer. Dus ik moest hem er toch bijpakken.

Natuurlijk moet je eigenlijk een geldig paspoort hebben, maar ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen.
Bij ons in de gemeente kun je met spoed een paspoort aanvragen, daar betaal je wel extra voor maar dan ligt ie de volgende werkdag klaar.

Ik denk zelf overigens dat het wel los zal lopen en 1 identiteitsbewijs voldoende zal zijn, zeker als diegene ook de kamer gehuurd heeft. Of staat de kamer op jouw naam?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Nu zat ik eens na te denken; Mag je je rijbewijs ook als identiteitsbewijs gebruiken in bijv. belgie of duitsland?
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Zo lastig zijn we niet hoor in België

Ik denk dat het allemaal wel in orde komt! Veel plezier bij ons :-)
En anders hysterisch in tranen uitbarsten als ze dan ineens zeggen dat de datum verlopen is. Een heel zielig verhaal, hysterische uithalen, en heel vaak ''waarom?! WAAROM!'' schreeuwen. Dan laten ze het onderwerp vast met rust.

Enige oefening vooraf is wel vereist, dan is het geloofwaardiger.
quote:amandroe schreef op 19 augustus 2010 @ 10:06:

Nu zat ik eens na te denken; Mag je je rijbewijs ook als identiteitsbewijs gebruiken in bijv. belgie of duitsland?Ik als Belg mag mijn rijbewijs gebruiken als identificatie. Natuurlijk niet altijd, moet mijn identiteitskaart ook meehebben natuurlijk :-)
Je gaat de grens over dus je hebt wel degelijk een geldig paspoort nodig. Alleen zullen ze er in de praktijk niet echt naar vragen, en moet je alleen het paspoortnr invullen bij het hotel.

Je kunt altijd nog heel onnozel proberen te doen; he?? Verlopen?? echt?? oo ja ik zie het, wat stom!!
De kamer staat wel op mijn naam want het is een verrassing. Ik pak beide paspoorten wel, stop ze samen in mijn tas en als ze er een vragen geef ik achteloos die van hem.

Thanks Stephanie!
quote:kaatje_85 schreef op 19 augustus 2010 @ 10:07:

En anders hysterisch in tranen uitbarsten als ze dan ineens zeggen dat de datum verlopen is. Een heel zielig verhaal, hysterische uithalen, en heel vaak ''waarom?! WAAROM!'' schreeuwen. Dan laten ze het onderwerp vast met rust.

Enige oefening vooraf is wel vereist, dan is het geloofwaardiger.En om dat stadium te bereiken adviseer ik je eerst vier uur nonstop Studio 100-meuk te kijken
quote:kaatje_85 schreef op 19 augustus 2010 @ 10:07:

Enige oefening vooraf is wel vereist, dan is het geloofwaardiger.Met als gevaar dat vriendlief er uit schaamte tussenuit knijpt? Dan pull ik liever het domme blondje, de glazige blik beheers ik tot in de finesses.
Nou, hup, een schop onder je kont om vandaag nog even bij de gemeente langs te gaan zodat je in ieder geval ook in Nederland niet in ovetreding bent als je eenmaal weer een vers exemplaar binnen hebt.

Mijn ervaring met Belgie is dat er geen paspoort gevraagd werd in het hotel. Maar sta er wel bij stil dat als je iets overkomt, je de plicht hebt om je te identificeren.

Ps; Veel plezier!
Annie, ik heb een ontzettende deadline die me ervan weerhouden heeft deze week het huis te verlaten, ik zit letterlijk aan de computer gekluisterd, geen smoes. Volgende week treed ik uit de illegaliteit, beloofd!
quote:Murdoch schreef op 19 augustus 2010 @ 10:11:

[...]

Met als gevaar dat vriendlief er uit schaamte tussenuit knijpt? Dan pull ik liever het domme blondje, de glazige blik beheers ik tot in de finesses. nee je moet het wel goed spelen he, de vriend om de nek vliegen, huilend en snotterend, en je tranen op zijn shirt laten vloeien. Je hebt hem dan zo stevig vast dattie niet eens weg kán, al zou ie dat willen.
Veel hotels accepteren ook een creditcardnummer als onderpand.

Met maar een geldig paspoort per stel, kun je de vreemdelingenpolitie echt wel ontlopen hoor. Niet te druk maken daarover. En ja, volgens de regels moet je ook in belgie altijd een id-kaart of paspoort bij je hebben als buitenlander... maar je moet wel gekke dingen uit gaan hallen wil je daardoor op de eerste trein naar NL terug gezet worden hoor.
Zo'n beetje borderline Casablanca/Psycho achtig?
dat refereerde aan Kaatje's op hol geslagen fantasie, niet aan de gekke dingen die je uit moet halen om uit Belgie gedeporteerd te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven