Verrassingsreizen

31-05-2017 14:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst een programma over een groep ouderen (80+) die een verrassingsreis hebben geboekt. Het ging blijkbaar als volgt: Ieder vulde in, of deelde mee, wat hun wensen zijn. De bestemmingen werden niet van te voren duidelijk gemaakt, maar pas op de dag van de vlucht naar de volgende bestemming wordt die bestemming onthuld. Bij elke bestemming blijven ze een paar dagen. De groep waarover het programma ging, vertrok van Amsterdam eerst naar Moskou, daarna naar Dubai, daarna naar Zuid-Afrika (plaats weet ik niet; ik vermoed een plaats bij Kruger Park). Er zullen wel meer bestemmingen zijn, maar dat is nog niet aan de kijkers bekend gemaakt.

In elk geval vind ik het programma wel leuk, maar ik vind echter het volgende: De mensen zijn op leeftijd en soms minder goed ter been, en daar is soms onvoldoende rekening mee gehouden.

Afhankelijk van het aantal bestemmingen en hoever ze uit elkaar liggen, zullen dit soort reizen goedkoop (beperkt aantal bestemmingen in West-Europa) of erg duur zijn (bestemmingen over de gehele wereld in hotels met minimaal 4-sterren).

Dat vind ik eigenlijk wel een interessante manier van reizen.
World of Warcraft: Legion
Ze hebben geen verrassingsreis geboekt.
Ze hebben zich opgegeven voor een televisieprogramma.
Nogal een verschil vind ik.
Ik meende dat het een verrassingsreis was (en dat kwam door de wijze waarop dat aan de kijker uitgelegd werd). Uiteraard hebben ze zich opgegeven voor het TV-programma waarnaar ik verwees. Maar het idee van een verrassingsreis (en dat is eigenlijk mijn doel van dit topic) lijkt mij wel interessant.

Mijn concrete vraag nu is: Wie heeft ooit een verrassingsreis (met één of meerdere bestemmingen) geboekt?
hans66 wijzigde dit bericht op 31-05-2017 14:37
15.42% gewijzigd
En er reizen een arts en een pleeg mee
granny71 schreef:
31-05-2017 14:34
Ze hebben geen verrassingsreis geboekt.
Ze hebben zich opgegeven voor een televisieprogramma.
Nogal een verschil vind ik.
haha inderdaad
Ik ben zelf al even op zoek geweest: Ik vond srprs.me. Het concept van deze reisorganisatie sluit redelijk aan bij dit topic. Men kan een aantal wensen instellen, zoals het soort vakantie. Ik vond ook een topic op dit forum die specifiek over srprs.me gaat.
het si niks voor mij. Ik reis erg graag en heb daar ook een behoorlijk budget voor over. Maar als je het dan over serieus geld hebt, dan wil ik ook wel alles precies zoals ik het wil (en niet bijv. dat ik in Indonesië beland terwijl ik eigenlijk naar Maleisië had gewild)

Voor een weekend stedentrip kan het overigens wel leuk zijn.
Ik heb 2x een verrassingsreis geboekt. 2 verschillende varianten, beide keren 1 bestemming, is mij erg goed bevallen. 1x was met mijn vriend, andere keer was met een vriendin.

Ben 2x naar een stad geweest die ik zelf niet zou hebben uitgezocht (van 1 bestemming stond het land ook niet hoog op mijn lijstje, van de andere wel, alleen niet die stad), en ben beide keren aangenaam verrast. Ik ging relaxter de city trip in, en heb uiteindelijk bwv evenveel gezien als citytrips waarvan ik de bestemming van te voren wel wist.

Ik heb alleen city trips gedaan binnen Europa, maar je kon ook kiezen voor wereldwijd.
hans66 schreef:
31-05-2017 14:54
Ik ben zelf al even op zoek geweest: Ik vond srprs.me. Het concept van deze reisorganisatie sluit redelijk aan bij dit topic. Men kan een aantal wensen instellen, zoals het soort vakantie. Ik vond ook een topic op dit forum die specifiek over srprs.me gaat.
Mijn dochter is al 3 x met sprs me weggeweest. Was echt goed ! Super leuke bestemming

Ze heeft een broke gedaan. Een city trip en iets met vrienden
Mijn zoon heeft in april zo'n verrassingsreis (weekend) gemaakt.
Het werd Warschau en dat is ZO goed bevallen dat hij begin mei een andere reis (weekend) geboekt had.
Toen werd het Praag en ook Praag is heel goed meegevallen.
Vertrek was hier in België en echt het allerlaatste ogenblik wist hij waar hij heen zou vliegen. Leuk toch!
In juli gaat hij voor de derde keer boeken trouwens.
Welk tv programma is dat?
Het ging bij zoon (+ vriendin) niet om een TV-programma. Ze boekten gewoon een 'surprise-me' weekend.
Ik had er ook nog nooit over gehoord trouwens.
nienkejj schreef:
31-05-2017 17:33
Reis rond de wereld met 80 jarigen.
Donderdagavond op tv.
Op reis met 80 jarigen met Dennis vd geest elke donderdag om half tien
Bedankt granny71 en blauwuiltje, ik zal eens kijken morgen
dubbel . zucht.
nienkejj schreef:
31-05-2017 17:33
De wereld rond met 80-jarigen.
Ik heb 3 verrassingsreizen bij srprs.me geboekt. 4e komt er binnenkort waarschijnlijk ook aan. Bevalt mij goed dus.
Tot nu toe waren die van mij allemaal binnen Europa. Wil nog wel buiten Europa met srprs.me. Je mag mij altijd een berichtje sturen als je meer vragen hebt (of een kortingscode van srprs.me wil).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven