verre reis, maar wat?
donderdag 6 september 2012 om 19:33
Ik wil graag een verre reis maken, alleen weet ik echt niet waar naar toe!! Zou graag ergens begin van het nieuwe jaar gaan (maar als er een leuke last-minute is in oktober/november kan ik dat vast ook nog wel regelen op mijn werk)
Heb totaal nog geen reiservaring, het enige dat ik weet is dat ik buiten Europa wil.
Wat zoek ik?
- Land waar het zonnetje schijnt (hoeft van mij geen 40 graden te zijn)
- Veel cultuur/natuur
- Een dagje strand tussendoor is prima
- Waar ik me in het engels verstaanbaar kan maken
- Het openbaar vervoer goed is/ goedkope taxi's zijn (wil zelf geen auto rijden in een ander land)
- De mensen gastvrij, vriendelijk
- De leefstandaard vrij goedkoop is (qua eten bijv.)
- Niet te plat, wil nu ook eindelijk wel een keer mooie bergen zien ofzo
- Niets wat vergelijkbaar is met Nederland, ik wil bij wijze van een cultuurshock hebben als ik uit het vliegtuig stap
Mijn budget: tussen de 1600 en 2000 ( voor de reis en overnachtingen)
Wat is nou echt de moeite waard om eens naar toe te gaan? En waarom was het daar nou zo leuk?
Iemand misschien ook tips voor groeps/single reizen?
Heb totaal nog geen reiservaring, het enige dat ik weet is dat ik buiten Europa wil.
Wat zoek ik?
- Land waar het zonnetje schijnt (hoeft van mij geen 40 graden te zijn)
- Veel cultuur/natuur
- Een dagje strand tussendoor is prima
- Waar ik me in het engels verstaanbaar kan maken
- Het openbaar vervoer goed is/ goedkope taxi's zijn (wil zelf geen auto rijden in een ander land)
- De mensen gastvrij, vriendelijk
- De leefstandaard vrij goedkoop is (qua eten bijv.)
- Niet te plat, wil nu ook eindelijk wel een keer mooie bergen zien ofzo
- Niets wat vergelijkbaar is met Nederland, ik wil bij wijze van een cultuurshock hebben als ik uit het vliegtuig stap
Mijn budget: tussen de 1600 en 2000 ( voor de reis en overnachtingen)
Wat is nou echt de moeite waard om eens naar toe te gaan? En waarom was het daar nou zo leuk?
Iemand misschien ook tips voor groeps/single reizen?
donderdag 13 september 2012 om 09:49
Bovendien heb ik nu de kans om zo'n verre reis te maken. Heb het geld er voor, ben niet gebonden etc. Plekjes dichter bij huis zijn ook prachtig, maar die zou ik in de toekomst (want minder duur) ook nog wel kunnen maken. Bovendien ben ik niet van plan om in de toekomst eventueel met een gezin naar thailand af te reizen. Zoiets wil ik alleen en/of met een partner doen. Vandaar mijn keuze om zo ver mogelijk te willen
donderdag 13 september 2012 om 09:55
[quote]raadgraag schreef op 06 september 2012 @ 19:46:
Ik wil niet naar een 'standaard' land als Egypte. Ken al zoveel mensen in mijn omgeving die daar zijn geweest. Liever iets van: goh dat ik daar ben geweest!/quote]
Hmm. Thailand wordt het dus? Ik dacht dat je ergens heen wilde wat niet standaard was en waar iedereen al is geweest ?
Maar veel plezier!
Ik wil niet naar een 'standaard' land als Egypte. Ken al zoveel mensen in mijn omgeving die daar zijn geweest. Liever iets van: goh dat ik daar ben geweest!/quote]
Hmm. Thailand wordt het dus? Ik dacht dat je ergens heen wilde wat niet standaard was en waar iedereen al is geweest ?
Maar veel plezier!
donderdag 13 september 2012 om 10:43
donderdag 13 september 2012 om 12:00
Nah ik vind het eerlijk gezegd niet nodig om met kinderen zo ver weg te gaan.... Mochten die er ooit komen. Kinderen vermaken zich ook prima met iets wat niet zo ver weg is. Vind het gewoon leuker om zoiets naar eigen zinnen te doen (geen rekening houden met wat de kinderen dan leuk zouden vinden, geen rekening houden met kinderen die moe zijn/optijd in bed liggen etc) Lijkt me gewoon praktischer 
Ik wil begin 2013 gaan. Mijn vakantiedagen voor dit jaar zijn vrijwel op. Reken even op februari.
Ik wil begin 2013 gaan. Mijn vakantiedagen voor dit jaar zijn vrijwel op. Reken even op februari.
donderdag 13 september 2012 om 14:21
quote:[message=12901973,noline]raadgraag schreef op 13 Vind het gewoon leuker om zoiets naar eigen zinnen te doen (geen rekening houden met wat de kinderen dan leuk zouden vinden, geen rekening houden met kinderen die moe zijn/optijd in bed liggen etc) Lijkt me gewoon praktischer :DWant dat probleem heb je in Zanvoort aan Zee, een huisje in België of een caravan in Italie niet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 13 september 2012 om 14:28
quote:raadgraag schreef op 13 september 2012 @ 12:00:
Nah ik vind het eerlijk gezegd niet nodig om met kinderen zo ver weg te gaan.... Mochten die er ooit komen. Kinderen vermaken zich ook prima met iets wat niet zo ver weg is. Vind het gewoon leuker om zoiets naar eigen zinnen te doen (geen rekening houden met wat de kinderen dan leuk zouden vinden, geen rekening houden met kinderen die moe zijn/optijd in bed liggen etc) Lijkt me gewoon praktischer
Ik wil begin 2013 gaan. Mijn vakantiedagen voor dit jaar zijn vrijwel op. Reken even op februari.Het gaat er toch niet om wat de kinderen leuk(er) vinden maar wat je zelf het leukst vindt? En de mensen die aangeven met kinderen verre reizen te maken (La India en Neele bijv) geven altijd aan dat hun kinderen daar enorm van genieten en het zeker leuker vinden dan een of andere suffe camping in Frankrijk.
Ik wil begin 2013 gaan. Mijn vakantiedagen voor dit jaar zijn vrijwel op. Reken even op februari.Het gaat er toch niet om wat de kinderen leuk(er) vinden maar wat je zelf het leukst vindt? En de mensen die aangeven met kinderen verre reizen te maken (La India en Neele bijv) geven altijd aan dat hun kinderen daar enorm van genieten en het zeker leuker vinden dan een of andere suffe camping in Frankrijk.
dinsdag 18 september 2012 om 19:29
Zuid-oost Azie, Vietnam is geweldig, Hanoi een mooie stad en dan naar boven het noorden in Sapa, en zeker niet vergeten Halong Bay. Cambodja is ook zeer aan te raden vooral doen de bootreis van Battambang naar Siam Reap. veel Backpackers onderweg. Wij waren er 5 maanden te fietsen de mooiste fietsreis ooit gemaakt de mensen zijn ontzettend gastvrij en lief. Als je een sportief iemand bent en je wilt een groot avontuur dan kan ik je dit zeker aanraden.
dinsdag 18 september 2012 om 19:50
Ik zou ook nog wel iets anders willen aanraden: Argentinie Mijn meest geweldige vakantie ooit! Als je rond februari wil gaan kan het wel heet zijn, maar verder voldoet het aardig aan je lijstje. Ik ben vooral in Buenos Aires geweest en heb een trip gemaakt naar de Iguazu-watervallen (enorm indrukwekkend) op de grens met Brazilie. De mensen zijn er heel erg vriendelijk, spreken redelijk tot vrij goed Engels en ik voelde me er als vrouw alleen erg veilig. Het is er niet zo goedkoop als in Thailand, maar voor onze standaard nog steeds erg goedkoop (ritje taxi bijv van een kwartier was ongeveer 4 euro) En qua cultuur en natuur voor ieder wat wils. Ik ben daar ook alleen heen gereisd en heb daar taalcursus Spaans gedaan en zo allerlei mensen ontmoet (ook in het appartement dat erbij zat), tijd van mn leven gehad!
donderdag 20 september 2012 om 15:58
Mijn kinderen genieten ook van de verre reizen.
Al is de oudste nu op een leeftijd dat ze niet elke keer meer mee wil maar zelf weg wil.
Egypte vindt ik nu niet echt onder standaard bestemming vallen.
Al gaan veel mensen in de winter die kant op omdat het er dan nog gegarandeerd mooi weer is.
Luxor en Aswan vondt ik facinerend en mijn twee dochters vonden het Egypte van vroeger
ook ontzettend facinerend.
Thailand zou ik ook nog graag een keer met ze heen willen.
Mijn kinderen houden van rondreizen en avontuur dus het is onzin dat je zoiets niet met kinderen moet doen.
Tuurlijk toen ze nog erg klein waren deed ik dat ook niet.
Maar goed ik denk dat je een hele leuke vakantie gaat krijgen.
Thailand staat bij mij ook nog hoog op mijn lijstje.
Al is de oudste nu op een leeftijd dat ze niet elke keer meer mee wil maar zelf weg wil.
Egypte vindt ik nu niet echt onder standaard bestemming vallen.
Al gaan veel mensen in de winter die kant op omdat het er dan nog gegarandeerd mooi weer is.
Luxor en Aswan vondt ik facinerend en mijn twee dochters vonden het Egypte van vroeger
ook ontzettend facinerend.
Thailand zou ik ook nog graag een keer met ze heen willen.
Mijn kinderen houden van rondreizen en avontuur dus het is onzin dat je zoiets niet met kinderen moet doen.
Tuurlijk toen ze nog erg klein waren deed ik dat ook niet.
Maar goed ik denk dat je een hele leuke vakantie gaat krijgen.
Thailand staat bij mij ook nog hoog op mijn lijstje.
vrijdag 21 september 2012 om 09:31
quote:raadgraag schreef op 06 september 2012 @ 19:42:
Ik ga dus alleen reizen, maar wat is dan het verschil tussen een groepsreis en een singlereis ? (heb weinig behoefte om tussen allemaal stelletjes te gaan zitten, maar ben ook niet de zoekende single)
Ik heb beide soorten al gedaan en heb een voorkeur voor een singlereis. Naar mijn ervaring zijn dat gewoon allemaal mensen die geen zin hebben om tussen stelletjes te zitten. Ik had niet het gevoel dat de reizigers op zoek waren (nu ja, er was één uitzondering, maar dat heb je wellicht overal). Bij groepsreizen moet je geluk hebben. Soms weinig stelletjes, soms bijna uitsluitend stelletjes. En je kan wel op voorhand de groepssamenstelling vragen, maar die kan nog wijzigen, heb ik (helaas) geleerd.
Als je helemaal nog geen reiservaring hebt, zou ik een single/groepsreis aanraden. Ik vind in m'n eentje reizen NU heel leuk, maar zou me toch wat verloren gevoeld hebben de eerste keer.
Het hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf hoe gemakkelijk je contact legt met anderen.
Ik ga dus alleen reizen, maar wat is dan het verschil tussen een groepsreis en een singlereis ? (heb weinig behoefte om tussen allemaal stelletjes te gaan zitten, maar ben ook niet de zoekende single)
Ik heb beide soorten al gedaan en heb een voorkeur voor een singlereis. Naar mijn ervaring zijn dat gewoon allemaal mensen die geen zin hebben om tussen stelletjes te zitten. Ik had niet het gevoel dat de reizigers op zoek waren (nu ja, er was één uitzondering, maar dat heb je wellicht overal). Bij groepsreizen moet je geluk hebben. Soms weinig stelletjes, soms bijna uitsluitend stelletjes. En je kan wel op voorhand de groepssamenstelling vragen, maar die kan nog wijzigen, heb ik (helaas) geleerd.
Als je helemaal nog geen reiservaring hebt, zou ik een single/groepsreis aanraden. Ik vind in m'n eentje reizen NU heel leuk, maar zou me toch wat verloren gevoeld hebben de eerste keer.
Het hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf hoe gemakkelijk je contact legt met anderen.