Verre reis met baby, waar naar toe ?

03-09-2012 09:39 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen in jan-feb op reis met onze baby, dan 7 maanden oud. Omdat wij graag verre reizen maken zouden we dit nu weer willen doen. De vraag is, welk land is goed te bereizen met een baby van 7 maanden ? Wat we belangrijk vinden is dat er goede gezondheidszorg is, niet te warm , dat soort dingen.

Wat we bedacht hebben :



- Zuid Afrika (Kaaproute, geen wildparken ivm Malaria)

- Jordanie (nog niet heel veel over gelezen qua bereisbaar met baby)

- Cuba (te warm , niet handig qua gezondheidszorg?)

- Florida (al vaker geweest, evt.laatste optie)



Australie/NZ vallen of vw tijdgebrek.



Iemand in bovenstaande landen geweest ? Of andere tips mbt reizen met een baby ?



O ja, wat we niet willen : hangen in een resort op een Canarisch eiland oid.



Ben nu het internet aan het afstruinen maar tips hier zijn heel erg welkom!



Dankjulliewel!
Nee daar heb je gelijk in Jetske. Of je nou een lange autoreis maakt of een lange vliegreis, dat maakt niet zoveel uit. Ik had trouwens wel een rustige baby.



Met peuters op vakantie gaan kan trouwens ook nog steeds hoor, maar vergt wat meer van je geduld. Kind gaat zich op een gegeven moment vervelen. Slaapt niet zo makkelijk meer onderweg. Affijn, dat vereist een goede mix tussen filmpjes/spelletjes op de iPad, Duplo, boekjes, snoep, koek en drinken.
quote:ladytruckster schreef op 03 september 2012 @ 10:25:

[...]





Omdat de meeste babietjes echt het best gedijen op reinheid,rust en regelmaat,daarom.Heel ouderwets,maar wel de waarheid.

Je moet er toch niet aan denken om in een ver vreemd land te zitten met een zieke baby?

En een baby zolang in een vliegtuig?

Ben blij dat ik niet in dat vliegtuig zit dan....Dat is jouw mening, niet dè waarheid. Klein nuanceverschil. Ik heb kind overal mee naartoe genomen, gevoed (borstvoeding) op verzoek, overal laten slapen en... Ze is nog steeds makkelijk. Dit werkte dus prima voor ons. Ik denk dat zolang mama en papa maar lekker dichtbij zijn (geborgenheid) het allemaal goed kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Maleisie, erg kindvriendelijk, onze kinders zijn daar ook naartoe geweest met de kleinkinderen, jongste was zes maanden.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in nov met de kleine naar zuid afrika, die is dan 6 maanden. Opa en oma wonen daar, maar we gaan ook zeker het land verkennen. Wij hebben voor mini een travel cot gekocht van deryan en laten hem daar nu aan wennen, zeker aan te raden! Zo heeft hij toch zijn vaste plekje. Je kunt natuurlijk rekening houden met het slaapritme van je baby, door de reis daarop aan te passen. Mijn man heeft een reisschema gemaakt en ook van tevoren al de accomodaties gehuurd. Ik geef zelf nog borstvoeding en dan wrs ook nog, dus dat zit voor mij wel goed. Als je flesvoeding geeft zou ik wel voldoende meenemen. Je mag volgens mij precies zoveel meenemen in het vliegtuig, als jenodig hebt voor de reis. Wij mogen de wagen meenemen in het vliegtuig, maar ik zou ook aangeven dat je die nodig hebt bij een evt tussenstop. Dan kun je hem daar iig in kwijt. Neem ook een speen mee om op te zuigen tijdens het landen en opstijgen, dan hebben ze geen last van hun oortjes. Als je wilt gaan reizen met de auto, dan moet je uiteraard ook de maxicosi meenemen. Een hoes voor dat ding is dan handig, ivm met kliederen en zweten.



Hoop dat je er wat aan hebt
Those who mind do not matter, those who matter do not mind
Ik zit ook liever 9 uur in het vliegtuig dan 12 uur in de auto naar Zuid Frankrijk. En overal hebben ze kleine baby's. En overal vind je luiers, billendoekjes, zeep, etc.
Japan.
Ik heb wel een overnachting na 500 km gedaan toen dochter zo klein was en we op vakantie gingen met de auto. Dat was ideaal. De ochtend rijden. De middag en de avond rust.



Voordeel van vliegen is weer dat je kind ook gewoon lekker vast kan houden en voeden onderweg. Dat is in de auto lastiger, dan moet je echt even stoppen. Ik denk dat het verder weinig uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Op zich snap ik het heel goed hoor dat je je eigen leven gewoon door wilt laten gaan, ik zou het dan ook zeker proberen. Geen tips overigens want wij zijn met babies ook niet verder geweest dan Zuid Frankrijk. Waar ik wel op zou letten zijn de inentingen, wil je je kind nog meer vaccineren of eventueel malariapillen geven. Daar moet je je bestemming denk ik op aanpassen, tenzij je dat geen probleem vindt natuurlijk.



Wij hebben een vliegreis van 5 uur gemaakt toen onze oudste net 1 was (op de dag af). Hij heeft in het vliegtuig niet geslapen want is erg van de rrr. Om hem een beetje relaxed te houden en omdat we bang waren voor oorpijn hebben we hem veel appelsap laten drinken. Gevolg: kind kotste na aankomst hele autostoel en huurauto onder. Hij heeft ook 3 dagen moeten bijslapen waardoor wij het appartement niet uitkonden. Van een 8 daagse reis waarbij je op de 8e dag alweer terug moet vliegen vond ik dat wel erg zonde. Kortom, kijk ook naar je type kind.



Daarnaast heb ik ooit het genoegen gehad om naast mensen te zittne die met hun baby naar Bali gingen. Eerst dacht ik nog dat het wel om familiebezoek o.i.d. zou gaan maar ze gingen gewoon lekker op vakantie. De baby heeft de hele reis gehuild. Op een gegeven moment werd er iemand heel erg boos op de ouders (en eigenlijk vonden alle mensen erom heen dat ook wel terecht want het was verschrikkelijk irritant) dat hij het heel egoistisch van ze vond dat door hun vakantieplannen ze niet alleen hun baby maar het halve vliegtuig over de zeik hielpen. Dat kan dus ook nog gebeuren. Baby had waarschijnlijk oorpijn want een baby kan niet klaren.



Maar hoe dan ook veel succes en hopelijk veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Neem ook vooral genoeg extra kleding mee voor onderweg want, handdoeken e.d. en extra kleding voor jezelf zijn ook handig. Als je kind onverhoopt de boel onderspuugt kun je de boel zo goed en zo kwaad nog redden.
Alle reacties Link kopieren
Baby's mogen geen medicijnen tegen malaria en als je borstvoeding geeft, dan mag jij ze ook niet..
Those who mind do not matter, those who matter do not mind
Ik ben samen met mijn dochter van toen 7 maanden naar Thailand geweest. Ik kan het echt iedereen aanraden. Juist als ze zo klein zijn is het zo makkelijk. In het vliegtuig slapen ze in een soort van wiegje. Ideaal! De mensen zijn daar gek op kinderen dus je krijgt daardoor ook leuk contact.

Toen mijn dochter twee was gingen we weer. En dat ging ook prima! Al moet je dan meer je kind vermaken in het vliegtuig dan een baby.

In de meivakantie gaan we weer. Dan is ze vijf.



Wat een onzin dat je met je baby/kind niet zo ver moet reizen. Je leven stopt niet bij het krijgen van kinderen hoor. En kinderen kunnen meer aan dan je denkt.
Er is wel degelijk een groot verschil tussen lang in de auto en lang in het vliegtuig. In het vliegtuig val je namelijk je medepassagiers lastig met een urenlang krijsend kind.



De baby kan last van de oortjes krijgen en daardoor de hele reis huilen. Het is voor een baby echt niet fijn om in een vliegtuig te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn destijds met baby naar Brazilië geweest. En inmiddels (kinderen zijn nu 5 en 7) ook naar de New York, Indonesië (Java en Bali), Maleisië (Borneo en vasteland), Singapore, Thailand en nog een handvol Europese bestemmingen. We trekken rond en dat is allemaal goed te doen.

Onzin dat je met een baby enkel op een camping in Frankrijk of een huisje in Centerparcs zou kunnen.



Kennissen zijn net gaan rondreizen in Cuba met hun drie kinderen (maar daar zit geen baby meer tussen). Zij waren heel erg enthousiast. De vader in dat gezin is altijd superbezorgd over hygiëne en gezondheidszorg en hij zag blijkbaar geen probleem.



Ik vind van jullie lijstje alles te doen. Kijk gewoon waar je zelf het meeste zin in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kijk naar je kind. Valt je kind gemakkelijk in slaap op je arm/in de zetel/in een ander bed? Dan gewoon doen!



Hier wel al reiservaring met (twee) kleine kindjes. In het vliegtuig hebben ze altijd goed geslapen in zo'n wiegje of op een stoel of in mijn armen. Dat laatste was voor mij natuurlijk niet zo aangenaam. Er heeft nog nooit een andere reiziger last gehad van mijn kinderen.



Caraïben, Scandinavië en Indonesië hebben we al gedaan met kindjes. Allemaal heel leuk geweest, zeker ook voor de kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waar je naar toe zou kunnen, maar wat heerlijk als je verre reizen aandurft met je baby! Ik was er de eerste keer te schijterig voor

Canada met een camper vond ik trouwens wel erg mooi om te doen (met een dreumes was dat), maar in februari is dat wel heel koud.
Alle reacties Link kopieren
[quote]YouWish schreef op 03 september 2012 @ 11:01:

Er is wel degelijk een groot verschil tussen lang in de auto en lang in het vliegtuig. In het vliegtuig val je namelijk je medepassagiers lastig met een urenlang krijsend kind.



De baby kan last van de oortjes krijgen en daardoor de hele reis huilen. Het is voor een baby echt niet fijn om in een vliegtuig te zitten.[/quote]





Grote onzin. Er zijn legio babies die totaal geen last hebben van het vliegen. Ik heb zelf gevlogen (als stewardess bedoel ik) en het gaat heel erg vaak gewoon heel goed. Beetje onzinnig om te stellen dat het voor elke baby niet fijn is.
Oman is warm, veilig, mooi maar wel duur en niet ver vliegen, geen jetlag en zeer hygienisch
Alle reacties Link kopieren
Zuid Amerika? Is zomer in die tijd en ze zijn overal dol op kinderen. Van te voren even uitzoeken waar je moet zijn qua gezondheidszorg.

Juist een baby van 7 maanden zal niet enorm snel ziek worden, want die eet nog niet zoveel..



Ik vind vliegen met een baby ook veel makkelijker dan een lange autorit waar ze geen kant op kunnen en i

Met 7 maanden passen ze meestal nog in een baby bassinet, ideaal.



Ik heb ook al veel gereisd met beide ukken, en ze zijn echt niemand tot last geweest.



Voor pijnlijke oortjes van te voren neusspray geven, en een borst/fles/speen tijdens het stijgen en dalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rascalles schreef op 03 september 2012 @ 11:16:

[quote]YouWish schreef op 03 september 2012 @ 11:01:

Er is wel degelijk een groot verschil tussen lang in de auto en lang in het vliegtuig. In het vliegtuig val je namelijk je medepassagiers lastig met een urenlang krijsend kind.



De baby kan last van de oortjes krijgen en daardoor de hele reis huilen. Het is voor een baby echt niet fijn om in een vliegtuig te zitten.[/quote]





Grote onzin. Er zijn legio babies die totaal geen last hebben van het vliegen. Ik heb zelf gevlogen (als stewardess bedoel ik) en het gaat heel erg vaak gewoon heel goed. Beetje onzinnig om te stellen dat het voor elke baby niet fijn is.Precies. Dat is zó'n vooroordeel.. Ik hoorde tijdens onze laatste lange vlucht ook van de purser (zeer ervaren ook) dat het echt nauwelijks voorkwam dat kinderen enorm lang huilen..
Ik ben zelf stewardess, al jaren. Mijn ervaringen zijn toch echt anders.
Alsof elke baby last heeft van zijn oren.. Dat zijn echt uitzonderingen. Net zoals het ook kan gebeuren dat ik naast een volwassen persoon zit die ziek wordt en alles onderkotst. Of naast iemand zit die vreselijk stinkt. Maar dat weet je als je met meerdere personen reist. Die 10 uur vliegen is dan misschien niet zo comfortabel maar wat zijn die tien uurtjes nou op twee of drie weken vakantie..
Alle reacties Link kopieren
Maleisië en Singapore zijn heel goed te doen met een baby!! Je hoeft qua comfort niet in te leveren. Hitte ken je al daar, vanwege hoge luchtvochtigheid is dat soms wel pittig maar in de buurt van water (zee) en schaduw geen probleem. Ben benieuwd wat je kiest! Jan/feb geen regenseizoen, dat is okt/nov.
Alle reacties Link kopieren
Onze baby is nu 6 maanden en helaas hebben we nu het geld er niet voor maar ik zou zo met de baby nu naar Thailand vliegen of Curacao.
Alle reacties Link kopieren
Goh wat lijkt me dat heerlijk als je geld hebt om droomreizen te maken.



Dat je gewoon kan zeggen ik wil naar Amerika. Of Bali.

Of een rondreis in een camper door Australie heen.



Het lijkt mij heerlijk als je niet hoeft te denken voor het geld blijf in bv dichtbij.



Veel plezier. Boabab heeft ook gezinsreizen met kinderen.

Ws wel oudere kinderen maar misschien kun je daar eens kijken wat er leuk is en te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:eenelfje schreef op 03 september 2012 @ 11:46:

Onze baby is nu 6 maanden en helaas hebben we nu het geld er niet voor maar ik zou zo met de baby nu naar Thailand vliegen of Curacao.



Heerlijk dat zijn ook mijn gedachten.



NIet door geld gehindert alleen maar wat vinden we leuk om eens!!!! te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven